Znaczenie prędkości strony w pozycjonowaniu

11 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Znaczenie prędkości strony w pozycjonowaniu

Google Core Web Vitals pokazuje, że prędkość strony i doświadczenie użytkownika są ze sobą powiązane. Jeśli ładowanie Twojej strony będzie trwało zbyt długo, to użytkownicy będą ją opuszczać. Według Google jeżeli ładowanie Twojej strony będzie trwało 5 sekund to aż 90% użytkowników ją opuści. A więc nawet jeśli zajmujesz wysokie pozycje w Google, to musisz wiedzieć że powolna strona będzie miała wpływ na ruch na Twojej stronie, ponieważ wraz ze spadkiem doświadczenia użytkownika, ludzie opuszczą Twoją stronę bez kupowania produktów i czytania treści. Prędkość wykracza daleko poza wpływ na doświadczenie użytkownika. Core Web Vitals jasno pokazują, że prędkość strony jest istotnym czynnikiem rankingowym.

Czym są współczynniki Core Web Vitals?

Core Web Vitals (CWV) to zestaw wskaźników używanych do oceny doświadczeń użytkowników. Mierzą one następujące elementy zarówno dla użytkowników stacjonarnych, jak i mobilnych:
Szybkość ładowania
Responsywność strony
Stabilność wizualną

CWV zostały wprowadzone w 2020 roku, aby zapewnić zorientowane na użytkownika, rzeczywiste metryki, które właściciele stron mogą wykorzystać do pomiaru użyteczności. Trzy główne elementy CWV obejmują:

Largest Contentful Paint (LCP): Mierzy wydajność ładowania strony. LCP uwzględnia pierwsze 2,5 sekundy ładowania strony.
First Input Delay (FID): Mierzy interaktywność pomiędzy działaniem na stronie a odpowiedzią.
Cumulative Layout Shift (CLS): Mierzy stabilność wizualną strony.

Zrozumienie doświadczenia strony

Doświadczenie strony – które obejmuje Core Web Vitals – jest sygnałem rankingowym, który Google wykorzystuje, aby zrozumieć „jak użytkownicy postrzegają doświadczenie interakcji ze stroną internetową.”
Wyszukiwarka ma na celu oferowanie najlepszych wyników. Jeśli strona jest powolna, nie jest responsywna lub dostępna i nie działa dobrze na urządzeniach mobilnych, to może nie być najlepszym wynikiem do dostarczenia.

Na doświadczenie strony składa się wiele sygnałów, w tym:

Core Web Vitals
Przyjazność dla urządzeń mobilnych
HTTPS
Nieinwazyjne interstitiale

Google stwierdza:

„Chociaż wrażenia ze strony są ważne, Google nadal stara się oceniać strony z najlepszymi informacjami, nawet jeśli wrażenia ze strony są gorsze. Dobre wrażenia ze strony nie zastąpią dobrej zawartości strony. Jednak w przypadkach, gdy istnieje wiele stron, które mogą być podobne pod względem znaczenia, doświadczenie strony może przesądzić o wyższej pozycji w rankingu”
Oświadczenie Google na temat doświadczenia strony pokazuje, że jeśli wszystko inne jest równe, doświadczenie strony może poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania.
Tak więc, podczas gdy doświadczenie strony z pewnością nie jest jedyną kwestią, na której chcesz się skupić, jest to kolejny element, który możesz kontrolować, aby poprawić widoczność witryny w SERPach. Szybkość strony jest istotnym elementem, ponieważ uderza mocno w Core Web Vitals i poprawi wszystkie trzy komponenty. Aby znaleźć obszary do poprawy uruchom raport PageSpeed Insights.

Oto kilka sposobów na wyeliminowanie problemów z prędkością strony:

  1. Zminimalizuj kodowanie

Możesz zoptymalizować CSS, JavaScript i HTML. Różne narzędzia mogą pomóc w poprawie twojego kodowania, takie jak HTMLMinifier, CSSNano i UglifyJS.

  1. Usuń nieużywane kody

Jeśli masz nieużywany kod JavaScript lub CSS, usuń je. Pomaga to zmniejszyć rozmiary plików i przyspieszyć działanie Twojej strony.

  1. Caching

Zainstalowanie buforowania na poziomie aplikacji może pomóc.
WordPress i większość innych opcji CMS ma wtyczki buforowania, które zmniejszą obciążenie bazy danych Twojej witryny i mogą znacznie poprawić CWV.

  1. Zoptymalizuj filmy i obrazy

Główną częścią LCP są obrazy i filmy.
Najlepiej jest skompresować wszystkie pliki graficzne i wideo. W większości przypadków GIF-y powinny być zastąpione przez filmy.

  1. Użyj sieci dostarczania treści

Zaleca się umieszczanie obrazów, filmów, CSS, JavaScript lub jakichkolwiek plików statycznych w sieci dostarczania treści (CDN). CDN to ultra zoptymalizowana sieć z serwerami na całym świecie, która hostuje Twoje pliki, poprawia prędkość dostarczania i zmniejsza obciążenie serwera Twojej witryny.

  1. Zmniejsz liczbę przekierowań

Twoja strona może mieć przekierowania, i są one w 100% naturalne w ewolucji strony.
Jednak powinieneś usunąć wszelkie łańcuchy przekierowań, ponieważ będą one miały wpływ na szybkość witryny.

  1. Sprawdź swoje wtyczki

Jeśli korzystasz z popularnego systemu CMS, nierzadko masz zainstalowane wiele wtyczek.
Powinieneś przejrzeć wszystkie te wtyczki i wymienić te, które nie są używane lub mogą być zastąpione pod jedną wtyczkę.

  1. Uaktualnij swój hosting

Jeśli zrobiłeś już wszystko i prędkość strony nie poprawi się, możesz uaktualnić hosting.

Oprócz skupienia się na szybkości, powinieneś poprawić wrażenia z użytkowania strony, korzystając z poniższych wskazówek.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych

W 2022 roku Twoja strona musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych. Jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek dotyczących prędkości, poprawisz również prędkość strony mobilnej.

Rozważ także:

Wyeliminowanie lub zmniejszenie wyskakujących okienek.
Tworzenie treści przyjaznych dla urządzeń mobilnych z krótkimi akapitami.

Bezpieczne przeglądanie

Aby umożliwić bezpieczne przeglądanie powinieneś:

Prowadzić bezpieczną stronę z wykorzystaniem protokołu HTTPS
Przeprowadzać kontrole bezpieczeństwa na swojej stronie
Skanować wszystkie pliki przesyłane do witryny pod kątem złośliwego kodowania, złośliwego oprogramowania, wirusów i innych. Rutynowe monitorowanie jest również niezbędne. Jeśli Twoja witryna jest zagrożona, zostanie szybko oznaczona przez Google i spowoduje, że wielu niedoszłych użytkowników witryny porzuci ją całkowicie.

Nieinwazyjne interstitiale

Urządzenia mobilne mają ograniczoną przestrzeń ekranową, a jeśli Twoja strona ma dużo wyskakujących okienek i interstitiali, może to utrudnić lub uniemożliwić interakcję z witryną, tworząc słabe doświadczenie strony.

Przegląd sieci reklamowych

Jeśli witryna wyświetla reklamy, istnieje inny element wpływu na doświadczenie strony, który należy wziąć pod uwagę. Sieci reklamowe będą wymagały umieszczenia kodowania w witrynie, aby obsłużyć reklamy, ale jeśli sieć jest powolna w ładowaniu, spowoduje to znaczny spadek prędkości strony.

Należy przejrzeć:

Sieci reklamowe, aby zobaczyć, jaki wpływ mają na szybkość Twojej witryny.
Wszystkie wtyczki lub elementy stron trzecich na Twojej stronie, które są poza Twoją kontrolą.
Jeśli sieć reklamowa, skrypt lub usługa wpływa na prędkość strony, to będzie to miało negatywny wpływ na doświadczenie strony.

Podczas gdy wpływ prędkości strony na SEO nie powinien być jedyną rzeczą, na której należy się skupić, jest to integralna część optymalizacji, która jest w większości pod twoją kontrolą.
Używając Core Web Vitals jako przewodnika, prędkość strony i jej doświadczenie powinny się poprawić wraz z potencjalnym wzrostem pozycji w rankingu.