White Hat SEO i Black Hat SEO – strategie i różnice

2 grudnia, 2022 Autor pawel 0

White Hat SEO i Black Hat SEO – strategie i różnice

Jeśli jesteś właścicielem firmy/ sklepu internetowego i zależy Ci na tym, żeby Twoja strona była rozpoznawalna wśród klientów, to na pewno wiesz czym jest pozycjonowanie stron. Być może masz pewien zestaw umiejętności SEO, ale nie na tyle duży, żeby potrafić wspiąć się do pierwszej dziesiątki wyników google na najbardziej interesujące Cię frazy kluczowe. W takim momencie często zaczynasz czytać o tzw. black hat seo, które ma dać Ci szybki awans w wyszukiwarkach internetowych. W tym tekście postaram się wyjaśnić różnice pomiędzy white hat SEO, a black hat SEO.

Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma taktykami?

Czym jest White Hat SEO?

White hat SEO to wszystkie techniki, które są zgodne z wytycznymi google. Są to legalne strategie SEO, za które nie zostaniesz ukarany. Oprócz tego White Hat SEO ma także wiele innych korzyści. Przede wszystkim, nie próbujesz manipulować algorytmem, tylko osiągasz organiczne wyniki wyszukiwania, które są odzwierciedleniem twojej ciężkiej pracy. Google ciągle dopracowuje swój algorytm i wraz z każdą zmianą maleje szansa na uzyskanie wysokich pozycji za pomocą Black Hat SEO. Postępując zgodnie z wytycznymi Google, możesz być pewien, że jesteś odporny na kolejne zmiany w algorytmie.

Strategie White Hat SEO

Techniki white hat SEO rozpoczynają się od pełnej analizy witryny i jej konkurentów, aby znaleźć obszary, w których Twoja strona mogłaby poprawić swoje sygnały które wysyła do wyszukiwarek. Następnym krokiem będzie odkrycie, gdzie konkurenci są lepsi w rankingach w ramach określonego zestawu słów kluczowych i rozpoczęcie pisania autorytatywnych treści, aby znaleźć się na wysokich pozycjach dla tych słów kluczowych.

Optymalizacja treści

Im więcej treści wysokiej jakości ma Twoja strona, tym większa pewność, że Google będzie postrzegać ją jako wartościową. Jeśli treść na Twojej stronie będzie ciekawa to masz szanse na to, że inne strony zaczną linkować do Twojej strony jako źródła informacji, co wysyła jeszcze więcej sygnałów do wyszukiwarek, że należy Twoją witrynę traktować jako zaufaną. Taktyki White Hat SEO opierają się doskonałym przygotowaniu strony pod względem technicznym, a także spędzaniu dużej ilości czasu nad badaniami słów kluczowych i odpowiednim doborze treści.

Optymalizacja strony

Każda pojedyncza strona w Twojej witrynie powinna być zoptymalizowana pod kątem odpowiednich słów kluczowych, tytułów, meta opisów, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Treść powinna być sformułowana tak, aby czuć się autentycznie z kilkoma słowami kluczowymi, które w niej umieścisz. Tytuły i meta opisy powinny wyglądać naturalnie, a jednocześnie przyciągać uwagę odpowiednim użyciem słów kluczowych.

Linki

Jeśli chodzi o sposób linkowania taktyki White Hat SEO są ograniczone. Tworząc treść wysokiej jakości musisz liczyć na to, że ktoś doda linka do Twojej witryny, ponieważ docenia wartość Twojego artykułu.

Czym jest Black Hat SEO?

Black Hat SEO odnosi się do stosowania nieetycznych i agresywnych strategii SEO. Jest to sposób na manipulowanie wynikami wyszukiwania. Techniki Black Hat SEO to krótkoterminowe zmiany na stronie internetowej w celu poprawienia wyników SERP, zazwyczaj poprzez wykorzystanie luk w algorytmie, których jest coraz mniej. Technikami Black Hat SEO, które kiedyś były skuteczne, a obecnie nie dają żadnych rezultatów są na przykład blasty narzędziami takimi jak xrumer. Kiedys dzięki takim działaniom można było uzyskać szybki awans w wynikach Google, a obecnie można co najwyżej zostać ukaranym przez wyszukiwarki. Black Hat Marketing jest również dość wyczerpujący, ponieważ cały czas musisz zmieniać strategię, aby nadążyć za każdym zmianą algorytmu google.

Niektóre z największych zmian algorytmów Google, które zbanowały wiele stron internetowych używających niedozwolonych technik to:

-Penguin Update

-Florida Update

-Panda Update

Strategie Black Hat SEO

Strategie Black Hat zmieniają się z czasem, ponieważ muszą nadążać z ciągłymi zmianami algorytmów. Oto kilka strategii Black Hat SEO za które możesz zostać ukaranym:

Słowa kluczowe

Ponieważ strony internetowe są pozycjonowane za pomocą określonych słów kluczowych, marketerzy Black Hat SEO upychają te słowa kluczowe na całej stronie. Tworzy to nienaturalne treści.

Wprowadzanie w błąd

Przekierowania

W przypadku typowej uszkodzonej strony internetowej, będzie ona połączona z inną stroną o względnej zawartości. Jednakże, z mylącym przekierowaniem, wyśle użytkownika na stronę, która jest całkowicie niezwiązana z oryginalną witryną. Jest to podstępna technika, która również wpłynie na Twój wskaźnik odrzuceń.

Linki

Istnieje wiele technik schematów linków używanych w Black Hat Marketingu, najczęściej spotykane to:

-linki z PBN

-używanie blastów narzędziami SEO

-kupowanie tanich linków z farm linków za niską cenę

Zarówno techniki white hat jak i black hat SEO mają ten sam cel, którym jest wspinanie się w rankingach SERP i pojawienie się na pierwszej stronie Google. Główną różnicą pomiędzy White Hat a Black Hat SEO jest taka, że dzięki Black Hat SEO możesz w krótkim terminie uzyskać niezłe wyniki, ale cały czas balansujesz na granicy ukarania przez Google. Jest to bardzo ryzykowne i nieetyczne. Techniki White Hat SEO sa skierowane do publiczności i skupiają się na tym, aby stać się autentyczną i renomowaną stroną w danej branży.

Istnieją techniki linkowania, które można włożyć pomiędzy White Hat SEO, a Black Hat SEO. Jeśli będziesz zdobywał linki tematyczne z for, czy blogów które nie są zaspamowane to Twoja strona nie zostanie ukarana przez google. Podobnie ma się sprawa ze zdobywaniem linków z zadbanych stron tematycznych/ogólnotematycznych, gdzie pozyskasz linka z unikalnego artykułu. Warunkiem tego, aby taki link był wartościowy jest to, aby właściciel takiej strony dbał o nią i strona miała wiele unikalnej treści. Linki z wizytówek NAP, katalogów także można uznać za potrzebne ponieważ umieszczasz tam dane swojej firmy.

Technikami Black Hat SEO za które można otrzymać realną karę są SWL, blasty narzedziami SEO, masowe spamowanie komentarzy, ksiąg gości. Takimi działaniami prędzej czy później otrzymasz karę ze strony Google. Dużo lepszym wyjściem jest postawienie na wysokiej jakości treść na swojej stronie i dobranie spokojnej strategii link buildingu.