Unikalna treść- dobór właściwej strategii treści

18 listopada, 2022 Autor pawel 0

Przemyślana strategia treści jest kluczowa, jeśli chcesz znaleźć się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach. Treść jest jednym z 3 filarów SEO. Każdy element treści na Twojej stronie powinien mieć swój cel. Jeśli prowadzisz sklep internetowy powinieneś dokładnie opisać każdy sprzedawany produkt. Artykuły na Twojej witrynie powinny zawierać odpowiedzi na wszystkie pytania odbiorców.

W tym artykule przedstawimy Ci rodzaje treści i odpowiemy dlaczego są ważnym czynnikiem w odniesieniu sukcesu.

Treści są ważne z kilku powodów:

1. Stanowią dla botów sygnał kontekstowy. Im więcej jest na Twojej stronie ciekawej treści, tym łatwiej boty indeksują witrynę i potrafią określić tematykę strony.

2. Ciekawe treści poprawią Twoją widoczność w SERP-ach. Dzięki wielu rzeczowym artykułom na stronie zaczniesz częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania na niszowe frazy i zwiększysz liczbę wejść.

3. Aktywność – jeśli na Twojej witrynie regularnie pokazują się nowe treści, to google może zacząć preferować Twoją stronę i częściej pokazywać ją w swoich wynikach. Pamiętaj o regularności w dodawaniu artykułów.

4. Budowanie świadomości marki – Jeśli Twoja marka znajduje się wyżej w rankingach SERP, użytkownicy odnoszą wrażenie, że można Ci zaufać, a Google uważa, że Twoja strona może dać im najlepszą odpowiedź.

5. Zwiększenie autorytetu domeny – Jeśli wszystkie powyższe działania pomogą sprowadzić więcej osób na Twoją stronę, zwiększony ruch mówi Google że treść którą dostarczasz musi być dobra. To może podnieść Twój autorytet domeny, a tym samym Twoje pozycje w google.

Różne rodzaje treści SEO

Istnieje wiele różnych rodzajów treści, które możesz stworzyć, i które służą różnym celom SEO.

Posty na blogu

Posty na blogu są podstawą treści. Pisząc kolejne artykuły pamiętaj o tym, aby dostarczać odbiorcom odpowiedzi na ich pytania. Zastanów się, czego chcą dowiedzieć się. Przykładowo, sprzedając suplementy diety, staraj się tworzyć artykuły blogowe na temat każdego rodzaju suplementów, twórz ich porównania, oraz zahaczaj o tematyki pokrewne, takie jak odżywanie. Dzięki takim artykułom Twoja marka stanie się po jakimś czasie popularna. Oczywiście, bez większego budżetu SEO przeznaczonego na copywriting ciężko będzie Ci przebić się w ciągu kilku miesięcy. Ale nawet tworząc treść samemu po okresie 1-2 lat zaznaczysz obecność w swojej branży. Pisząc kolejne treści na swoją stronę, zastanów się nad intencją wyszukiwania. Czasami użytkownik chce tylko zdobyć wiedzę na dany temat. Jeżeli udzielisz mu właściwych odpowiedzi swoimi artykułami, za jakiś czas może powrócić na Twoją stronę i nabyć produkt.

Strony produktowe

Produkty napędzają przepływ gotówki. Obsługują transakcyjne intencje wyszukiwania. Silne treści SEO na stronach produktowych zwiększają szanse na znalezienie Twoich produktów i zwiększają szanse na to, że ktoś doda je do koszyka. Pisząc opisy produktów staraj się wyszczególnić cechy i korzyści danego produktu, aby zachęcić klientów. Prawidłowo zoptymalizowane strony produktów zostaną zaindeksowane przez Google i wyświetlone dla transakcyjnych intencji wyszukiwania. Przejrzyste treści SEO ułatwiają ten proces.

Strony usług

Podobnie jak w przypadku stron produktowych, wypisz cechy i korzyści płynące z Twoich usług w sposób zrozumiały dla użytkownika. Zoptymalizuj stronę pod kątem indeksowania i zrozumienia przez boty.

Przewodniki

Przewodniki to dłuższe treści, których celem jest pomoc użytkownikom w zrozumieniu tematu lub koncepcji. W poradniki inwestuje się wiele czasu i badań, aby mogły być ostatecznym źródłem informacji i punktem odniesienia. Podążają one za tymi samymi „zasadami” co blog, ze słowami kluczowymi, tagami tytułu. Jest to treść SEO, która jest skierowana do osób, które przyswajają więcej informacji poprzez wizualizacje, a nie tylko tekst.

Infografiki

Są świetnymi elementami treści SEO do pobrania, udostępnienia na innych stronach i przyciągnięcia uwagi sposobem prezentacji informacji.

Wideo

Treść SEO, która służy ludziom, którzy nie chcą czytać tekstu. Można je udostępniać również w YouTube, drugiej co do wielkości wyszukiwarce po Google.

Czego potrzebujesz do stworzenia ciekawej treści?

Badanie słów kluczowych SEO

Badanie słów kluczowych jest ważne, abyś nie zmarnował czasu na pisanie artykułów, na które wejdzie niewiele osób. Moc twoich treści jest znacznie osłabiona, jeśli nie zrobiłeś żadnych badań słów kluczowych i nie zawarłeś słów kluczowych w artykule. Każda strategia budowania treści powinna zacząć się od badania słów kluczowych. Odkrywanie konkretnych słów i fraz, których szukają Twoi docelowi odbiorcy, pomaga generować ruch organiczny do Twojej witryny.

Badania mogą pomóc:

-Znaleźć słowa, na które chcesz uplasować się w rankingu

-Znaleźć luki na rynku, z których można skorzystać, używając określonych słów kluczowych.

Właściwie wykonane badanie słów kluczowych da Ci przegląd tego jakich konkretnych fraz szukają ludzie i na jakich informacjach zależy im najbardziej.

Co to jest słowo kluczowe?

Definicja słownikowa powie Ci, że słowo kluczowe to słowo lub pojęcie o dużym znaczeniu. Jest to dobra definicja i pasuje do tego, czym są słowa kluczowe, jeśli chodzi o SEO.

Są to słowa docelowe, które łączą zapytanie z wynikiem wyszukiwania.

Wariacje tych słów kluczowych powinny być celami na Twojej stronie internetowej, i tak długo jak Twoja treść i metadane zawierają słowa kluczowe, będziesz miał szansę znaleźć się w wynikach wyszukiwania.

Co to jest long-tail keyword research?

W miarę jak algorytmy wyszukiwania stają się coraz bardziej zaawansowane i lepiej rozumieją intencje użytkowników, coraz większa liczba zapytań wykorzystuje słowa i frazy kluczowe o długim ogonie. Zrozumienie tych fraz i włączenie ich do swojej strategii SEO może znacznie zwiększyć szanse na uzyskanie wyższej pozycji w rankingu na podstawie intencji wyszukiwania.

Słowa kluczowe z długiego ogona, które pasują do Twojej niszy, mogą podkreślić Twoje produkty i usługi.

Na ilu słowach kluczowych powinieneś się skupić?

Wszystko zależy od branży w której działasz. Jeśli jesteś właścicielem firmy budowlanej z niewielkiej miejscowości możesz skupić się na wielu słowach kluczowych z długiego ogona, ale najważniejszych dla Ciebie będzie kilka podstawowych słów kluczowych typu „remonty mieszkań Nowy Targ”. Jeśli Twoja działalność ma zasięg ogólnokrajowy powinieneś skupić się na nawet na kilkuset słowach kluczowych i dążyć do zbudowania wiarygodności marki.

Czym jest intencja wyszukiwania?

W prostych słowach, intencja wyszukiwania odpowiada na to, czego szuka dana osoba.

Wiedza na temat intencji wyszukiwania użytkownika i tworzenie treści dla niego jest dobre dla biznesu.

Intencje wyszukiwania dzielą się na:

1. Informacyjne

Jeśli chcesz zdobyć odpowiedź na dane pytanie to nazywamy to intencją informacyjną. Wpisanie do google „jak działa kreatyna?” oznacza, że chcesz zdobyć informacje na temat działania tego produktu.

2. Transakcyjne

Kiedy jesteś pewny, że chcesz poczynić dany zakup. Przykładem zapytania transakcyjnego jest „opony zimowe + nazwa firmy” kiedy już zdecydowałeś się na to, z jakiej firmy zakupić opony.

3. Komercyjne

Intencje komercyjne polegają na planowaniu zakupu. Przykładem zapytania komercyjnego jest „najlepiej działająca kreatyna”.

Pisanie recenzji lub artykułów porównawczych, opinie o tym, który produkt lub usługa jest najlepsza, i dlaczego, będzie obsługiwać ten zamiar wyszukiwania.

Struktura strony internetowej

Myślenie, że samo posiadanie strony internetowej z artykułami blogowymi jest wystarczające jest ograniczonym poglądem. Możesz zoptymalizować strukturę swojej strony.

Organizowanie treści pomaga robotom indeksującym zrozumieć, jakie treści łączą się z czym, jak dużo masz treści na dany temat, a wszystko to zwiększa szanse na to, że Twoje strony zostaną umieszczone na wyższych pozycjach.

Idealną strukturą dla Twojej strony jest hierarchiczna struktura typu piramida, gdzie masz silosy treści i nie więcej niż 3 kliknięcia, aby dostać się do informacji, których szukasz.

Szczytem piramidy jest Twoja strona główna. Następny poziom piramidy to strony kategorii, czyli sekcje. Powinny one pojawić się jako menu na górze ekranu. Jest ono świetne do nawigacji i zmniejsza liczbę kliknięć potrzebnych do przejścia ze strony na stronę. Poprawia to poziom User experience i pomaga uzyskać wyższe pozycje w google. Pod każdą kategorią znajdują się podkategorie, jeśli główne kategorie wymagają dalszego podziału. Poziomem trzecim są Twoje artykuły na stronie.

Dlaczego struktura strony jest ważna dla treści SEO?

Planowanie struktury witryny i wiedza o tym, gdzie wszystko znajduje się, pomaga Google ją zrozumieć. Wiedza o tym, gdzie w strukturze znajduje się Twój blog, może pomóc w identyfikacji możliwości linkowania wewnętrznego. To z kolei pomaga dzielić się autorytetem strony wokół witryny. Linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami może pomóc w budowaniu autorytetu strony, pokazać Google jakie treści są powiązane między sobą i wspierane na Twojej stronie, a tym samym pomóc w uzyskaniu lepszych pozycji.

Pomaga to również użytkownikom w nawigacji. Wiedzą, że kliknięcie w daną pozycję menu prowadzi ich do drugiego poziomu Twojej witryny. Przez trzecie kliknięcie są dokładnie tam, gdzie chcą być, co ułatwia przeprowadzenie transakcji.

Właściwa strategia doboru treści pomoże Ci znaleźć się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych. Czas, kiedy witryny z kilkoma podstronami znajdowały się na wysokich pozycjach w google minęły bezpowrotnie. Wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmu treść stawała się coraz bardziej istotnym czynnikiem rankingowym. Można śmiało stwierdzić, że w kolejnych latach będzie podobnie. Jeśli chcesz się przebić w swojej branży postaw na unikalną treść, a zobaczysz że Twoje działania przyniosą Ci rezultaty.