Techniczne SEO- 7 ważnych kwestii

30 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Techniczne SEO odnosi się do optymalizacji strony internetowej i serwera, które pomaga botom wyszukiwarek efektywniej indeksować stronę. Google bardziej docenia strony, które wykazują się pewnymi cechami takimi jak bezpieczne połączenie, szybki czas ładowania strony. Zadbanie o aspekt techniczny jest bardzo ważne, jeśli zależy Ci, aby Twoja strona znalazła się na wyższej pozycji. Poniżej znajdziesz listę kontrolną technicznego SEO. Stosując się do tych wskazówek, sprawisz że bezpieczeństwo i struktura Twojej witryny spełnią oczekiwania algorytmów wyszukiwarek.

1. Używaj SSL

Secure Sockets Layer – SSL – to technologia bezpieczeństwa, która tworzy zaszyfrowane połączenie między serwerem internetowym a przeglądarką. Możesz zauważyć stronę używającą SSL dość łatwo: adres URL strony zaczyna się od „https://”, a nie „http://”. W 2014 roku Google ogłosiło ten czynnik jako kolejny ważny czynnik rankingowy. Strony używające SSL pokazują się wyżej w wynikach wyszukiwania.

2. Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Responsywny projekt strony internetowej dostosowuje się automatycznie do każdego urządzenia. Google jasno mówi o tym, że posiadanie responsywnej strony jest uważane przez algorytmy za bardzo istotny sygnał rankingowy. A po wprowadzeniu przez Google podejścia „mobile first” do indeksowania treści, responsywna strona jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek. Upewnij się, że Twoja strona jest w pełni responsywna i będzie wyświetlana w najlepszym możliwym formacie dla użytkowników urządzeń mobilnych, tabletów i komputerów stacjonarnych.

3. Szybkość ładowania strony

Wyszukiwarki preferują strony, które ładują się szybko: szybkość strony jest uważana za ważny sygnał rankingowy. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz przyspieszyć ładowanie strony:

-Użyj szybkiego hostingu

-Użyj szybkiego dostawcy DNS („domain name system”)

-Zminimalizuj „żądania HTTP” – ogranicz użycie skryptów i wtyczek do minimum

-Upewnij się, że pliki graficzne są tak małe jak to możliwe

-Skompresuj swoje strony internetowe (można to zrobić za pomocą narzędzia zwanego GZIP)

-Zminimalizuj kod swojej strony – pozbądź się wszelkich zbędnych spacji, przerw w liniach lub wcięć w swoim HTML, CSS i Javascript (pomoc w tym zakresie znajdziesz na stronie Google’s Minify Resources).

4. Napraw problemy z duplikatami treści

Zduplikowana treść może być myląca dla użytkowników (a także dla algorytmów wyszukiwarek); może być również wykorzystywana do prób manipulowania rankingami wyszukiwania lub zdobywania większego ruchu. W związku z tym wyszukiwarki nie są do nich przychylnie nastawione, a Google i Bing zalecają webmasterom naprawianie wszelkich problemów z duplikatami treści.

Możesz naprawić problemy z duplikatami treści poprzez:

-Zapobieganie publikowaniu przez Twój CMS wielu wersji strony lub postu

-Używanie elementu linku kanonicznego, aby dać wyszukiwarkom znać, gdzie znajduje się „główna” wersja Twojej treści.

5. Utworzenie sitemapy XML

Mapa strony XML jest plikiem, który pomaga wyszukiwarkom zrozumieć Twoją witrynę podczas jej przeszukiwania – możesz myśleć o niej jak o swoistej „mapie drogowej”, informującej wyszukiwarki, gdzie dokładnie znajduje się każda strona.

Zawiera również przydatne informacje o każdej stronie w witrynie, w tym:

-kiedy strona była ostatnio modyfikowana

-jaki ma priorytet w Twojej witrynie

-jak często jest aktualizowana

6. Rozważ włączenie AMP

AMP to wspierany przez Google projekt, który ma na celu przyspieszenie dostarczania treści na urządzeniach mobilnych poprzez użycie specjalnego kodu znanego jako AMP HTML. Wersje AMP Twoich stron internetowych ładują się niezwykle szybko na urządzeniach mobilnych. Ponieważ strony ładują się tak szybko, istnieje większe prawdopodobieństwo, że wersje AMP będą czytane i udostępniane przez użytkowników, zwiększając czas przebywania na stronie oraz liczbę backlinków wskazujących na treść strony – wszystko to jest dobre z punktu widzenia SEO.

7. Zarejestruj swoją witrynę w Google Search Console i Bing Webmaster Tools

Google Search Console i Bing Webmaster Tools to darmowe narzędzia odpowiednio od Google i Microsoftu, które umożliwiają zgłoszenie witryny do ich wyszukiwarek w celu indeksacji. Kiedy jesteś gotowy do uruchomienia witryny, powinieneś przesłać jej mapę strony XML (patrz wyżej) zarówno do Google Search Console, jak i Webmaster Tools, aby mogły one przeszukiwać Twoją nową witrynę i zacząć wyświetlać jej wyniki w wynikach wyszukiwania. Usługi te pozwalają również śledzić ogólną wydajność witryny z perspektywy wyszukiwarki – inne rzeczy, które możesz zrobić za pomocą narzędzi to:

-testowanie użyteczności mobilnej Twojej witryny

-dostęp do analiz wyszukiwania

-przeglądanie backlinków do witryny

-usuwanie spamerskich linków

Podsumowując należy powiedzieć, że techniczny aspekt SEO jest bardzo ważny i jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Google coraz bardziej dba o doświadczenie użytkownika. Może na być pewnym, że kolejne aktualizacje algorytmu będą jeszcze mocniej stawiały właśnie na aspekty techniczne.