Strategie link bulidingu- tworzenie ciekawych treści

16 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Strategie link bulidingu- tworzenie ciekawych treści

Kiedy dwie dekady temu na scenie pojawił się Google, szybko zdeklasował popularne wyszukiwarki, takie jak AltaVista, Infoseek i Lycos, z dwóch podstawowych powodów.

Po pierwsze, większość serwisów wyszukiwawczych wpadła w fatalną modę: zamieniła swoje strony główne w portale internetowe, zaniedbując jednocześnie swoją podstawową funkcję, jaką było zapewnienie jak najlepszych wrażeń z wyszukiwania. Po drugie, i być może ważniejsze, Google był pionierem koncepcji wykorzystania linków jako potężnego środka oceny jakości stron internetowych poprzez swój algorytm PageRank.

Pomysł był zarówno trafiony jak i stosunkowo prosty: linki były bardzo podobne do cytatów w literaturze akademickiej – zasadniczo był to sposób, w jaki autor jednej strony internetowej mógł poprzeć lub „zagłosować” na inną stronę. Duża ilość linków wskazujących na daną stronę sugerowała, że strona ta jest wyższej jakości niż strona z niewielką ilością linków wskazujących na nią. Linki pochodzące z autorytatywnych stron były jeszcze lepsze. Używając PageRank, wyszukiwarka Google okazała się o tyle lepsza od swoich konkurentów, że szybko ich zdeklasowała. Pozycjonerzy szybko zdali sobie sprawę, że muszą skupić się na Google, a sztuka budowania linków stała się istotnym elementem optymalizacji strony dla wyszukiwarek.

Dzisiaj link building pozostaje istotną częścią wysiłków SEO w celu uzyskania optymalnej widoczności w wyszukiwarkach. Jednak obecnie specjaliści SEO opracowują różne strategie pozyskiwania linków, żeby wyprzedzić konkurencję. Świat SEO zmienia się i to co było na topie kiedyś, za jakiś czas przestaje przynosić większe efekty. Dobrym sposobem jest położenie nacisku na ciekawą treść, która wyróżnia się na tyle, że ludzie sami linkują na Twoją stronę. Jest to jednak bardzo trudne do zrobienia i naprawdę trzeba być ekspertem w danej dziedzinie.

Ustalenie celów dla treści

Nikt z nas nie ma zasobów, aby tworzyć treści z nadzieją, że ktoś je opublikuje. Nie mamy też czasu na tworzenie treści z nadzieją, że zapewni ona wymierny zwrot dla biznesu. Musisz użyć celów biznesowych, aby zidentyfikować możliwości tematów treści, które mogą przynieść Ci zysk.

Identyfikacja kluczowych tematów

Zrozumienie naszych celów dla treści pozwala nam na wyodrębnienie tematów treści, które będziemy umieszczać. Musimy nadać priorytet treściom, które pomogą nam osiągnąć nasze cele, a jednocześnie będą rezonować z naszymi odbiorcami. Narzędzia do badania słów kluczowych mogą pomóc w identyfikacji i segmentacji tematów w oparciu o zainteresowania użytkowników i ich zgodność z potrzebami biznesowymi. To pozwala nam stworzyć strategię opartą na danych, aby kierować nasze wysiłki w zakresie budowania treści/linków wokół celów i słów kluczowych. Przeprowadzenie analizy luk w treści pozwala zidentyfikować, jakie treści strona już posiada i jakich treści brakuje.

Tworzenie treści, które mają szanse na zdobycie linków

Aby odnieść sukces, treść, którą tworzysz, musi być warta linków i ustawiona tak, aby była rozpowszechniana. Linkujące treści to takie, które zawierają takie elementy jak oryginalne badania, przyciągające wizualizacje (filmy, wykresy, infografiki, memy).

Podsumowując strategia link buildingowa opierająca na tworzeniu ciekawych treści z którymi chcą dzielić się odbiorcy na innych stronach jest bardzo trudna. Musisz posiadać specjalistyczną wiedzę i każdy artykuł na Twojej stronie musy być użyteczny i odpowiadający na najważniejsze pytania.