Skuteczne pozycjonowanie- jak zbudować autorytet domeny?

8 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Zmagasz się z pozyskaniem większego ruchu organicznego z Google?

Jednym z kluczowych czynników wpływających na ruch jest autorytet Twojej strony. Im wyższy autorytet, tym łatwiej będzie uzyskać ruch na stronie. Mimo, że Google szereguje strony, a nie witryny, to jednak łatwiej jest pozycjonować strony na odpowiednie słowa kluczowe z witryną o wysokim autorytecie.

Jak obliczyć autorytet witryny?

Każde z najpopularniejszych narzędzi SEO oblicza poziom autorytetu witryny w inny sposób. Wynik autorytetu jest zastrzeżoną metryką, która wykorzystuje uczenie maszynowe do obliczeń. Model jest uczony, aby ocenić domenę w oparciu o konkretne metryki, które uważane są za najważniejsze. Metryki te obejmują profil linków zwrotnych domeny, organiczny ruch w wyszukiwarce i pozycje oraz inne dane dotyczące ruchu na stronie. Ten sposób obliczania autorytetu linku jest podobny do sposobu, w jaki obliczany był Google PageRank. Wyobraźmy sobie sytuację, że masz pół roku na zbudowania autorytetu domeny. Od czego zacząć?

Pisanie postów gościnnych

Guest posting polega na publikowaniu wysokiej jakości artykułów na stronach internetowych w Twojej niszy, które są popularne wśród Twojej grupy docelowej i mają wysoki wynik Trust Rank. Kiedy publikujesz gościnnie, idealnie chciałbyś umieścić link zwrotny do powiązanego artykułu na swojej stronie, aby pomóc zwiększyć autorytet tego artykułu (i ostatecznie Twojej strony). Problem z pisaniem postów gościnnych jest taki, że jest niewiele miejsc w których możesz dodać takiego linka za darmo. Musisz więc przeszukać internet i znaleźć ciekawe oferty wpisów w prywatnych stronach/blogach tematycznych i ogólnotematycznych za rozsądną cenę. Warto przeznaczyć część swojego budżetu SEO na tego typu linki. Posty gościnne na odpowiednich stronach internetowych pomagają budować Twoją markę, napędzają odpowiedni ruch na Twojej stronie, budują autorytet strony, do której linkujesz. Kiedy piszesz post gościnny, upewnij się, że jest on wysokiej jakości. Każdy link pozyskany unikalnego artykułu wysokiej jakości będzie przekazywał odpowiednią moc.

Wizytówki NAP

Jeśli dopiero zaczynasz, to polecamy dość szybko dodać się do najważniejszych wizytówek NAP, lub skorzystać z oferty dodania do takich wizytówek. NAP to skrót od Name, Adress, Phone. Wyszukiwarka google lubi taki sposób linkowania witryny, dodanie Twojej strony do najważniejszych wizytówek może spowodować awans strony w wyszukiwarkach.

Udzielaj się na Social Mediach

Stwórz profile promocyjne na najważniejszych mediach społecznościowych. Dzięki działaniu w mediach społecznościowych budujesz świadomość swojej marki i pozyskujesz zaufanie klientów. Dzielenie się swoimi treściami i ofertą w mediach społecznościowych może szybko przyciągnąć do Ciebie nowych klientów i sprawić, że zaczniesz być zauważany przez wyszukiwarki. Google ustalając wyniki wyszukiwań kieruje się tzw. rank brain – a jednym z istotnych aspektów rank brain jest czas spędzany na Twojej stronie przez odbiorców. Dzięki promocji w mediach społecznościowych Twoja witryna będzie miała niewspółmiernie dużo wejść w stosunku do jej początkowej pozycji w wyszukiwarce, co Google z pewnością zauważy. Jeśli treści na Twojej stronie będą wysokiej jakości i użytkownicy będą spędzali na niej sporo czasu, to wyszukiwarka to zauważy i Twoja witryna powinna widocznie awansować w górę w rankingach wyszukiwania.

Stwórz treść o wysokiej jakości

Jakościowe artykuły sprawią, że Twoja strona zacznie być doceniana przez wyszukiwarki. Sporządź więc listę słów kluczowych i zacznij pisać artykuły na swoją stronę. W ciągu kilku miesięcy nawet samemu jesteś w stanie napisać kilkadziesiąt ciekawych artykułów. Jeśli masz budżet przeznaczony na pozycjonowanie to możesz skorzystać z usług copywritera, który napisze część artykułów na Twoją witrynę. Pamiętaj, że tylko strony z ciekawą treścią mają szansę w okresie długoterminowym skutecznie rywalizować o wysokie pozycje. Takie strony są również znacznie bardziej odporne na kolejne aktualizacje algorytmu, ponieważ czynnik treści jest jednym z ważnych czynników przy ustalaniu wyników przez Google.

Według badań przeprowadzonych przez BuzzSumo, 5 następujących typów treści generuje najwięcej linków:

-Autorytatywne treści, które odpowiadają na popularne pytania.

-Mocne posty opinii i posty polityczne.

-Treści, które dostarczają oryginalnych badań i spostrzeżeń.

-Treści, które wykorzystują trendowy temat, ale również zapewniają praktyczne spostrzeżenia.

-Autorytatywne treści informacyjne o nowych produktach lub rozwoju.

Usuń złe linki

Jeśli masz jakieś „spamerskie” odnośniki linkujące do Twojej strony, jednym z pierwszych zadań SEO, które musisz wykonać, jest podjęcie wysiłku, aby je usunąć.

Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ złe linki mogą naprawdę zaszkodzić autorytetowi twojej strony, a w konsekwencji twojemu rankingowi Google. Najprostszym sposobem na zidentyfikowanie złych linków jest użycie narzędzia do audytu backlinków np. SEMrush albo innym narzędziemi SEO. Możesz spróbować usunąć złe linki, wysyłając prośbę o usunięcie linków do narzędzia Google disavow tool, aby zawiadomić Google, które linki zignorować podczas oceny witryny.

Optymalizacja istniejących treści

Nie zapominaj o optymalizacji istniejących treści na stronie. Kiedy Twoje obecne treści zaczną lepiej plasować się w Google, więcej osób je znajdzie. Jeśli więcej osób znajdzie Twoją treść, to masz większą szansę, że więcej osób będzie do niej linkować!

Aktualizuj starsze treści

Prawdopodobnie wiesz, że Google używa technik semantycznej analizy treści, aby móc zrozumieć, o czym jest twoja treść. Oznacza to, że nie szuka tylko dokładnych dopasowań słów kluczowych w Twojej treści; stara się zrozumieć, o czym jest Twoja treść. Tak więc, przejrzyj swoje starsze treści i upewnij się, że używasz powiązanych słów kluczowych i synonimów oprócz głównych słów kluczowych dla tej treści. Kiedy klienci znajdą nieaktualną treść, to Twoja firma robi na nich słabe wrażenie. Myślę, że Google w końcu wprowadzi zmiany, aby bardziej karać starsze treści, ponieważ w tej chwili Google serwuje zbyt wiele nieaktualnych treści.

Uwaga: Kiedy aktualizujesz treść, nie zmienia adresu URL, możesz dodać do treści nowe zdjęcia, umieścić video, albo dopisać część tekstu. Adres URL pozostaw taki sam.