Pozycjonowanie sklepu z artykułami biurowymi

23 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Pozycjonowanie sklepu z artykułami biurowymi

Algorytm Google przy ustalaniu swoich wyników wyszukiwania bierze pod uwagę setki różnych czynników. Specjaliści SEO przez wiele lat swoich praktyk podzielili pozycjonowanie na trzy najważniejsze filary czyli optymalizację techniczną, stworzenie ciekawej treści oraz link building. Jeżeli każdy z tych aspektów będzie stał na wysokim poziomie to istnieje bardzo duża szansa że po pewnym czasie zdobędziesz poważną pozycję w swojej branży.

Pozycjonowanie sklepów z artykułami biurowymi jest podobne do pozycjonowania witryn z innych branży. Żeby sprzedać jak najwięcej produktów będzie Ci zależało, aby znaleźć się wysoko zarówno na frazy lokalne, jak i ogólne.

Jak to zrobić?

Rozpocznij od badania słów kluczowych na które chcesz uzyskać wysoką pozycję. Można to zrobić za pomocą narzędzi SEO, albo w jeszcze łatwiejszy sposób, czyli wpisując w Google podstawowe słowa kluczowe. Przykładowo wpisując w Google „artykuły biurowe” oprócz wyników wyskakuje nam zakładka „Podobne pytania” , oraz „Podobne wyszukiwania” na dole strony. Dzięki temu wpisując jedną frazę otrzymujemy kilka podobnych takich jak „Jakie artykuły biurowe do biura”, „co można kupić w sklepie z artykułami papierniczymi”, „tanie artykuły biurowe”, „artykuły biurowe online”, „artykuły biurowe i szkolne”, „nowoczesne artykuły biurowe”, „artykuły biurowe dla firm”, „artykuły biurowe z darmową dostawą”. Wpisując kilkanaście najważniejszych fraz kluczowych dotyczących artykułów biurowych otrzymasz w taki sposób mnóstwo innych zapytań, które również będą stanowić frazy kluczowe dla Twojego sklepu. Z narzędzi SEO polecam Google Keyword Planner, w którym to wpisując najważniejsze słowa kluczowe otrzymujesz cały zestaw podobnych zapytań z zasięgiem wyszukiwania i konkurencją. Na podstawie tego narzędzia będziesz w stanie stworzyć szeroką listę słów kluczowych.

Tworzenie treści

Mając już zrobione badanie słów kluczowych powinieneś zabrać się za żmudne tworzenie treści, aby Twój sklep stał się jak najbardziej popularny. Im więcej napiszesz wysokiej jakości artykułów tym większy ruch zdobędziesz na swojej stronie. Przy tworzeniu kolejnych artykułów musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ stworzenie ciekawej treści samemu zajmie Ci wiele miesięcy. Jeśli chcesz przyspieszyć ten proces to musisz posiadać wysoki budżet i zatrudnić copywritera, który zrobi to za Ciebie.

Link building

Pozyskiwanie linków na stronę jest w zasadzie najtrudniejszym procesem. Pod tym względem będzie Ci bardzo ciężko cokolwiek przyspieszyć, ponieważ zdobywanie linków musi wyglądać na naturalne. Kiedyś pozycjonowanie było prostsze i powiedzenie „link to link” było prawdą. Oznaczało one że mogłeś pozyskać link z jakiegokolwiek źródła i link ten był pomocny w pozycjonowaniu. Najwyższe miejsca zazwyczaj zajmowały strony, które posiadały dużą liczbę linków. Obecnie wygląda to całkowicie inaczej, a linki z zaspamowanych miejscówek mogą tylko zaszkodzić Twojej witrynie. Musisz skupić się na jakości linków. Najlepiej jeżeli rozpoczniesz od przeglądnięcie blogów i for tematycznych i być może znajdziesz trochę stron na których możesz umieścić linka do swojego sklepu. Następnie dodaj swój sklep do wizytówek NAP – obecnie ta metoda pozycjonowania sprawdza się, a takie linki są faworyzowane przez Google i możesz nimi osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce. Potem pomyśl o kolejnych metodach linkowania, takich jak linki z artykułów na stronach tematycznych lub ogólnotematycznych. Takie linki mają tę zaletę, że pochodzą z unikalnego artykułu, i jeśli właściciel domeny dba o nią i ją regularnie linkuje możesz być pewien, że takie linki pomogą w pozycjonowaniu. Pomyśl również o budowie własnego zaplecza. Aby uzyskać czołowe lokaty być może będziesz potrzebował kilkudziesięciu silnych linków z własnego zaplecza. Stworzenie zaplecza SEO jest naprawdę czasochłonne, ale długoterminowo jest warte swojego wysiłku. Zaplecze SEO możesz stworzyć zarówno na płatnych domenach jak i darmowych platformach blogowych.