Pozycjonowanie sklepów z suplementami diety

16 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Pozycjonowanie sklepów z suplementami diety

Pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne do tego, aby pojawić się na wysokich pozycjach w Google na najważniejsze frazy kluczowe. W tym artykule opiszę jak powinno wyglądać SEO dla sklepów z suplementami diety.

Po pierwsze zadbaj o aspekt techniczny.

Na aspekt techniczny składa się kilka czynników, między innymi wybór odpowiedniego hostingu z odrębnym adresem IP, zadbanie o prędkość strony, odpowiednią strukturę strony i dobór właściwych nagłówków. Dodaj swoją stronę do Google Search Console, dzięki temu będziesz miał wgląd do tego, czy kolejne podstrony w Twoim sklepie indeksują się, oraz co należy poprawić pod względem technicznym.

Po drugie- pamiętaj o ciekawej treści

Wypozycjonowanie sklepu internetowego z suplementami diety jest trudną sprawą, ponieważ konkurencja jest bardzo duża. Aby móc rywalizować musisz stworzyć ciekawe treści. Aby to zrobić musisz wiedzieć, czego szukają odbiorcy. Na wstępie powinieneś więc przeprowadzić badanie słów kluczowych. Świetnym narzędziem do tego badania jest Google Keyword Planner. Wystarczy w tym narzędziu wpisać kilka najważniejszych fraz kluczowych dla Twojej branży, a narzędzie poda kolejnych kilkadziesiąt- kilkaset fraz o różnym natężeniu wyszukiwania. Następnie staraj się stworzyć artykuły na te tematy lub umieszczać w artykułach te słowa kluczowe.

Po trzecie -link building

Musisz opracować odpowiednią strategię link buildingową do swojej strony internetowej. Trzymaj się kilku zasad:

1. Zdobywaj linki z miejscówek o wysokiej jakości

Pozycjonując sklep z suplementami diety dużo bardziej przydadzą Ci się linki tematyczne. Przejrzyj więc najpierw linki konkurencji, być może znajdziesz blogi oraz fora internetowe o swojej tematyce na których będziesz mógł podzielić się odnośnikiem do swojej strony www. Następnie dopiero pomyśl o zdobywaniu linków z innych silnych domen. Możesz zdecydować się na ofertę linków ze stron ogólnotematycznych, ponieważ takie linki są pozyskiwane z unikalnego artykułu, co zwiększa moc pozycjonerską. Dodaj też swoją stronę do najlepszych wizytówek NAP, oraz katalogów i silnych polskich profili.

2. Zachowaj spokojne tempo pozyskiwania linków

Ważne jest, aby nie pozyskiwać zbyt wielu linków naraz. Jeśli więc zdecydujesz się dodać stronę do wizytówek NAP, to odczekaj 2-3 tygodnie zanim zaczniesz dodawać kolejne linki. Staraj się, aby pozyskiwanie linków do swojej strony wyglądało na naturalne.

3. Linkuj na różne anchory

Jak już wspomniałem na początku powinieneś zrobić analizę słów kluczowych. Zdobycie wysokiej pozycji na trudne frazy może być na początku bardzo ciężkie. Dlatego powinieneś skupić się na również na pozycjonowaniu z tzw. długiego ogona. Używaj różnych anchor tekstów, jeśli będziesz linkował się tylko na 3-4 podstawowe anchor teksty, Google może uznać że Twój profil linków wygląda na nienaturalny.

4. Zbuduj własne zaplecze pozycjonerskie

W zależności od Twojego budżetu przeznaczonego na SEO, możesz pomyśleć po pewnym czasie o budowaniu własnego zaplecza SEO. Zaplecze możesz postawić zarówno na płatnych domenach jak i blogach. Jest to ważne, ponieważ po pewnym czasie coraz ciężej będzie Ci znaleźć wartościowe miejscówki, do których możesz dodać swojego linka. Dzięki zapleczu pozycjonerskiemu możesz zdobyć wiele linków z silnych domen. Aby jednak Twoje zaplecze miało moc musisz:

-umieścić na zapleczu co najmniej kilka unikalnych artykułów

-odpowiedni podlinkować strony zapleczowe

Jak więc widzisz zbudowanie silnego zaplecza SEO jest długoterminowym i czasochłonnym zadaniem. Co więcej nie masz pewności ile domen zapleczowych będzie Ci potrzebnych, aby przebić się na frazy, które są dla Ciebie ważne. Na początku możesz zacząć od tworzenia zapleczowych blogów z kilkoma unikalnymi wpisami, które będziesz podlinkowywał. Po jakimś czasie zacznij tam umieszczać linki do swojej strony. Nie muszę dodawać, że to zajęcie jest bardzo czasochłonne, ale warte wykonania pracy.

5. Pamiętaj o reklamie w mediach społecznościowych

Zbuduj silny profil swojego sklepu w Social Mediach. Dzięki temu pozyskasz nowych odbiorców i zaczniesz pozyskiwać zaufanie do swojej marki. Reklama na najważniejszych mediach społecznościowych sprawi, że po jakimś czasie będziesz mógł skutecznie rywalizować z konkurentami, którzy działają w branży od dawna.

Wypozycjonowanie sklepu z suplementami diety jest bardzo trudnym zadaniem. Musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ trudno będzie Ci uzyskać wysokie pozycje na interesujące Cię frazy w ciągu kilku tygodni, a nawet miesięcy. Jeśli nie masz wysokiego budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie i reklamę na konkretne rezultaty będziesz musiał poczekać ponad rok jeśli naprawdę mocno przyłożysz się do zadania.