Pozycjonowanie long tail- słowa kluczowe z długiego ogona

23 listopada, 2022 Autor pawel 0

Pozycjonowanie long tail

Długie słowa kluczowe to frazy, które są bardziej specyficzne niż powszechnie wyszukiwane słowa kluczowe. Dzięki tego artykułu dowiesz się:

Czym są słowa kluczowe o długim ogonie

Jakie są narzędzia do badania słów kluczowych o długim ogonie

Przykłady takich słów kluczowych

Jak znaleźć takie słowa kluczowe

Słowa kluczowe z długiego ogona są często pomijane przez wielu właścicieli stron internetowych. Jeśli więc dopiero zaczynasz działać w danej branży powinieneś skupić się na analizie słów kluczowych i znaleźć jak najwięcej fraz z długiego ogona, ponieważ masz największe szanse, aby przebić się właśnie na takie frazy. Specyficzne wyszukiwania i słowa kluczowe z długiego ogona są mniej konkurencyjne. Ostatnie badania wykazały, że z 1,9 mld zapytań do wyszukiwarki, aż 92% miał mniej niż dziesięć wyszukiwań miesięcznie. Jeśli stworzysz listę kilkuset słów kluczowych dla zapytań, gdzie panuje niewielka konkurencja, możesz wygenerować ten sam poziom ruchu, co firma wydająca mnóstwo pieniędzy na SEO. Innym czynnikiem wpływającym na korzyści płynące z używania słów kluczowych o długim ogonie jest ich współczynnik konwersji. Niski wolumen wyszukiwania = wysoki współczynnik konwersji. Dlaczego tak jest? Konkretne zapytania do wyszukiwarki obrazują motywację. Konsument aktywnie poszukuje konkretnego produktu w porównaniu do niejasnego badania szerokiej gamy produktów.

Proces zakupowy konsumenta i słowa kluczowe long-tail

Ważne jest, aby wiedzieć, co to są słowa kluczowe long-tail i jak ich używać, ponieważ jeśli próbujesz znaleźć się na wysokich pozycjach na popularne słowa kluczowe ze względu na duży wolumen wyszukiwania, Twoja strona może w ogóle nie znaleźć się w rankingu.

Jak używać słów kluczowych o długim ogonie

Gdybyś był właścicielem sklepu z suplementami diety, Twoim głównym słowem kluczowym byłyby „suplementy diety”. Jednak znalezienie się na czołowych lokatach na tak konkurencyjne słowo kluczowe mogłoby Ci się nie udać. Dlatego lepszym wyjściem byłoby użycie słów kluczowych long tail powiązanych z głównym słowem kluczowym, np.:

-najlepiej działająca kreatyna

-suplementy na masę mięśniową

-działające odżywki białkowe

-kreatyna a postępy na siłowni

Pisząc artykuły na swoją stronę zadbaj o to, żeby ich tytuły nawiązywały do long tail słów kluczowych. Jest kilka sposobów na ich znalezienie. Szybkim i łatwym sposobem jest wpisanie początku sugestii słowa kluczowego w wyszukiwarce google i zobaczenie, co pojawi się w przewidywaniach. To da ci kilka podstawowych sugestii słów kluczowych i ogólny pomysł na to, czego szukają ludzie w związku z Twoją branżą. Jeśli wyszukujesz „suplementy diety” i przewijasz w dół, w końcu znajdziesz pole „podobne pytania”. To może pomóc Ci znaleźć pytania o słowa kluczowe z długim ogonem, które Google często rejestruje. Na dole strony wyników znajdziesz 'Powiązane wyszukiwania’. Te metody śledzenia long-tail keywords nie są do końca dokładne, ponieważ nie ma danych wspierających ich wydajność. Aby przeprowadzić pełne badania słów kluczowych potrzebujesz narzędzi SEO.

Używanie narzędzi SEO do wyszukiwania słów kluczowych o długim ogonie

Narzędzia SEO pomogą zoptymalizować Twoją stronę internetową, oferując świetny wgląd w słowa kluczowe. Istnieje kilka narzędzi, które pomogą Ci w doborze słów kluczowych. Mowa tu między innymi o:

-KWFinder

-Google Keyword Planner

-Answer The Public

Pozycjonowanie stron jest procesem długoterminowym. Wyszukanie słów kluczowych o długim ogonie jest podstawą do stworzenia strony o wysokiej jakości. Jeśli działasz w branży ogólnopolskiej powinieneś konkurować na setki różnych fraz, dzięki czemu masz szanse zdobyć duży ruch na swojej stronie www.