On Page SEO – kilka wskazówek

21 listopada, 2022 Autor pawel 0

Pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle ciekawym i jednocześnie wymagającym zajęciem. W 2020 roku Microsoft wymienił SEO jako najlepszą trudną umiejętność do nauczenia się. Istnieje wiele korzyści, które możesz osiągnąć dzięki nauczeniu się pozycjonowania witryn. W tym tekście udzielę kilku wskazówek dotyczących On Page SEO.

Czym jest On-Page SEO?

Jest to praktyka optymalizacji treści stron internetowych zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Off-page SEO jest praktyką optymalizacji działań, które występują poza witryną, takich jak backlinki. On-page SEO obejmuje optymalizację obrazów, nagłówków, znaczników HTML oraz publikację wysokiej jakości treści związanych z intencją wyszukiwania użytkownika.

Oto kilka najważniejszych wskazówek, które każdy właściciel firmy może wykorzystać do poprawy On-Page SEO. Wykorzystując te wskazówki możesz pomóc zwiększyć ruch na stronie i poprawić swoją pozycję w rankingach google.

Dobranie odpowiednich tytułów

Dobór odpowiednich tytułów jest podstawą on-page SEO. Dzięki temu Twoje artykuły mogą znaleźć się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Aby właściwie wykonać to zadanie powinieneś zrobić badanie słów kluczowych i na podstawie tego dobrać tytuły.

Oto kilka narzędzi, które możesz wykorzystać do zbadania słów kluczowych:

-KWFinder

-Google Keyword Planner

-Answer The Public

-keywordtool.io

Zapewnij unikalny opis meta

Meta opisy są wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania tuż pod tytułem strony. Zapewnia to opis tego, o czym jest strona. Jeśli poświęcisz czas na optymalizację meta opisu, może to pomóc w poprawie współczynnika klikalności.

Pisz treści ze strategią

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak poprawić SEO na swojej stronie, prawdopodobnie słyszałeś, że „treść jest królem”. Dobierz więc strategię dodawania treści. Przemyśl na jaki temat posiadasz na tyle rozległą wiedzę, że jesteś w stanie tworzyć artykuły o wysokiej jakości. Twoja strategia treści jest częścią planu marketingowego, który konsekwentnie przedstawia wiedzę, jaką Twoja marka wnosi do branży.

Aby stworzyć skuteczną strategię pisania treści, rozważ kilka czynników:

-Kto jest odbiorcą Twoich treści?

-Jakie problemy będziesz rozwiązywał dla swoich czytelników?

-Na jakich kanałach będziesz publikować?

-Na jakich formatach treści będziesz się skupiać?

-Jaki jest Twój plan zarządzania tworzeniem i publikacją treści?

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są absolutnie niezbędną częścią Twojego on-page SEO. Są to frazy lub słowa powiązane z Twoją branżą, których ludzie najczęściej używają. Powodem, dla którego chcesz uplasować się wysoko w wyszukiwarkach jest zdobycie ruchu organicznego na Twoją stronę. Musisz więc umieć dobrać słowa kluczowe, pamiętając o fraz tzw. long tail, a więc takich które są rzadziej wpisywane, ale jednocześnie jest mniejsza konkurencja. Stworzenie dobrej listy słów kluczowych z długiego ogona i pozycjonowanie się na nie, może Ci przynieść znaczny przyrost ruchu.

Wystrzegaj się upychania słów kluczowych

Podczas gdy włączenie słów kluczowych jest istotną częścią SEO on-page, może to przynieść więcej szkody niż pożytku, jeśli przesadzisz. Kiedy marka „wypycha” swoją stronę tymi samymi słowami kluczowymi w nadziei na uzyskanie wyższej pozycji w wyszukiwarce, może zostać za to ukarana.

Miej prostą strukturę URL

Jeśli szukasz sposobów na poprawę SEO na swojej stronie poza podstawami słów kluczowych, opisów meta, itp., musisz spojrzeć na strukturę URL. Według Google struktura URL witryny powinna być prosta. Najlepiej jest rozważyć wszystkie strony URL w swojej witrynie i myśleć o tym, jak zorganizować je w sposób, który jest zrozumiały dla czytelnika. Twój adres URL to kolejna okazja do wykorzystania słów kluczowych. To może zwiększyć szanse, że Twoja strona zdobędzie wysokie pozycje.

Pamiętaj o linkach wewnętrznych

Linki wewnętrzne to linki na Twojej stronie, które odsyłają do innej podstrony w Twojej witrynie. Mogą one pomóc w ustaleniu hierarchii informacji w witrynie, umożliwić odbiorcom nawigację w witrynie i pomóc w rozprzestrzenianiu mocy rankingowej wokół witryny.