Narzędzia SEO – lista 25 narzędzi przydatnych w pozycjonowaniu

2 listopada, 2022 Autor pawel 0

Czym są narzędzia SEO?

Narzędzia SEO dostarczają danych i alarmów na temat ogólnego stanu Twojej witryny.
Pomagają one odkryć obszary możliwości i zidentyfikować słabości lub problemy, które mogą uniemożliwić Ci uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań.

Istnieją narzędzia SEO, które mogą pomóc w:

-analizie danych
-badaniu słów kluczowych
-zdobywaniu linków
-analizie konkurencji
-mobilnym SEO
-sprawdzaniu pozycji
-sprawdzeniu wydajności strony
-analizie treści na stronie

Narzędzia SEO są niezwykle przydatne – ale musisz zrozumieć, jak z nich korzystać, aby uzyskać jak najwięcej korzyści.

Czy potrzebujesz narzędzi SEO? Odpowiedź brzmi – tak.
Możesz zbudować stronę internetową, ale bez narzędzi, nie wiedziałbyś:

Ile wizyt uzyskują Twoje strony internetowe
Czy ruch na stronie znacząco spadł albo wzrósł
Czy masz jakieś błędy HTML
Ile masz linków
Jakich słów kluczowych mógłbyś użyć, aby przyciągnąć więcej odwiedzin

W tym artykule przedstawię 25 przydatnych narzędzi SEO.

Google analytics

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics to usługa analizy internetowej, która udostępnia statystyki i podstawowe narzędzia analityczne w celu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i celów marketingowych. Usługa ta jest częścią Google Marketing Platform i jest dostępna za darmo dla każdego, kto posiada konto Google. Google Analytics służy do śledzenia wydajności witryny i zbierania informacji o odwiedzających. Pomaga określić główne źródła ruchu użytkowników, ocenić sukces kampanii marketingowych, śledzić realizację celów (takich jak zakupy, dodawanie produktów do koszyka), odkryć wzorce i trendy w danej branży oraz uzyskać inne informacje o odwiedzających, takie jak dane demograficzne. Małe i średnie witryny często używają Google Analytics do uzyskiwania i analizowania różnych zachowań klientów, które można wykorzystać do ulepszenia kampanii marketingowych, zwiększenia ruchu w swoim serwisie i zatrzymania odwiedzających.

Jak działa Google Analytics?

Google Analytics pozyskuje dane o użytkowniku od każdego odwiedzającego stronę internetową poprzez użycie tagów strony. Znacznik strony JavaScript jest umieszczany w kodzie każdej strony. Ten znacznik działa w przeglądarce internetowej każdego odwiedzającego, zbierając dane i wysyłając je do jednego z serwerów gromadzenia danych Google. Google Analytics może następnie generować raporty i wizualizować dane, takie jak liczba użytkowników, współczynnik odrzuceń, średni czas trwania sesji, odsłony stron i inne.

Google Analytics zawiera funkcje, które mogą pomóc użytkownikom w identyfikacji trendów i wzorców dotyczących sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z ich witryn. Funkcje umożliwiają zbieranie danych, analizę, monitorowanie, wizualizację, raportowanie i integrację z innymi aplikacjami.

Google Analytics umożliwia użytkownikom śledzenie do 200 różnych metryk w celu zmierzenia wydajności ich witryn. Oto kilka z nich:

Użytkownicy. Użytkownik jest unikalnym lub nowym gościem na stronie internetowej.
Bounce rate. Procent odwiedzających, którzy obejrzeli tylko jedną stronę. Ci goście wywołali tylko jedno żądanie do serwera Google Analytics.
Sesje. Grupa interakcji odwiedzających, które mają miejsce w 30-minutowym oknie aktywności.
Średni czas trwania sesji – jak długo każdy odwiedzający pozostaje na stronie.
Odsetek nowych sesji. Odsetek wizyt na witrynie, które są wizytami pierwszymi.
Strony na sesję. Średnia liczba odsłon na sesję.
Realizacja celów. Liczba przypadków, w których odwiedzający wykonują określoną, pożądaną akcję. Jest to również znane jako konwersja.
Odsłony. Całkowita liczba obejrzanych stron.

Google Analytics ma wyraźne zalety i ograniczenia. Zalety odnoszą się do platformy, która jest darmowa i przyjazna dla użytkownika. Google Analytics zapewnia również następujące korzyści:

Usługa jest darmowa, łatwa w użyciu i przyjazna dla początkujących.
Google Analytics oferuje wiele metryk dzięki czemu łatwo Ci wysunąć nowe spostrzeżenia dotyczące swojej strony
Google Analytics zawiera również wiele innych narzędzi, takich jak wizualizacja danych, monitoring, raportowanie, analiza predykcyjna itp.

Google Analytics historycznie ma pewne niedociągnięcia, które mogą wpływać na jego dokładność danych, w tym następujące:

-ogólna dokładność danych może być zagrożona przez użytkowników, którzy blokują pliki cookie Google Analytics, niektóre rozszerzenia przeglądarki, programy filtrujące reklamy i sieci prywatności.
-raporty są generowane poprzez próbkowanie 500 000 losowych sesji w celu zmniejszenia obciążenia serwera. Ponadto w raportach tych marginesy błędu podawane są tylko dla liczby wizyt. Dlatego małe segmenty danych mogą zawierać bardzo duże marginesy błędu.

Google Analytics może dostarczyć firmom wiele rodzajów danych do celów marketingowych.
Dane dotyczące pozyskiwania użytkowników dają wgląd w to, jak klienci trafiają na stronę internetową. Klienci mogą pochodzić z różnych kanałów, takich jak płatne wyniki wyszukiwania, niepłatne wyniki wyszukiwania, linki w mediach społecznościowych lub po prostu wpisując adres URL. Zrozumienie danych dotyczących pozyskiwania użytkowników jest kluczowe dla maksymalizacji ruchu na stronie.

Dane dotyczące zachowań użytkowników pokazują, co klienci robią na stronie internetowej i jak się w nią angażują. Obejmuje to czas spędzany na każdej stronie, ile stron odwiedzają i czy angażują się w filmy i grafiki. Dane te mogą być wykorzystane do tworzenia układów stron internetowych, które lepiej łączą odwiedzających z treścią, której szukają, co prowadzi do bardziej efektywnego doświadczenia użytkownika.

Google Data Studio

Google Data Studio to jedno z wielu dostępnych obecnie darmowych narzędzi do raportowania i wizualizacji danych. Jest to prosty, tani i łatwy sposób na przedstawienie skomplikowanych zestawów danych, tworząc prosty, ale kompleksowy raport za pomocą widgetów. Oprócz widgetów, platforma udostępnia wykresy, mapy i inne wizualizacje Twoich danych.

Google Data Studio pomaga zaoszczędzić czas i pieniądze dzięki szybkiemu tworzeniu, odczytywaniu i udostępnianiu raportów zespołowi. Łatwość użycia i wszechstronność Data Studio pomaga zespołowi biznesowemu w podejmowaniu szybszych i lepszych decyzji.

Korzyści wynikające z korzystania z Google Data Studio

Istnieje kilka zalet korzystania z Google Data Studio, takich jak:

  1. Dodajesz tyle widżetów, ile chcesz

Możesz użyć 12 widżetów na pulpit w raporcie z Google Data Studio. Korzystając z tej funkcji, możesz przedstawić swoje dane na wykresach, wykresach kołowych, wykresach słupkowych, tabelach i innych. Każdy z tych widżetów można również dostosować za pomocą metryk liczb, procentów, czasów trwania itp. Dzięki Google Data Studio masz szerokie możliwości projektowania i prezentowania raportu z danymi.

  1. Gromadzenie informacji z różnych źródeł

Zdolność Google Data Studio do pobierania danych z maksymalnie 12 różnych źródeł danych sprawia, że jest to jedna z najbardziej unikalnych i wartościowych funkcji platformy. Oznacza to, że masz dostęp do danych z różnych istotnych źródeł.

  1. Łatwo jest dystrybuować raporty Data Studio

Załóżmy, że musisz pracować z wieloma danymi i metrykami w raportach Data Studio. W takim przypadku możesz chcieć szybko uzyskać informacje od swojego zespołu. Pobranie i dostarczenie plików jest czasochłonne, zwłaszcza jeśli potrzebujesz informacji zwrotnej od razu.
Data Studio przychodzi z pomocą w takich skomplikowanych sytuacjach. Ma takie same wbudowane opcje udostępniania jak inne narzędzia Google, takie jak Google Docs, ponieważ Google rozumie znaczenie udostępniania.
Możesz udostępnić linki swoim współpracownikom i pozwolić innym czytać i zmieniać je. Dzięki tej funkcji możesz również wprowadzać zmiany podczas udostępniania w czasie rzeczywistym. Wszyscy w Twoim zespole mogą jednocześnie zobaczyć ten sam raport i wprowadzić poprawki.

  1. Tworzenie raportów, które każdy zrozumie

Raporty Data Studio mogą mieć od 1 do 20 stron. Istnieje możliwość podzielenia go na mniejsze części w zależności od potrzeb. Korzystanie z niego jest bezstresowym doświadczeniem, ponieważ jest on dostosowany do specyficznych wymagań Twojej firmy. Możesz łatwo modyfikować czcionki i kolory, a także rozmiary i tematy dla każdego raportu.

  1. Dynamiczne raportowanie

Google Data Studio wciąga do raportów dane w czasie rzeczywistym, a Ty pozwalasz swojemu zespołowi na wprowadzanie modyfikacji w czasie rzeczywistym. Raporty i widżety można zaprogramować tak, aby automatycznie aktualizowały najnowsze dane. Wszystko w raporcie może być dostosowane do Twoich potrzeb.
Podstawową funkcją Google Data Studio jest wizualizacja danych. Dashboardy i raporty mogą być generowane za pomocą tego darmowego narzędzia. Data Studio sprawia, że dashboardy i bardzo przydatne raporty są łatwe do odczytania i udostępnienia.

Moz Keyword Explorer

Czym jest Moz Keyword Explorer?

Jest to narzędzie do badania słów kluczowych, które jest częścią Moz Pro SEO Suite i ułatwia tworzenie list potencjalnych słów kluczowych wokół określonych tematów.
Moz Pro SEO Suite jest właściwym narzędziem do badania słów kluczowych dla przedsiębiorstw, które może zrobić wszystko, od analizy linków, poprzez stopniowania SEO na stronie, do zaawansowanego badania konkurencji.
Możesz uzyskać dostęp do darmowej, choć okrojonej wersji Moz Pro SEO Suite (w tym Keyword Explorer) poprzez utworzenie konta, ale nie będziesz mógł tworzyć wielu list słów kluczowych i otrzymasz tylko około 10 darmowych zapytań o słowa kluczowe na miesiąc.
To może być wystarczające dla Ciebie, jeśli jesteś zaangażowany tylko w swój projekt. Jeśli chcesz zajmować się SEO zawodowo, przyda Ci się płatna subskrypcja.

Panguin Tool

Opracowane przez Barracuda digital, narzędzie SEO Panguin jest darmowym i wystarczającym narzędziem w zakresie optymalizacji stron internetowych. Zasadniczo narzędzie to było szczególnie znane ze swojej zdolności do dostarczania dokładnych informacji o zmianach w algorytmie Google.
Główne funkcje narzędzia Panguin nie tylko pokazują oś czasu aktualizacji Google, ale także pomagają mierzyć wydajność witryny.

Widoczność organiczna

Jeśli chodzi o widoczność organiczną, narzędzie Panguin daje Ci jasny obraz Twojego organicznego rankingu w wyszukiwarkach. Dzięki temu możesz porównać swój obecny ranking z przeszłymi rankingami opartymi na Twoich działaniach marketingowych.

Szyfrowanie widoczności

Z punktu widzenia bezpieczeństwa, narzędzie Panguin posiada funkcję, która pozwala Ci zaszyfrować Twoje strony. Narzędzie chroni Twoje strony 24/7, więc może Cię zaalarmować w przypadku wykrycia próby włamania lub ataku złośliwego oprogramowania.

Globalna widoczność

Możesz zobaczyć ranking swojej strony i stron konkurencji w różnych regionach i porównać je. Dodatkowo możesz znaleźć słowa kluczowe używane w skali międzynarodowej. Mając pojęcie o swoim globalnym rankingu, możesz wywnioskować, w jakich regionach Twoje produkty lub usługi są najbardziej popularne. Dzięki temu możesz skupić więcej wysiłku na pozyskaniu nowych zainteresowanych klientów i lepiej zawęzić swój rynek docelowy.

Wydajność treści

Panguin Tool pozwala Ci zaprezentować Twoją treść, pokazując ranking oparty na jej wydajności przed i po optymalizacji. Możesz wziąć opinie ekspertów na temat swojej treści i odpowiednio ją poprawić.

Optymalizacja backlinków

Jeśli chodzi o optymalizację strony, linki mają duży wpływ i muszą być monitorowane, aby przynosiły korzyści, a nie odwrotnie. Narzędzie Panguin jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi w zakresie analizy struktury backlinków na stronie internetowej. Narzędzie to nie tylko analizuje strukturę backlinków, ale również ich przydatność przed i po optymalizacji.

Keyword Hero

Keyword Hero to potężne narzędzie do zarządzania i kontroli kampanii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) w jednym, scentralizowanym pulpicie nawigacyjnym. Narzędzie umożliwia użytkownikom filtrowanie danych i generowanie raportów na podstawie wielu parametrów, takich jak data, pozycja, marka, wrażenia, średnie pozycje.
Keyword Hero to oprogramowanie SEO online do zwiększania ruchu organicznego w Twojej witrynie i może stać się najlepszym rozwiązaniem zarówno dla e-commerce, jak i właścicieli stron internetowych. Można go zintegrować z kontem Google Analytics, dzięki czemu można analizować dane w znajomym interfejsie. Aby rozpocząć, będziesz musiał ustawić kod na swojej stronie internetowej. Keyword Hero pozwala użytkownikom na:

-sprawdzenie zapytań do wyszukiwarek, które sprowadzają użytkowników do Twojej witryny.
-sprawdzenie słów kluczowych swoich stron docelowych i tego jaki wolumen ruchu przynoszą.
-optymalizacje swojej treści
-uzyskanie wglądu w ruch wyszukiwania dla Twojej marki
-rozróżnienie zapytania informacyjnego i transakcyjnego

Keyword Hero oferuje bezpłatny plan (sprawdź do 2000 sesji) i obecnie oferuje 90-dniowy bezpłatny okres próbny dla płatnych planów:

Screaming Frog

Wiele czynników odgrywa kluczową rolę w rankingu wyszukiwarki internetowej, w tym słowa kluczowe i backlinki. Jednak struktura strony, która ułatwia indeksowanie przez boty wyszukiwarek, jest również niezbędna.
Eksperci SEO używają różnych narzędzi, aby zapewnić, że boty wyszukiwarek będą indeksować strony internetowe. Screaming Frog jest jednym z takich narzędzi – jest to program do indeksowania stron internetowych, który pomaga w audycie witryny i daje wgląd w jej wydajność.

Oprogramowanie może być trudne w użyciu.
Screaming Frog działa podobnie jak boty Google: pozwala na przeszukiwanie każdej strony internetowej, w tym stron e-commerce. Jednak to narzędzie SEO podnosi poziom indeksowania, dostarczając istotnych danych na temat witryny oraz tworząc statystyki i raporty. Dzięki prostym danym o stronie z Screaming Frog, możesz łatwo zobaczyć, nad którymi obszarami Twoja strona musi popracować.

Oprogramowanie Screaming Frog może pomóc w wykonaniu następujących zadań dla Twoich wysiłków SEO:

-wyszukiwanie uszkodzonych linków
-wyszukiwanie tymczasowych i stałych przekierowań
-analiza metadanych
-wyszukiwanie duplikatów treści
-przeglądanie robots.txt i innych dyrektyw
-tworzenie sitemapy XML
-analiza struktury strony

SEOlyzer

Seolyzer może pomóc Ci w obserwacji problemów SEO. Możesz naprawić problemy, takie jak powolny czas odpowiedzi, komunikaty o błędach, zanim spowodują więcej szkód. Sprawdź również darmowe narzędzia do kompresji obrazów. Z SEOlyzera dowiesz się, które podstrony Twojej witryny są najczęściej odwiedzane.

Xenu

Uszkodzone linki mogą wpłynąć na rankingi wyszukiwarek i zniszczyć reputację witryny w sieci.
Hiperłącza są tkanką łączną Internetu – siecią unikalnych adresów URL, które utrzymują przepływ danych pomiędzy stronami internetowymi wszelkiego rodzaju. Ale kiedy link jest uszkodzony, wskazuje na pustą stronę lub nieistniejącą witrynę, to całkowicie zamyka użytkownikowi drogę do potrzebnych informacji i wpływa na backlinking – klucz do budowania autorytetu strony. Chociaż sporadyczne uszkodzone linki nie muszą być szkodliwe, strona z wieloma uszkodzonymi linkami tworzy złe doświadczenie użytkownika co negatywnie wpływa na jej pozycję w wyszukiwarkach.

Niezależnie od tego, skąd pochodzą uszkodzone linki, obowiązkiem właściciela witryny jest ich zlokalizowanie i albo naprawienie, albo usunięcie, aby boty wyszukiwarki nie napotykały kodów błędów 404 „strona nie znaleziona” lub wielokrotnych przekierowań. Ale znalezienie i naprawienie tych linków ręcznie może być czasochłonne, a niektóre problematyczne linki mogą zostać przeoczone. Dlatego narzędzie takie jak Xenu, może być pomocne w utrzymaniu strony przyjaznej dla wyszukiwarek i dostępnej dla użytkowników.
Główną funkcją Xenu Link Sleuth jest przeszukiwanie witryny w poszukiwaniu uszkodzonych linków, ale jego podstawowe narzędzia mają wiele innych funkcji, które mogą być przydatne do monitorowania rankingów wyszukiwania i poprawy użyteczności witryny.

Xenu obsługuje strony FTP i SSL, a nawet może przeszukiwać pliki HTML na komputerze użytkownika, zanim zostaną one przesłane na stronę internetową. Program posiada czysty, wyraźnie oznaczony interfejs, który jest łatwy w użyciu nawet dla osób nieposiadających umiejętności programistycznych.

Xenu zwraca długi raport, dostępny w kilku różnych formatach, dotyczący wszystkich linków obecnych w witrynie, a także wszystkich stron z uszkodzonymi przekierowaniami. Klikając na dowolny z wymienionych linków, można zobaczyć stronę powiązaną z linkiem lub wszelkie kody błędów zwrócone z uszkodzonego linku.

Xenu może również zapewnić obraz całej struktury URL każdej witryny. Wraz z listą linków do wszystkich elementów witryny może pokazać, ile kliknięć jest potrzebnych, aby przejść z jednej strony na drugą, np. ze strony głównej na stronę wewnętrzną. Te informacje mogą ujawnić, czy struktura witryny nie jest zbyt skomplikowana, a także czy niektóre podstrony działają na rzecz ogólnych celów witryny.

Answer the Public

Oto główne funkcje:

Pomaga ci zrozumieć twoich odbiorców
Optymalizuje badania słów kluczowych
Pomaga w uzyskaniu większego ruchu organicznego
Zwiększa konwersje
Poprawia strategie marketingu treści

Korzyści z używania Answer the Public

1.Pomaga Ci zrozumieć Twoich odbiorców

Jest to prawdopodobnie najważniejszy aspekt tworzenia treści lub projektowania strategii treści. Musisz najpierw poznać swoich odbiorców, zanim spróbujesz przekonać ich do swojej oferty. Poznanie ich, a zwłaszcza ich potrzeb jest niezbędne, aby przyciągnąć ich do produktów Twojej marki. Answer the public to narzędzie, które Ci to umożliwia. Narzędzie to pozwala na zawarcie dokładnych informacji, których szukają Twoi odbiorcy. Zapewnia bardzo unikalny wgląd w potrzeby klientów, którego nie będziesz w stanie uzyskać z innych narzędzi, takich jak Google analytics.
Ilekroć rozpoczynasz nowy projekt możesz łatwo przeprowadzić krótkie badania rynku na temat obecnych konkurentów, aby stworzyć skuteczne propozycje marketingowe.
Zauważ, że kiedy ludzie zwracają się do Internetu po odpowiedzi, szukają informacji, które są bardzo osobiste. Narzędzie takie jak Answer the public może przedstawić Ci te wyszukiwania, dzięki czemu dostarczysz wartościowych treści dla Twojej grupy odbiorców.

2.Optymalizacja badania słów kluczowych

Użyj „Answer the Public”, aby zebrać pytania, które ludzie zadają w związku z Twoim produktem.
Po uzyskaniu miesięcznego wolumenu wyszukiwania dla poszczególnych słów kluczowych lub zapytań możesz zdecydować, na które zapytania chciałbyś odpowiedzieć. Pamiętaj, że podczas gdy ogólne słowa kluczowe mogą mieć więcej wolumenu wyszukiwania, long-tail słowa kluczowe mogą podnieść jakość ruchu, który może prowadzić do większej liczby konwersji.

3.Optymalizacja słów kluczowych long tail

Długie słowa kluczowe są świetne zarówno dla początkujących blogerów, jak i ugruntowanych witryn.

Dlaczego?

Dla początkujących blogerów, długie słowa kluczowe oferują korzyści z niskiej konkurencji, podczas gdy dla ugruntowanych stron internetowych słowa kluczowe long tail mogą zwiększyć ruch na stronie. Możesz być pewien, że ludzie szukają odpowiedzi na pytania, które generuje narzędzie Answer the Public.
Dzięki temu możesz tworzyć artykuły, blogi i przewodniki, aby dać odbiorcom odpowiedź.
Upewnij się, że nadajesz swoim blogom przyciągające uwagę tytuły, aby ludzie szukający odpowiednich pytań znaleźli Twoją stronę i kliknęli na nią. Po wejściu na Twoją stronę docelową muszą znaleźć to, co obiecał nagłówek.
Answer the Public nie jest narzędziem do badania słów kluczowych typu all-in-one.
Jest to jednak świetny punkt wyjścia do badania słów kluczowych.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do badania słów kluczowych i istnieje od dość dawna. Zaletą korzystania z Google Keyword Planner jest to, że jest on bezpłatny i korzysta z danych Google. Jeśli nie wiesz, czego powinieneś użyć, Keyword Planner jest właściwym wyborem.

Czym jest Planer Słów Kluczowych Google?
Google Keyword Planner to darmowe narzędzie, które pomaga marketerom cyfrowym w ich wysiłkach badawczych, najczęściej dla kampanii wyszukiwania, zarówno płatnych jak i organicznych.
Podkreśla on różne rodzaje „słów kluczowych” lub „wyszukiwanych fraz i terminów” związanych z Twoją działalnością.
Keyword Planner szacuje miesięczny wolumen wyszukiwania dla niektórych słów kluczowych i ile kosztowałoby skierowanie na nie płatnej kampanii.
I choć pierwotnym zamiarem stworzenia Keyword Planner były płatne kampanie to narzędzie jest cenne także dla specjalistów SEO i poczatkujących pozycjonerów.

Profesjonaliści SEO zanurzają się w tym darmowym narzędziu od lat jako darmowy sposób do badania słów kluczowych. Jeśli nie masz jeszcze dostępu do żadnych płatnych narzędzi, Keyword Planner może pomóc Ci zidentyfikować, co jest dla Ciebie ważne w narzędziu do badania słów kluczowych, abyś wiedział, jakich funkcji szukać podczas późniejszych zakupów.
Jak używać Google Keyword Planner dla SEO

Przejdźmy teraz przez etapy konfiguracji Keyword Plannera i przybliżenia się o krok do celów związanych z badaniem słów kluczowych.
Utwórz konto
Po pierwsze i najważniejsze, musisz mieć konto Google, aby móc korzystać z Planera Słów Kluczowych.
Jeśli masz już konto, musisz się zalogować.
Wybierz zadanie

Po zalogowaniu się do Keyword Planner, zostaną przedstawione dwie opcje, „odkryj nowe słowa kluczowe” i „uzyskaj wolumen wyszukiwania i prognozy”.
Odkryj nowe słowa kluczowe
Odkryj nowe słowa kluczowe to świetna opcja, gdy szukasz rozszerzenia słów kluczowych, fraz lub tematów, które obejmujesz dla swojej domeny.
To zapewni Ci pomysły na powiązane słowa kluczowe, ich miesięczny wolumen wyszukiwania, jak bardzo zmieniło się zapotrzebowanie w ciągu roku, poziom konkurencji i koszt za kliknięcie (CPC).
Możesz również zawęzić je do pożądanych kryteriów lokalizacji, języka i ram czasowych.

Google Trends

Jako marketerzy, naszym zadaniem jest wykorzystać to, co jest na topie „tu i teraz”.
Jednym z doskonałych sposobów, aby dowiedzieć się, co jest popularne, jest Google Trends.
To narzędzie identyfikuje obecne i istniejące trendy w marketingu wyszukiwania.

Czym jest Google Trends?

Google Trends to niesamowite narzędzie, które pomaga marketerom identyfikować trendy w różnych branżach. Choć początkowo było stworzone dla dziennikarzy, świat dziennikarstwa i marketingu mają ze sobą wiele wspólnego.
Zarówno dziennikarz, jak i marketer walczą o uwagę. Niezależnie od tego, co próbują zrobić, chcą przyciągnąć uwagę jak największej liczby osób, wykorzystując informacje, które są istotne i interesujące dla odbiorców.

Dlaczego powinieneś używać Google Trends w marketingu?

Nawet jeśli nie zajmujesz się tworzeniem treści, powinieneś wiedzieć, jak korzystać z Google Trends. Marketerzy, którzy korzystają z tego narzędzia, robią to, ponieważ rozumieją znaczenie kapitalizacji na trendach.
Często skupiamy się na tworzeniu jak najbardziej aktualnych treści, ale powinniśmy również pracować nad maksymalizacją naszych wysiłków poprzez znalezienie odpowiedniego czasu i miejsca na umieszczenie danego fragmentu treści. Oto jak korzystać z Google Trends:
Znajdź interesujące tematy

Niezależnie od tego, czy jesteś blogerem, content marketerem, czy specjalistą SEO, musisz znaleźć interesujące tematy, o których ludzie chcą czytać. W świecie SEO jesteśmy tak skoncentrowani na słowach kluczowych i technicznym SEO, że czasami zapominamy, że ludzie chcą czytać o tematach, które ich interesują.

Świetnym sposobem na znalezienie tego, co najbardziej interesuje ludzi jest Google Trends. Narzędzie to powie Ci, jak duże jest zainteresowanie konkretną frazą wyszukiwania, dzięki czemu będziesz mógł określić, czy warto tworzyć treści na ten temat.

Google Trends jest przydatne nie tylko w przypadku treści pisanych, ale również wizualnych. Jeśli próbujesz dowiedzieć się, co zrobić ze swoimi mediami społecznościowymi lub jak poprawić wyróżniony obraz na swoim wpisie na blogu, Google Trends może pomóc ci dowiedzieć się, co twoi odbiorcy chcą zobaczyć.

Tworząc odpowiedni i interesujący obraz, nie tylko generujesz uwagę dla swoich treści, ale pokazujesz swoim docelowym odbiorcom, że ich rozumiesz i wiesz dokładnie, czego chcą. Ma to również wiele korzyści związanych z SEO.

Rozpoznawanie trendów sezonowych

Jeśli działasz w branży podróżniczej, e-commerce lub turystycznej, Twój biznes może być sezonowy. Ustalenie, kiedy należy zaopatrzyć się w określone produkty może być trudne.
Możesz użyć Google Trends, aby zobaczyć, kiedy w ciągu roku jest największe zapotrzebowanie w Twojej branży.

Ubersuggest

Ubersuggest to narzędzie do badań SEO, które obejmuje planowanie słów kluczowych i treści, analizę konkurencji oraz przydatne statystyki backlinków, które pomogą Ci w Twojej własnej strategii. Istnieją funkcje premium, do których można uzyskać dostęp tylko z płatnym planem. Ilość informacji, które możesz uzyskać bez płacenia jest prawie niespotykana w branży.
Jakie są główne cechy Ubersuggest?

Dane dotyczące backlinków

Chociaż backlinki są ważnym elementem algorytmu Google, ich zbudowanie może być trudne dla twórców i właścicieli stron internetowych. Ubersuggest pokazuje backilnki konkurencyjnych stron. Następnie możesz połączyć się z tymi źródłami i sprawdzić, czy możesz zostawić na nich swojego linka. Pomoże to w zbudowaniu skutecznego profilu linków poprzez uzyskanie backlinków ze stron, które będą miały pozytywny wpływ na rankingi.

Pomysły na treści

Aby stworzyć świetne treści, musisz wiedzieć, czego chcą twoi odbiorcy. Możesz użyć Ubersuggest, aby zobaczyć treści, które już zdobywają backlinki w naturalny sposób. Kiedy jesteś w stanie dokładnie przyjrzeć się najlepiej działającym treściom w twojej niszy, możesz stworzyć swoją treść w oparciu o te spostrzeżenia.
Przegląd domen

Ubersuggest pozwala na wpisanie domeny konkurenta, aby sprawdzić informacje o jego strategiach content marketingu, SEO i marketingu w mediach społecznościowych. Możesz wtedy określić dwie rzeczy:

  • co robi konkurencja, a czego Ty jeszcze nie robisz
  • czego nie robi konkurencja i czy jesteś w stanie wypełnić tę lukę

Sugestie słów kluczowych

Dzięki Ubersuggest możesz wygenerować frazy główne (czyli popularne słowa kluczowe o wysokim wolumenie wyszukiwania) oraz bardziej niszowe frazy długoogonowe, co daje w sumie setki propozycji. Dla każdego słowa kluczowego będziesz mógł również zobaczyć statystyki dotyczące konkurencji, wolumenu i trendów sezonowych, aby lepiej pokierować swoją strategią. Dodatkowo, lista słów kluczowych wygenerowana przez Ubersuggest łączy słowa kluczowe, których używa Twoja konkurencja z frazami, które ludzie wyszukują w Google, aby uzyskać dobrze zaokrągloną strategię.

Dla kogo jest Ubersuggest?

Ubersuggest jest doskonałym narzędziem dla freelancerów z budżetem, którzy muszą planować i optymalizować treści. Jednak każdy lub każda firma posiadająca bloga może skorzystać z Ubersuggest.
A ponieważ narzędzia są dostępne za darmo, nie ma ryzyka w wypróbowaniu go. Jeśli musisz dowiedzieć się, jaką treść stworzyć dla swoich odbiorców i jakie słowa kluczowe zastosować, Ubersuggest może Ci pomóc.

Link Explorer

Link Explorer to narzędzie od Moz, wcześniej znane jako Open Site Explorer. Aby uzyskać do niego dostęp musisz założyć konto. Podstawowe konto jest darmowe i nie ma potrzeby podawania informacji o karcie kredytowej lub akceptowania darmowego okresu próbnego, aby korzystać z ich oprogramowania.
Po utworzeniu konta i zweryfikowaniu go przez e-mail, otrzymasz „kompleksową analizę” dla wprowadzonego adresu URL.

Sztuczka polega na tym, że istnieją ograniczenia w użytkowaniu. Ograniczenie na darmowe konto wynosi 10 zapytań miesięcznie.
Dlaczego OSE stał się Link Explorerem

Open Site Explorer był fantastycznym narzędziem, ale miał kilka wad. Moz robił co mógł, aby nadążyć za nimi, ale pod koniec dnia ich baza linków była dość mała w porównaniu z niektórymi alternatywami, takimi jak Ahrefs. Często dane o linkach były stare. Tam, gdzie Google potrzebuje godzin, aby wyłapać nowe linki, a firmy takie jak Ahrefs potrzebują kilku dni lub tygodnia, Moz potrzebował miesiąca lub więcej.

Kiedy podłączasz adres URL, otrzymujesz pulpit z mnóstwem danych o tym adresie. Otrzymujesz wskaźnik Domain Authority, liczbę linków przychodzących. Otrzymujesz histogram linków zdobytych i utraconych.
Co jest naprawdę miłe to fakt, że dane aktualizują się raz dziennie. Moz mocno zainwestował w rozszerzenie możliwości swojego indeksu i to widać. Zamiast czekać tygodniami lub miesiącami na aktualizację danych o linkach, dostajesz je każdego dnia.

Link Miner

LinkMiner to łatwe w użyciu narzędzie do sprawdzania backlinków, które pomoże Ci znaleźć backlinki Twoich konkurentów, abyś mógł spróbować je powielić.

Narzędzie jest przeznaczone do oceny danych dotyczących backlinków poprzez zapewnienie różnych metryk, wbudowanych podglądów linków i innych funkcji do filtrowania i zapisywania najbardziej interesujących linków.

LinkMiner pokazuje następujące metryki dla analizowanej domeny lub adresu URL:

Citation Flow – wynik w przedziale 0-100, który pomaga zmierzyć link equity lub „moc”, jaką posiada dana strona lub link
Trust Flow – wynik oparty na jakości, w skali od 0-100.
Referring IPs – liczba adresów IP (zazwyczaj niższa niż referring domain, ponieważ na jednym adresie IP może znajdować się więcej domen)
Domeny odsyłające – liczba domen odsyłających
Łączne backlinki – łączna liczba backlinków na podstawie indeksu Fresh Index

Dane są oparte na bazie danych Majestic. Najbardziej krytycznymi metrykami dla oceny linków są Citation Flow (CF) oraz Trust Flow (TF). Wyniki można sortować według dowolnej metryki:

EL – Liczba linków zewnętrznych do strony
FB – Liczba akcji na Facebooku
AR – Alexa Rank
Anchor – Anchor text backlinku (widoczny tylko na wyższych rozdzielczościach)
LS – Siła linków

Ahrefs Backlink Checker

Baza Ahrefs Backlink Checker zawiera 212 miliardów stron, co czyni ją największą bazą backlinków. Dane są pobierane z internetu i odświeżane co 15-30 minut. 4,1 miliona stron jest crawlowanych w każdej minucie. Ahrefs Backlink Checker jest szybszy niż Bing, Yahoo i Yandex. Korzystając z Backlinks Report Site Explorer, można zobaczyć, jakie inne strony internetowe linkują do danej strony internetowej lub witryny.
Wprowadź adres URL do Site Explorer, aby zobaczyć, jakie inne strony internetowe linkują do danej strony lub witryny. Udostępniony zostanie również pulpit nawigacyjny z danymi dotyczącymi metryk, backlinków oraz ruchu organicznego tej strony. W darmowej wersji możesz zobaczyć do 100 linków.

SEMrush

SEMrush to więcej niż narzędzie do badania słów kluczowych, to kompletny pakiet SEO, który może rozwinąć Twoją firmę e-commerce lub przedsiębiorstwo.
Jak korzystać z SEMrush
SEMrush może pomóc Ci znaleźć słowa kluczowe, których potrzebujesz, aby stworzyć użyteczne i angażujące treści, którymi zainteresowani są Twoi odbiorcy.
SEO SEMrush jest dokładnym narzędziem do analizy danych, które może przeprowadzić audyt witryny w poszukiwaniu punktów problematycznych, a nawet przeanalizować backlinki. Dzięki prostemu, przyjaznemu dla użytkownika pulpitowi nawigacyjnemu użytkownik może zobaczyć dane dotyczące najważniejszych słów kluczowych, sprawdzić wydajność witryny oraz odkryć, jakie błędy i ostrzeżenia powstrzymują witrynę przed wykorzystaniem jej pełnego potencjału.

Zestaw narzędzi do badania konkurencji firmy SEMrush pokazuje liczbę wizyt i zaangażowanie użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę na wielu urządzeniach. Wyświetla również średnią długość czasu spędzonego na każdej podstronie i jej procentowy wskaźnik odrzuceń (bounce rate). Jest to bardzo przydatne do identyfikacji trendów i modyfikacji treści w celu poprawy ruchu na stronie.

Interesujące w SEMrush jest to, że zawiera on zestaw narzędzi do marketingu treści, który może przedstawić wydajność twoich ogólnych treści. Na przykład, załóżmy, że napisałeś artykuł na blogu dla jednego ze swoich produktów. Zestaw narzędzi marketingu treści powie Ci dokładnie, jak dobrze ten blog radzi sobie w wyszukiwarkach i zasugeruje zmiany, które możesz wprowadzić, aby działał jeszcze lepiej.

SEMrush służy również jako potężne rozszerzenie wydajności mediów społecznościowych. Zestaw narzędzi do mediów społecznościowych umożliwia sprawdzenie wydajności każdego z postów, zaplanowanie postów z wyprzedzeniem, a nawet zwiększenie liczby postów na Facebooku. SEMrush sprawia, że łatwiej niż kiedykolwiek można uzyskać wgląd w strategie społecznościowe konkurencji i zbudować bardziej efektywną obecność w mediach społecznościowych.

SEO Minion

Jednym z najnowszych narzędzi SEO, które trafiły do chrome jest SEO Minion. Jest to rozszerzenie SEO all-in-one dla firefox i chrome. To rozszerzenie zostało wykonane przez tych samych twórców Keywords Everywhere. Pomaga wykonać codzienne zadania SEO poprzez analizę własnych stron internetowych i konkurencji.

SEO Minion okazał się być poręcznym narzędziem, które może pomóc Ci w ulepszeniu Twoich treści i ocenie treści konkurencji.
Czym jest SEO Minion?

SEO Minion to darmowy dodatek do Firefoksa i rozszerzenie Chrome, które pomaga w usprawnieniu zadań SEO, takich jak analiza na stronie, podgląd SERP i sprawdzanie uszkodzonych linków. Poza tym, ma również wiele innych funkcji.

Możesz zobaczyć wszystkie linki podświetlone.
Linki bez błędów pojawiają się w zielonym kolorze.
Linki mające błędy 404 pojawiają się w kolorze żółtym.
Możesz zobaczyć linki zewnętrzne i wewnętrzne.
Linki, które prowadzą do stron, które nie istnieją, pojawiają się w kolorze czerwonym.
Linki przekierowujące są w kolorze fioletowym.
Jeśli nie ma linku związanego z href, pojawi się on w kolorze szarym.
Możesz wykluczyć linki, które nie powinny być sprawdzane.
Istnieje również opcja sprawdzenia linków no-follow.

Jak korzystać z SEO Minion?

Wystarczy, że zainstalujesz rozszerzenie SEO Minion na chrome. Po zainstalowaniu go na chrome lub firefox, kliknij ikonę, aby go otworzyć.

SEO Quake

SEO Quake to innowacyjny plugin do przeglądarki, który posiada niezliczoną ilość funkcji. To narzędzie jest bardzo łatwe w użyciu, a więc idealne zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących w dziedzinie SEO.

To narzędzie oferuje użytkownikom niezliczone przydatne metryki SEO dla każdej strony internetowej. Możesz wygodnie osadzić tę wtyczkę w wynikach wyszukiwania, aby uzyskać szybszy dostęp. Jak tylko zainstalujesz tę wtyczkę w swoim urządzeniu, w prawym górnym rogu ekranu pojawi się ikona.

Najlepszą rzeczą w tej wtyczce jest jej menu główne, które pochodzi ze starannie posortowaną listą raportów generowanych przez SEO quake. Musisz tylko wybrać parametry i metryki, które chcesz ocenić.

Jak korzystać z SEO Quake?

Korzystanie z SEO Quake jest bardzo proste, ponieważ narzędzie to posiada przyjazny dla użytkownika interfejs. Jest to ważne narzędzie dla każdego właściciela witryny, który chce uzyskać wyższy ranking dla swojej witryny poprzez sposób marketingu treści.

Jak można pobrać i zainstalować wtyczkę SEO Quake?

Podobnie jak w przypadku korzystania, również pobieranie i instalowanie SEO Quake jest bardzo wygodne i łatwe. Głównym powodem jest to, że ta wtyczka jest kompatybilna z Firefox, Safari, Chrome, Opera, jak również iPad i iPhone.

Dla każdej przeglądarki dostępny jest osobny link. Tak więc, jeśli pobierasz go dla Chrome, musisz kliknąć na odpowiedni link przeznaczony dla niego. Podobnie należy kliknąć na link przeznaczony dla Firefox, iPad, iPhone, Safari Extension i Opera.
Kluczowe metryki obsługiwane przez SEO Quake Analytics:

SEO Quake jest wysoce użytecznym narzędziem, które oferuje użytkownikom wiele bogatych funkcjonalności. Z pomocą SEO Quake, użytkownicy mogą nie tylko przeprowadzić audyt SEO, ale także wykonać różne funkcje, takie jak:

Raport gęstości słów kluczowych (Keyword Density Report)
Analiza linków zewnętrznych i wewnętrznych
Sprawdzenie metryk i wiele innych.

Różne parametry, dla których można ocenić swoją lub jakąkolwiek inną stronę internetową za pomocą SEO Quake to – całkowita liczba stron zaindeksowanych przez Google, Alexa Rank, całkowita liczba stron zaindeksowanych przez Bing, SEMrush Rank dla strony, całkowita liczba backlinków powiązanych ze stroną, wiek Web Archive, jak również ważne metryki społeczne, takie jak Facebook Likes, Google +1, LinkedIn shares oraz Pinterest Pins.

Ponadto sekcja „przeglądu strony” służy jako doskonały most, który łączy się z różnymi podrzędnymi narzędziami obecnymi w tej wtyczce. W ten sposób pulpit nawigacyjny SEO Quake funkcjonuje wyjątkowo i znacznie szybciej w porównaniu do innych podobnych narzędzi.

Diagnoza SEO Quake:

Kolejną wysoce użyteczną metryką SEO Quake jest jego funkcja diagnozy, która pozwala na analizę dowolnej strony.

Po kliknięciu na ikonę, która przypomina „diagnozę”, można uzyskać natychmiastowy audyt SEO tej konkretnej strony. Audyt SEO przeprowadzony dla tej strony ocenia trzy ważne atrybuty:

Zgodność z urządzeniami mobilnymi
Analiza strony
Zgodność z witryną

To narzędzie dzieli każdą z 3 sekcji na wiele innych wyników. Pozwala to na szybkie skorzystanie z dobrego przeglądu wszystkich dostępnych szczegółów. Ponadto, co jest bardzo przydatne, to fakt, że obok wyników dostępnych dla tych trzech metryk, SEO Quake automatycznie wprowadza czerwony znak ostrzegawczy lub zielony haczyk.

Rodzaj i kolor wyświetlanej ikony daje znać, czy dana witryna osiąga dobre wyniki, czy też nie. Czerwony znak ostrzegawczy oznacza, że strona osiąga złe wyniki, natomiast zielony oznacza, że strona osiąga dobre wyniki. Posiadanie takich informacji w ręku jest bardzo przydatne, jeśli sprawdzasz wydajność własnej strony internetowej. To dlatego, że można również dowiedzieć się o rzeczy, które chcesz zmodyfikować, aby uzyskać wyższe rankingi w wyszukiwarkach.

Atrybut Page Info

Jak sama nazwa wskazuje, ten atrybut SEO Quake pozwala uzyskać pełne informacje lub szczegóły dotyczące strony. Korzystając z tej funkcji, można sprawdzić szczegóły lub informacje dla każdej strony internetowej dowolnej witryny.

Dzięki temu można szybko sprawdzić Meta Description strony, Title, Keywords, External Links, Internal Links oraz serwer, który jest używany. Istotne jest, aby zauważyć, że zewnętrzne i wewnętrzne linki, które sprawdzasz tutaj są wymienione tylko dla konkretnej strony.
Jeśli użytkownik chce sprawdzić całkowitą liczbę backlinków dla konkretnej domeny, wystarczy odwiedzić sekcję „Przegląd strony” w SEO Quake, aby uzyskać wszystkie szczegóły.

Wyświetla gęstość słów kluczowych:

Jest to sekcja SEO Quake, która wyświetla gęstość słów kluczowych dla konkretnej strony internetowej. Z pomocą tego narzędzia, możliwe jest sprawdzenie gęstości słów kluczowych na swojej stronie internetowej, jak również gęstości na stronie konkurenta.

Wyświetla linki zewnętrzne:

W sekcji „linki zewnętrzne” możesz szybko sprawdzić całkowitą liczbę linków zewnętrznych dla danej strony. To narzędzie pozwala dowiedzieć się o linkach zewnętrznych, które konkretna strona zbudowała i gdzie one kierują.

Wyświetla linki wewnętrzne:

Podobnie jak linki zewnętrzne, SEO Quake jest również przydatny, aby dowiedzieć się o linkach wewnętrznych dowolnej strony internetowej.
Daje natychmiast wszystkie szczegóły dotyczące wewnętrznych linków do strony internetowej. Można sprawdzić całkowitą liczbę linków wewnętrznych, jak również jakość tych linków.

Google Search Console

Google Search Console to bezpłatna usługa internetowa świadczona przez Google, która umożliwia wydawcom i specjalistom ds. marketingu wyszukiwania monitorowanie ogólnego stanu i wydajności witryny w odniesieniu do wyszukiwania Google.

Oferuje ona przegląd metryk związanych z wydajnością wyszukiwania i doświadczeniami użytkowników, aby pomóc wydawcom w ulepszaniu ich witryn i generowaniu większego ruchu.
Search Console zapewnia również sposób, w jaki Google informuje o wykryciu problemów z bezpieczeństwem (takich jak luki hakerskie) oraz o nałożeniu przez zespół ds. jakości wyszukiwania kary za działania ręczne.

Ważne funkcje:

Monitorowanie indeksowania
Identyfikowanie i naprawianie błędów
Przegląd wydajności wyszukiwania
Żądanie indeksowania zaktualizowanych stron
Przegląd linków wewnętrznych i zewnętrznych

Nie jest konieczne korzystanie z Search Console, aby uzyskać lepszą pozycję w google, nie jest to czynnik rankingowy.
Jednak użyteczność Search Console sprawia, że jest ona niezbędna do poprawy wyników wyszukiwania i zwiększenia ruchu na stronie.

Jak zacząć

Pierwszym krokiem do korzystania z Search Console jest weryfikacja własności witryny.
Google oferuje kilka różnych sposobów na dokonanie weryfikacji witryny, w zależności od tego, czy weryfikujesz domenę, witrynę Google czy witrynę obsługiwaną przez Bloggera.
Domeny zarejestrowane w Google są automatycznie weryfikowane poprzez dodanie ich do Search Console.

Jak działa Search Console?

To narzędzie posiada szeroki zakres funkcji, które analizują ruch na stronie, wskazują błędy indeksowania, wyświetlają dane wyszukiwania związane z adresem URL oraz responsywność strony dla wyszukiwarek.
Ogólnie rzecz biorąc, role są związane z technikami SEO i doświadczeniami użytkowników, pomagając w ulepszeniu każdej z tych strategii i przyczyniając się do marketingu cyfrowego i ulepszonego rozwoju witryny.

Ponieważ jest to platforma Google, Search Console dostarcza cennych informacji o tym, jak wyszukiwarka widzi i szereguje podstrony w Twojej witrynie.
Zapewnia to większą przejrzystość dla użytkowników i pomaga im być bardziej asertywnymi podczas ulepszania strony pod kątem SEO.


Do czego służy Google Search Console?

Search Console jest szeroko stosowanym narzędziem przez tych, którzy mają bloga, stronę firmową lub pracują ze strategiami marketingowymi.
W skrócie, pomaga użytkownikom uświadomić sobie, jakie optymalizacje są konieczne, aby ich strona pojawiła się w Google, uzyskała większą widoczność i poprawiła swój ranking w organicznych wynikach wyszukiwania.
Ponieważ Google pracuje nad poprawą doświadczenia użytkownika, darmowa dostępność tego narzędzia służy jako przewodnik dla ludzi, aby tworzyć wysokiej jakości strony, które są istotne dla ich odbiorców.
Oprócz tego, że jest to usługa bezpłatna, ma pewne zalety, które sprawiają, że jest to doskonała opcja dla osób poszukujących możliwości ciągłego ulepszania swojej strony internetowej.

Narzędzia i raporty Search Console pozwalają na:

Wizualizowanie danych dotyczących ruchu, odbiorców, którzy wchodzą na Twoją stronę, oraz wyniki wyszukiwania, aby monitorować i optymalizować działania SEO.
Identyfikację i korektę problemów z indeksowaniem oraz możliwość ponownego indeksowania zaktualizowanych treści i naprawę innych problemów.
Identyfikacja stron internetowych, które linkują do Twoich stron
Otrzymywanie powiadomienia o aspektach, które musisz przejrzeć na stronie, aby poprawić jej wydajność.

Aby zoptymalizować swoją stronę, oprócz zainstalowania i skonfigurowania Search Console, koniecznie musisz dobrze poznać jego funkcje.
Znajomość szczegółów każdej opcji menu pomaga w czytaniu strony i pozwala określić, co należy zmienić, aby zwiększyć ranking i poprawić jakość witryny.
Poniżej przedstawiamy wszystkie treści, które znajdziesz w pulpicie nawigacyjnym narzędzia i pomagamy Ci zrozumieć informacje, które oferuje każda z nich.

Wydajność

Raport wydajności prezentuje dane specyficzne dla ruchu w wyszukiwaniach, ogólną pozycję Twojej witryny w wynikach Google.
Narzędzie to podaje również szczegóły dotyczące stron, lokalizacji użytkowników, wyświetleń, trendów w tych metrykach itp. Ma to również znaczenie dla innych platform Google, takich jak Google Discovery i Google News.

Wyniki wyszukiwania.

W tym narzędziu możesz wybrać do analizy m.in:

słowo kluczowe (Query)
strona
kraj
urządzenie

Sprawdź wykres z danymi o kliknięciach, wrażeniach, współczynniku klikalności i pozycji w wyszukiwaniu.
Na przykład jest to dość interesujące dla identyfikacji ulepszeń na stronie z treścią. Możesz zapytać o wydajność strony i przeanalizować, czy jej pozycjonowanie spadło i które słowa związane z nią otrzymują więcej wyświetleń..

Discover
Discover jest świetny do uzyskania przeglądu wydajności stron, których jesteś właścicielem. W ten sposób można określić, na której stronie należy się skupić, aby uzyskać lepsze wyniki.

Indeks
W indeksie znajdują się strony zaindeksowane przez Google oraz te, które nie zostały zaindeksowane (usunięte lub zablokowane).
Dobrze zoptymalizowana witryna to taka, do której indeksator Google dociera i analizuje bez większych problemów. Następnie może zaindeksować strony i udostępnić je w wynikach wyszukiwania.
Strony nie zawsze są w pełni dostępne dla tych robotów, a narzędzie do indeksowania pomaga zidentyfikować, co powoduje błędy w indeksowaniu strony.

Zasięg

Tutaj możesz zobaczyć, jak dobrze radzisz sobie z indeksowaniem w Google, czyli które strony i ile z nich jest notowanych. Możesz również zobaczyć szczegóły dotyczące typów błędów, takich jak błędy serwera, błędy typu page not found (404), zablokowane strony lub czy występują nieprawidłowe przekierowania.

Sitemap
W sitemapach możesz tworzyć, organizować i analizować mapę swojej strony i poprawiać ją w razie potrzeby. Dzięki temu przyspieszysz indeksowanie swoich stron.

Usunięcia

Raport usunięcia pozwala na usunięcie strony Twojej domeny z wyszukiwań Google na pewien okres czasu. Możesz tymczasowo ukryć adresy URL, dopóki nie zdecydujesz się umieścić ich z powrotem na radarze wyszukiwarki.

Doświadczenie

Aby jeszcze bardziej uzupełnić zaplecze SEO i user experience, jako najnowsza funkcja Google Search Console pojawia się raport doświadczeń.
Narzędzie to prezentuje dane na temat tego, jak ludzie wchodzą na Twoją stronę i ich wrażenia w porównaniu z innymi stronami.

Doświadczenie na stronie
On-page experience gromadzi informacje pozwalające zrozumieć, czy Twoja strona jest przyjemna i dostępna. Wskaźniki pokazują, co jest dobre, a co wymaga poprawy, ułatwiając właścicielowi witryny wprowadzenie poprawek.

Kluczowe metryki internetowe

Core Web Vitals również odnoszą się do doświadczenia użytkownika i dostarczają niezbędnych informacji dla lepszego doświadczenia. Ten raport pokazuje, jak dobrze działa witryna i pomaga skorygować rzeczy, które mogą być negatywne dla odbiorców.
Metryki tej funkcji obejmują szybkość ładowania strony, czas pomiędzy pierwszą interakcją użytkownika ze stroną oraz czas pomiędzy interakcją a szybką reakcją strony.

Łatwość użytkowania na urządzeniach mobilnych

Wraz ze wzrostem liczby urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, będziesz miał dodatkowe wskazówki, aby Twoja strona była jeszcze bardziej dostępna i responsywna na różnych urządzeniach, zwłaszcza telefonach i tabletach.

Ulepszenia
W ulepszeniach prezentowane są istotne informacje, aby mieć bardziej kompletną i funkcjonalną stronę. Raport ten pomaga zidentyfikować błędy i pokazuje, jak je naprawić.

Ahrefs

Czym jest Ahrefs?

Ahrefs jest popularnym narzędziem do badań i analiz SEO. Chociaż jest najbardziej znany z analizy backlinków – pierwotnego celu narzędzia – to przez lata rozwinął się w naprawdę wszechstronne narzędzie, które pomaga w każdym aspekcie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Aby zoptymalizować swoje strony pod kątem wyszukiwania organicznego, większość marketerów polega na narzędziu SEO takim jak Ahrefs, aby zrozumieć jak ich konkurenci plasują się w wyszukiwarkach i co muszą zrobić, aby ich wyprzedzić. Aby uzyskać informacje, których potrzebują, mogą potrzebować odwiedzić kilka obszarów w Ahrefs lub innym narzędziu i przejrzeć wiele raportów. Teraz można uniknąć tych kroków i szybko ocenić ogólną wydajność SEO w jednym pulpicie Ahrefs, który monitoruje podstawowe metryki, takie jak:

Ahrefs rank. Zobacz jak dobrze Twoja strona plasuje się w porównaniu z innymi stronami w bazie danych Ahrefs (w oparciu o rozmiar i jakość ich profili linków zwrotnych lub ranking domeny).

Ocena domeny. Zobacz siłę profilu backlinków Twojej strony w skali od 0 do 100. Im wyższy ranking domeny, tym więcej linków otrzymuje dana strona.

Backlinki. Ile backlinków posiada Twoja strona internetowa? Uzyskaj kompleksowy widok profilu backlinków twojej strony, w tym linków dofollow, nofollow, linków graficznych, przekierowań i innych.

Domeny odsyłające. Ile domen odsyłających łączy się z Twoją witryną? Zobacz całkowitą liczbę stron internetowych linkujących do Twojej witryny w danym momencie, a także liczbę unikalnych domen odsyłających wskazujących na Twoją witrynę.

Ocena domeny według strony odsyłającej. Zbadaj ocenę domenową najlepszych unikalnych stron linkujących do Twojej witryny.

Domeny odsyłające według frazy anchor. Zobacz całkowitą liczbę unikalnych domen odsyłających, wskazujących na docelową witrynę lub adres URL, podzielonych według fraz anchor.

Bing webmaster tools

Czym są Narzędzia dla webmasterów Bing?

Podobnie jak Google, Bing oferuje swoje własne Narzędzia dla Webmasterów, pozwalające na śledzenie wydajności witryny i przesyłanie jej mapy strony do indeksowania w ich katalogu.
Na pierwszy rzut oka, pulpit nawigacyjny Narzędzi dla Webmasterów Bing pokazuje informacje o tym, jak często Twoja witryna pojawiała się w wyszukiwarce i była klikana. Zawiera on również szczegóły dotyczące tego, jak Twoja sitemapa została przeszukana i ile stron Twojej witryny zostało zaindeksowanych.

Informacje tutaj zawarte różnią się od tych z kont analitycznych, ponieważ są bardziej skoncentrowane na ogólnym stanie Twojej witryny i jej wydajności.
Narzędzia Bing Webmaster Tools pozwalają również dowiedzieć się, jakie są Twoje najpopularniejsze słowa kluczowe, szczegóły dotyczące tego, jakie linki zewnętrzne wskazują na Twoją witrynę i jak rozpocząć korzystanie z diagnostyki i narzędzi dostępnych w celu optymalizacji witryny.

WooRank

WooRank to oparte na chmurze narzędzie do przeglądu stron internetowych i optymalizacji wyszukiwarek (SEO), które pozwala użytkownikom poprawić ruch w witrynie, konwersje i ranking wyszukiwania. Jego kontroler SEO umożliwia użytkownikom śledzenie i łączenie danych marketingowych i przeglądanie stron internetowych.
Funkcje WooRank obejmują dogłębny przegląd, analizę konkurencji, listę kontrolną marketingu, audyt witryny, zarządzanie treścią i inne. Narzędzie do badania słów kluczowych pomaga użytkownikom śledzić pozycje słów kluczowych i zapewnia wgląd w rankingi słów kluczowych konkurencji. Dodatkowo WooRank pozwala użytkownikom tworzyć i pobierać niestandardowe raporty PDF i optymalizuje strony internetowe za pomocą analizy linków zwrotnych, przyjaznego interfejsu i masowych generacji recenzji. Marketerzy mogą użyć narzędzia do indeksowania witryny, aby sprawdzić zawartość i ocenić techniczne SEO.

Seobility

Czym dokładnie jest narzędzie Seobility?

Seobility jest narzędziem optymalizacji wyszukiwarek, które indeksuje i analizuje strony internetowe pod kątem błędów. Obecnie tysiące specjalistów SEO używa tego narzędzia do optymalizacji stron internetowych w celu uzyskania lepszych pozycji w wyszukiwarkach. Narzędzie pomaga budować lepsze strony internetowe. Dzięki Seobility można sprawdzić całą witrynę, poprzez indeksowanie wszystkich połączonych stron, znaleźć błędy i uzyskać wskazówki, jak je naprawić.

Ponadto, Seobility zapewnia marketerom jasny obraz tego, co dzieje się z ich stronami internetowymi i pomaga im zidentyfikować obszary, które mogłyby skorzystać z poprawy. W prostych słowach, Seobility znajduje błąd, który może zaszkodzić wydajności SEO i prowadzi użytkowników do naprawy tych błędów i optymalizacji witryny ponownie.

Porozmawiajmy teraz o zaletach i wadach Seobility.
Plusy narzędzia Seobility

Pozwala na sprawdzenie rankingu strony internetowej
Bez wątpienia każdy webmaster chce sprawdzić ranking witryny w dowolnym momencie, aby uzyskać informacje o tym, jak działa ich strona. Seobility jest jednym z takich narzędzi, które pozwala użytkownikom sprawdzić pozycje w rankingu po prostu umieszczając swój adres URL domeny i docelowe słowa kluczowe. Możesz sprawdzić ranking witryny dla prawie każdego słowa kluczowego w Google’s SERP’s dla różnych miast lub krajów.
Możesz monitorować stronę internetową

Kolejną zaletą, którą otrzymujesz za pomocą Seobility jest to, że możesz łatwo monitorować ogólną stronę internetową. Jak to zrobić? Oprogramowanie pełznie przez linki strony internetowej, generując raporty o problemach, i możliwych rozwiązaniach.

Keyword checker

Słowo kluczowe odgrywa ważną rolę w tworzeniu całościowej strony internetowej. To dlatego, że słowo kluczowe jest jedyną rzeczą, na podstawie której strona dostaje swoją rangę w SERP Google. Korzystanie z narzędzia Seobility zapewni Ci dodatkowe korzyści, jak możesz zoptymalizować post lub uzyskać lepszą wydajność słów kluczowych.

Sprawdzanie wydajności SEO

Narzędzie oferuje funkcję, która pomoże Ci zobaczyć błędy i które mogą stanowić zagrożenie dla Twoich wysiłków SEO. Naprawa błędów oznacza zwiększenie ruchu organicznego i zmniejszenie współczynnika odrzuceń.

Seobility to narzędzie SEO, z którego użytkownicy korzystają na całym świecie. Jest to oprogramowanie SEO typu „wszystko w jednym” odpowiednie dla właścicieli witryn i specjalistów SEO, którzy chcą zwiększyć ranking swojej witryny. Ponad 100 000 użytkowników ufa Seobility i używa go do audytu witryny.

Siteliner

Czym jest Siteliner?

Siteliner jest narzędziem SEO i content marketingowym, które pozwala na zbadanie Twojej strony i odkrycie kluczowych problemów optymalizacji technicznej, które mogą mieć wpływ na Twoją pozycję w rankingu.

Niektóre z podstawowych funkcji Siteliner to:

Analiza duplicate content.
Analiza uszkodzonych linków.
Tworzenie i raportowanie Sitemap.

Siteliner został stworzony przez twórców Copyscape, wiodącego serwisu sprawdzającego plagiaty. W rzeczywistości Siteliner jest popularnym narzędziem do sprawdzania duplikatów treści dla użytkowników WordPress.

Ale w jaki sposób Siteliner różni się od Copyscape?

Siteliner jest kontrolerem plagiatów, który sprawdza plagiatowaną treść tylko w obrębie Twojej witryny, podczas gdy Copyscape sprawdza zawartość Twojej witryny w stosunku do innych stron w Internecie.

Czy kiedykolwiek natknąłeś się na dwa fragmenty treści i pomyślałeś o tym?
Wewnętrzny duplikat treści to podobny fragment treści znajdujący się na dwóch lub więcej stronach w Twojej witrynie. Problem z wewnętrznymi zduplikowanymi treściami polega na tym, że mylą one wyszukiwarki i zmuszają je do wyboru pomiędzy dwoma fragmentami treści. W rezultacie jedna ze stron nie pojawi się na szczycie SERP.
Dodatkowo, plagiat nie jest dobrze widziany przez Google, zwłaszcza, że wyszukiwarki chcą mieć wartościowe, oryginalne treści. A posiadanie stron z dokładnie tym samym wpisem na blogu dodaje mało wartości dla Twoich odbiorców.
Na szczęście Siteliner posiada wbudowany mechanizm sprawdzania duplikatów treści, który jest mistrzem w wykrywaniu plagiatów na całej stronie.

Raport

Kiedy Siteliner zakończy przeszukiwanie Twojej strony, otrzymasz raport zawierający następujące informacje:

Dane strony – Kluczowe informacje o każdej stronie, takie jak jej adres URL, tytuł, rozmiar, ilość słów i data modyfikacji.
Duplicate Content – Treść, która odpowiada zawartości innego adresu URL w Twojej witrynie.
Uszkodzone linki – Linki do strony w witrynie, która została przeniesiona lub nie jest już dostępna. Pominięte strony – strony, które narzędzie pominęło podczas przeszukiwania witryny.
Domeny powiązane – Subdomeny w witrynie, którą przeskanowałeś.

Podsumowując, korzystanie z narzędzi SEO jest niezbędnym elementem pozycjonowania. Jeśli zajmujesz się pozycjonowaniem na poważnie, powinieneś wybrać jedno z najlepszych narzędzi i korzystać z opcji płatnej. Warto zrobić przegląd narzędzi SEO i wybrać kilka z nich, które przydadzą Ci się najbardziej i z którymi będzie pracowało Ci się najlepiej.