Najlepsze strategie link buildingu

3 stycznia, 2023 Autor pawel 0

Link building jest niezmiernie ważną częścią SEO. Aby Twoja strona znalazła się na wysokich pozycjach w Google potrzebujesz wielu linków ze stron, które mają autorytet w Google. W tym artykule omówię kilka taktyk pozyskiwania linków.

Oto ciekawe taktyki, które pomogą Ci pozyskać linki:

1. Analiza linków konkurencji

Jest to podstawowa taktyka, dzięki której możesz pozyskać wiele linków z silnych witryn. Strony, które znajdują się na wysokich pozycjach na najważniejsze frazy w Twojej branży na pewno mają szeroki zestaw linków, które przekonały wyszukiwarkę, aby umieścić je tak wysoko. Badając linki konkurencji możesz dowiedzieć się, jaką taktykę zastosować, aby również znaleźć się na wysokich miejscach.

2. Tworzenie aktywów, które można linkować

Stworzenie ciekawej treści jest kolejną świetną metodą na pozyskanie linków. Google ceni witryny, które mają ciekawą treść, a ich sposób linkowania wygląda na naturalny. Oto co możesz zrobić, aby użytkownicy sami z siebie do Ciebie linkowali:

Infografiki, GIFografiki

Publikowanie wyników badań

Ankiety branżowe

Przewodniki i poradniki typu „jak to zrobić”

Definicje i pojęcia

W każdej branży można stworzyć ciekawą treść, które przyciągnie linki. Dlatego zawsze warto przeanalizować strony internetowe konkurencji i sprawdzić, czy posiadają one jakieś wyróżniające się czynniki, z których można czerpać inspirację.

3. Promocja treści

Promocja treści to bardzo ważny czynnik. Jeśli treść na Twojej stronie jest wysokiej jakości, ale jej nie promujesz, to istnieje znikoma szansa na to, że znajdzie się na wysokich miejscach w rankingu wyszukiwania.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją trzy sposoby promowania treści:

Media społecznościowe

Reklama

Rozwijanie publiczności

Media społecznościowe

Promocja w mediach społecznościowych daje Ci dużą szansę na to, żeby przyciągnąć na swoją stronę nową publikę. Ponadto, jak wykazały badania, ruch z mediów społecznościowych przynosi więcej konwersji niż ruch z wyszukiwarek internetowych. Dlatego koniecznie załóż konto na kilku najważniejszych Social Mediach. Pamiętaj o tym, żeby regularnie dodawać treści do swojego profilu. Pomimo, że Google twierdzi, że linki z mediów społecznościowych nie mają większego wpływu na ich ranking, nie musi być to do końca prawdą. Istnieje kilka czynników algorytmowych, które Google bierze pod uwagę ustalając swoje wyniki, takich jak autorytet strony, zaufanie do marki, a silne profile społecznościowe wyraźnie wzmacniają Twoją markę.

Reklama

Możesz łatwo sprowadzić mnóstwo odwiedzających do swoich treści za pomocą reklamy na platformach takich jak Facebook, Google, Twitter i tym podobne. Alternatywnie możesz współpracować z wybranymi influencerami i twórcami treści w Twojej przestrzeni i płacić im za promowanie Twoich treści wśród ich odbiorców.

Rozwijanie publiczności

Za każdym razem, gdy publikujesz i promujesz jakiś fragment treści, dotrzesz do kilku osób, które znajdą w nim wartość. Dlatego musisz pracować nad zwiększeniem liczby swoich odbiorców. Można to zrobić na kilka różnych sposobów:

Poproś ich o zapisanie się na Twoją listę mailową

Poproś ich o śledzenie Cię na Twitterze/LinkedIn/Instagramie/TikTok.

Zaproś ich do dołączenia do Twojej prywatnej społeczności na Slack/Discord/Facebook

Retargetuj ich za pomocą reklam na Facebooku/Twitterze/Google.

Z każdą nową i ciekawą treścią, którą wypuszczasz, Twoja publiczność powinna się coraz bardziej powiększać. A im więcej osób będzie śledzić Twoją pracę, tym mniej będziesz musiał się męczyć z ręcznym promowaniem swoich treści.

4. Guest posting

Według badania przeprowadzonego w 2022 roku przez Aira, guest posting jest trzecią najczęściej stosowaną strategią link buildingu wśród profesjonalnych SEO-wców. Jak omówiono wcześniej, proszenie o linki bez oferowania niczego wartościowego w zamian nie działa w dzisiejszych czasach. Ale guest posting to nie to samo. Oferujesz wysokiej jakości treść w zamian za możliwość umieszczenia w niej linku do Twojej strony. To brzmi jak uczciwa wymiana wartości.