Media społecznościowe a SEO – promocja strony w internecie

11 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Media społecznościowe a SEO – promocja strony w internecie

Związek między optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO) a mediami społecznościowymi jest od jakiegoś czasu przedmiotem debaty. Optymalizacja mediów społecznościowych pod SEO odnosi się do tego, jak aktywność na twoich kontach w mediach społecznościowych może przyczynić się do napędzania ruchu do twojej witryny. Istnieje wiele platform społecznościowych na których warto być obecnym i które mogą przyczynić się do polepszenia Twojej strategii SEO.

Czy media społecznościowe mają wpływ na wyniki w wyszukiwarkach?

Z osobistego doświadczenia mogę stwierdzić, że sygnały społeczne mogą mieć oczywisty wpływ na ranking strony w wyszukiwarce. Sygnały społecznościowe to działania użytkowników na portalach społecznościowych, takie jak komentarze, opinie, polubienia, i wiele innych wraz z linkami prowadzącymi do Twojej strony. Wyszukiwarki bacznie obserwują ten czynnik i biorą go pod uwagę przy ocenie stron internetowych i ustalaniu ich rankingu.

Polubienia

Google przyznało się do nadawania wagi linkom, które ludzie udostępniają na publicznych stronach kont w mediach społecznościowych. Metryki aktywności w sieciach społecznościowych wskazują, jak istotne lub interesujące dla użytkowników są Twoje treści.

Reposty

Reposty to jeszcze bardziej skuteczny sygnał społeczny – zwłaszcza jeśli pochodzą od użytkowników z dużą liczbą realnych followersów. Często widzimy widżety mediów społecznościowych obok treści strony z wezwaniem do podzielenia się materiałem.

Aktywność na koncie i ruch na stronie

Boty wyszukiwarek doskonale zdają sobie sprawę, czym różnią się nieaktywne grupy i strony w mediach społecznościowych od żywych i aktywnych. Wysokiej jakości konto lub grupa nie tylko cieszy subskrybentów regularnymi postami, ale jest również ważnym źródłem ruchu dzięki kliknięciom w opublikowane linki. Widżety społecznościowe zainstalowane na stronach witryny w znacznym stopniu przyczyniają się do zwiększenia oglądalności kont społecznościowych i utrzymania aktywności użytkowników.

Jak media społecznościowe pomagają w SEO?

Mówiąc najprościej, media społecznościowe wzmacniają treść Twojej strony. Jeśli na swoim profilu w mediach społecznościowych opublikujesz ciekawą treść to zyskasz większy ruch na swojej stronie. Może to także wygenerować więcej backlinków. Ostatecznie media społecznościowe powinny stanowić kluczową część większych działań marketingowych. Oto jak media społecznościowe wpływają na pozycjonowanie:

Sposoby na poprawę sygnałów rankingowych SEO za pomocą mediów społecznościowych

Posiadanie aktywnego konta firmowego na platformach społecznościowych, które są popularne wśród klientów, pomoże szybciej rozpowszechnić Twoje treści. Ponadto, wiarygodność i popularność konta zwiększa znaczenie linków z niego prowadzących.
Nie zapominaj o regularnym aktualizowaniu informacji na swoich kontach w mediach społecznościowych, publikowaniu nowych postów i wstawianiu linków do strony internetowej.

Linki z sieci społecznościowych napędzają ruch na stronie internetowej

Posty z ciekawą treścią otrzymują więcej polubień i komentarzy, a zatem więcej osób je widzi. Angażujący tekst będzie stymulował użytkowników do podążania za linkiem do Twojej strony. Przyciągnięty ruch społecznościowy sprawi, że ruch na Twojej stronie zwiększy się niewspółmiernie do wyników w wyszukiwarkach, co z pewnością Google zauważy. Może to spowodować awans Twojej strony w wyszukiwarce.

Profile stron w mediach społecznościowych mogą pojawiać się w SERP tak samo jak strona internetowa

Jeśli wpiszesz zapytanie o markę w wyszukiwaniu, jest bardzo prawdopodobne, że zobaczysz stronę sieci społecznościowej na jednej z czołowych pozycji, wraz z główną stroną.
Upewnij się, że Twoje profile w mediach społecznościowych są aktualne i regularnie aktualizowane.

Możesz zdobyć linki z mediów społecznościowych

Wysokiej jakości linki pozostają do dziś bardzo ważnym czynnikiem rankingowym. Wielu blogerów i twórców treści szuka informacji na portalach społecznościowych. To właśnie wtedy pojawia się możliwość zdobycia linków. Publikując wysokiej jakości treści na swoich kontach społecznościowych, ludzie mogą je udostępniać lub odnosić się do nich na swoich stronach, tworząc naturalne linki zwrotne, które prowadzą do jednej z Twoich stron.
Im wyższa jakość treści, które tworzysz i publikujesz na mediach społecznościowych, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania linku zwrotnego. Staraj się publikować posty zgodnie z potrzebami odwiedzających, ponieważ zachęci to użytkowników do dzielenia się Twoim postem.

Czas spędzany na Twojej stronie

Oto kolejna rzecz, którą musisz wiedzieć o SEO social media marketingu. Jeśli użytkownik spędza dużo czasu na czytaniu treści prezentowanych na Twojej stronie lub często na nią powraca, oznacza to, że jest zadowolony z treści. To sygnał dla Google, że Twoje treści były przydatne.
Z reguły osoba, która przychodzi z portalu społecznościowego jest znacznie lepiej przygotowana do odbioru treści. Zazwyczaj post na mediach społecznościowych zawiera zapowiedź i krótki opis materiału lub produktu zamieszczonego na stronie. Taki post widzi głównie publiczność, która jest subskrybowana na stronie lub zainteresowana danym tematem. Tacy użytkownicy mają lepsze wyobrażenie o tym, co czeka ich na stronie, a co za tym idzie, spędzają więcej czasu na zasobach, uważniej przeglądają strony i często do nich wracają.
Jeśli dodałeś nowy produkt, artykuł lub jakąkolwiek inną treść na stronie, zrób post na swoich platformach społecznościowych, aby poinformować o tym swoich subskrybentów. W ten sposób Twoja nowa strona zacznie plasować się wyżej w rankingu.
Popularność niektórych stron internetowych opiera się na posiadaniu odpowiedniej strategii SEO, która obejmuje wykorzystanie mediów społecznościowych. Aby przyspieszyć indeksację swoich treści, umieszczaj jak najwięcej postów. Jeśli chcesz promować swoje treści, nie zapomnij dodać słów kluczowych i linku do swojej strony internetowej do wszystkich swoich postów w mediach społecznościowych.

Co jest ważniejsze: SEO czy Social Media?

Każda strategia ma zalety i wady, więc najlepszym sposobem na zapewnienie, że Twoje cyfrowe wysiłki marketingowe są udane, jest użycie obu. SEO marketing w mediach społecznościowych zwiększa zaangażowanie i przynosi nowych czytelników i ruch do Twojej witryny. SEO sprawia, że ta treść jest dostępna dla wyszukiwarek.

Co oznacza SEO w mediach społecznościowych?

Jeśli mówimy o znaczeniu różnych strategii SEO dla profili w mediach społecznościowych, musimy omówić zalety stosowania SEO w mediach społecznościowych.

Używając niektórych strategii, można osiągnąć konkretne wyniki. Na przykład:

-zwiększenie poziomu zaufania do produktu/marki lub firmy;
-neutralizowanie negatywnych opinii o produkcie/marce lub reputacji firmy;
-poszerzenie kręgu potencjalnych nabywców;
-skuteczna konwersja subskrybentów na kupujących;
-duża szybkość rozprzestrzeniania się informacji w sieci;
-niska cena promocji w porównaniu z innymi środkami reklamowymi;

Co Social Media mogą zrobić dla SEO?

Promocja strony internetowej na portalach społecznościowych jest szczególnym rodzajem promocji, ponieważ obejmuje kilka dużych zadań jednocześnie. Z jednej strony trzeba przygotować stronę internetową dla użytkowników mediów społecznościowych. Z drugiej strony trzeba zoptymalizować swój profil, zastanowić się nad treściami, które będziemy publikować, a także zdecydować się na konkretne metody promocji. Poważne firmy nie mogą się dziś obejść bez promocji na platformach społecznościowych.

Przygotowanie strony internetowej dla użytkowników mediów społecznościowych

Podobnie jak w przypadku SEO, przy pracy z mediami społecznościowymi ważne jest przygotowanie strony internetowej dla odbiorcy pochodzącego z platform społecznościowych. Nazywa się to SMO – social media optimization. Termin ten odnosi się do optymalizacji strony internetowej pod kątem sieci społecznościowych.

Istnieją techniczne sposoby optymalizacji tych stron docelowych dla użytkowników mediów społecznościowych.

Przyciski udostępniania

Na każdej stronie trzeba dodać przyciski Share dla różnych platform. Kopiowanie adresu URL strony, otwieranie profilu, wklejanie adresu URL do postu i publikowanie jest znacznie trudniejsze niż po prostu klikanie przycisku, który chcesz. Musisz sprawić, by użytkownicy jak najłatwiej udostępniali Twoje treści.

Widżety społecznościowe

Widget to mały blok graficzny na stronie internetowej, który pokazuje najnowsze posty z określonych kont SEO w mediach społecznościowych. Pomoże on zamienić przypadkowych użytkowników, którzy trafili na Twoją stronę z wyszukiwania, w subskrybentów na Twoich portalach społecznościowych.

Optymalizuj swoje konta społecznościowe

Każda sieć społecznościowa ma wbudowaną wyszukiwarkę. W ten sposób szukamy czegoś na Facebooku, Instagramie i tak dalej. Na wyniki wyszukiwania w sieciach społecznościowych wpływają te same czynniki, co w wyszukiwarkach. Należą do nich optymalizacja strony i metryki społeczne, takie jak polubienia, liczba subskrybentów i komentarze. Optymalizacja SEO w mediach społecznościowych polega na dodaniu słów kluczowych do nazwy strony, jej opisu i postów.

Używaj hasztagów

Wyszukiwanie po hashtagach działa również w sieciach społecznościowych. Jeśli prawidłowo podejdziesz do ich wyboru, pomogą Ci one wprowadzić Twoje posty na szczyt wyników dla danego tematu. Podobnie jak słowa kluczowe, hashtagi są podzielone ze względu na częstotliwość i treść.

Zachęcaj swoich klientów do oznaczania Twojej strony

Możesz zaoferować zniżkę klientom, którzy zostawią o Tobie recenzję na portalach społecznościowych, opublikują zdjęcie z Twoim hashtagiem lub oznaczą Twoją stronę w swoim poście. Jeśli recenzja jest negatywna, możesz wymyślić sposób, aby zmienić opinię klienta. Na przykład, możesz odpowiedzieć tej osobie i zaoferować jej specjalną usługę. Twoja interakcja będzie widziana przez znajomych i zwolenników tej osoby, a jeśli pozostawisz po sobie dobre wrażenie, oni również mogą Cię śledzić.

Komunikuj się z klientami w mediach społecznościowych

Zwracaj uwagę na posty, wzmianki użytkowników i tagi. Odpowiadaj na pytania, dziękuj za dobre recenzje.

Jakie są najlepsze media społecznościowe dla SEO?

Istnieje wiele kanałów mediów społecznościowych, które mogą być wykorzystane do podniesienia poziomu SEO. Aplikacje i strony omówione poniżej nadają się do marketingu SEO w mediach społecznościowych ze względu na ich popularność i wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Większość użytkowników szukających informacji o marce lub firmie przechodzi bezpośrednio do ich profili w mediach społecznościowych, a nie na oficjalną stronę internetową. Dzieje się tak głównie dlatego, że sieci społecznościowe oferują osobisty kontakt i często szybszy czas odpowiedzi. Media społecznościowe pomagają również firmom rozszerzyć ich zasięg i połączyć się z większą liczbą potencjalnych nabywców. Twoja docelowa publiczność używa różnych sposobów, aby uzyskać wgląd w firmę, którą właśnie odkryli.

Facebook

Wyszukiwarki biorą pod uwagę ilość polubień i repostów, które użytkownicy Facebooka dodają do Twojej strony firmowej. Są one cenione bardziej niż polubienia zebrane przez poszczególne posty. Liczba polubień jest bezpośrednio związana z liczbą linków prowadzących do strony. Każdy użytkownik, który polubi stronę firmy, zostawia link na swoim profilu. Jeśli chodzi o reposty, to są one jeszcze bardziej skuteczne niż polubienia. Oczywiście w przypadku promocji strony najbardziej przydatne jest, gdy użytkownicy zarówno zostawiają polubienie, jak i udostępniają post.

LinkedIn

LinkedIn to najskuteczniejszy sposób na generowanie leadów. Ponieważ podstawowym celem SEO i mediów społecznościowych jest przynoszenie leadów, strona jest bardzo cenna dla firm. Duży odsetek specjalistów od marketingu B2B włącza LinkedIn do swojego arsenału content marketingowego. Jeśli używasz LinkedIn, Twoja marka jest bardziej prawdopodobna do odkrycia przez użytkowników w wynikach wyszukiwania. Zoptymalizuj swój profil zgodnie z najlepszymi praktykami SEO, takimi jak używanie popularnych terminów wyszukiwania.

Twitter

Najbardziej efektywna sieć społecznościowa pod względem SEO. Wyszukiwarki reagują bardzo szybko, gdy link pojawia się w tweecie. Podczas indeksowania Twittera, wyszukiwarki dają najlepsze pozycje tym tweetom, które mają:

Znaczną liczbę retweetów
Autorytatywnego autora z dużą liczbą followersów.

Ludzie szybko znajdą Twoje tweety, jeśli użyjesz odpowiednich hashtagów. To promuje rozpoznawalność marki i napędza ruch na stronie internetowej.

YouTube

Wyszukiwarka YouTube otrzymuje drugą największą ilość ruchu po Google. Jednak zazwyczaj nie ma zbyt wiele komercyjnych intencji za tymi wyszukiwaniami. Mimo to, możesz wykorzystać serwis do udostępniania filmów. Jeśli Twoja nisza biznesowa umożliwia tworzenie treści wideo z późniejszym umieszczeniem ich na YouTube, to powinieneś to wykorzystać. Ważne jest, abyś w polu opisu umieścił link do swojej strony. Należy jednak upewnić się, że treść jest naprawdę interesująca, ponieważ liczba kliknięć zależy od liczby wyświetleń.

Pinterest

Pinterest to ogólnoświatowy katalog pomysłów. Jest podobny do Instagrama z tym, że główny nacisk kładzie się na treści wizualne. Użytkownicy na Pintereście zamieszczają zdjęcia lub filmy – tzw. Piny. Do każdego Pina można dodać opis i link do swojej strony. Pinterest jest idealną platformą do promocji stron E-commerce. Głównym warunkiem udanej promocji jest wysokiej jakości projekt wizualny. Im atrakcyjniej wyglądają obrazy, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy Pinteresta klikną w link. Piękne obrazy generują również ruch z wyszukiwań obrazów w Google.

Dlaczego Social Media są ważne dla SEO?

Dziś wiele osób aktywnie korzysta z profili w mediach społecznościowych w różnych celach.
Umieszczając linki do swoich stron na profilach w serwisach społecznościowych, znacznie łatwiej jest uzyskać szybką dystrybucję i zdobyć zaufanie docelowych odbiorców. Pomaga to również rozszerzyć krąg potencjalnych nabywców i zwiększyć poziom zaufania.

Sposoby na optymalizację swojego profilu

Dodaj więcej szczegółów. Wielu klientów woli dziś zaufać profilom, które są wypełnione informacjami, ale pamiętaj, aby zachować zabawę i nie być zbyt formalnym.

Używaj słów kluczowych w swoim profilu. Jeśli chcesz, aby Twój profil był wysoko w rankingu Google to używaj więcej słów kluczowych w opisie profilu i postach.

Dodaj linki do swojej strony. Innym sposobem na przyciągnięcie uwagi do swojej strony jest umieszczenie linków do niej z postów w mediach społecznościowych.
Twórz chwytliwe treści. Spraw, aby Twoje treści były warte linkowania: dodawaj istotne informacje, używaj przyciągających uwagę nagłówków, wypełniaj posty użytecznymi informacjami.

Nawet jeśli Facebook, Instagram czy Twitter nie mają bezpośredniego wpływu na rankingi, odgrywają ważną rolę w strategii SEO. Dzieje się tak dlatego, że dzięki nim Twoja marka i treści są bardziej widoczne, a to z kolei napędza ruch na Twojej stronie. Strony mediów społecznościowych mają również wysoką pozycję na zwykłych stronach wyników wyszukiwania, więc optymalizacja tych stron przyczyni się do większej strategii SEO.

Czy warto zakładać konta na mediach społecznościowych tylko po to, żeby dodać tam linka?

Zdecydowana większość mediów społecznościowych posiada atrybut nofollow. Jednak od 2020 roku linki z atrybutem nofollow zaczęły być brane jako wskazówka przy ustalaniu wyników wyszukiwania. Moja osobista opinia jest następująca- warto prowadzić aktywne konta na kilku najpopularniejszych mediach społecznościowych, z których możesz pozyskać ruch na swoją stronę, a oprócz tego warto zarejestrować się na trochę mniej popularnych mediach społecznościowych dla pozyskania linka.