Linki nofollow i linki dofollow- różnica

20 listopada, 2022 Autor pawel 0

Jakie są różnice między linkami nofollow a dofollow?

Rozpocznę od wyjaśnienie, czym są linki nofollow i dofollow. Link building polega na zdobywaniu linków do Twojej witryny. Każdy odnośnik do Twojej strony potencjalnie zwiększa szanse na znalezienie Cię przez odbiorców. Jeśli posiadasz linki z wielu wiarygodnych źródeł to zwiększa to szanse, że Twoja strona zostanie umieszczona na wyższych pozycjach.

Czym jest link dofollow?

Linki dofollow przekazują wartość do Twojej strony. Są brane jako czynnik rankingowy przez google. Wzmacnia to autorytet Twojej witryny. Aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce google musisz zadbać o podstawowe elementy strategii SEO- optymalizację techniczną, wysokiej jakości treści na stronie, oraz link building. Pozyskiwanie linków jest niezmiernie ważne, aby Twoja witryna mogła przebić się w branży której działasz. Dzięki silnym linkom dofollow możesz poprawić pozycję w wyszukiwarkach.

Odnośniki dofollow są podstawą linkowania. Jeśli chodzi o kod wyglądają w taki sposób:

<a href=”http://adresstrony”>link</a>

Tego typu linki przekazują moc na Twoją witrynę. Warunkiem jest jednak to, aby pochodziły z innych stron, które są cenione przez google. Co również jest istotne takie linki przekazują wartość także w przypadku linkowania wewnętrznego. Warto więc dodawać linki docelowe w artykułach na swojej stronie internetowej.

Linki nofollow

Linki nofollow są linkami, które możesz wstawić na daną stronę internetową, ale nie przekazują one wartości na stronę docelową. Atrybut nofollow wymyślono przede wszystkim po to, aby walczyć ze spamem. Przykładowo linki z komentarzy na blogach takich jak wordpress.com, lub blogspot.com mają wbudowany atrybut nofollow, który wygląda następująco:

<a href=”https://www.nameofthesite.com/” rel=”nofollow”> Link Text </a>

Czy rzeczywiście linki nofollow nie pomagają w SEO?

Google wraz z kolejnymi aktualizacjami potwierdziło znaczenie linków nofollow. Uznano, że takie linki są uznawane za wskazówkę przy ustalaniu wyników. Warto więc pozyskiwać linki nofollow przede wszystkim z portali społecznościowych, oraz z komentarzy na blogach tematycznych. Należy pamiętać, że Twoje linkowanie musi wyglądać jak najbardziej naturalnie. A więc mówiąc w skrócie linki do Twojej witryny powinny być mieszanką linków dofollow z linkami nofollow.

Stosunek linków nofollow do linków dofollow? Jak mniej więcej powinien wyglądać?

Osobiście uważam, że większość odnośników do Twojej strony powinna zawierać atrybut dofollow. Jednak nie musi to być znacząca przewaga. Jeśli 60-70% linków do Twojej domeny będą stanowić linki dofollow, a pozostałe 30-40% linki nofollow z mocnych źródeł można to uznać za właściwy sposób linkowania witryny.