Link building- Czy linki z profili nadal działają?
27 listopada, 2024Aby zdobyć wysoką pozycję w Google musisz zadbać, aby Twoja witryna była na wysokim poziomie pod względem umieszczonej treści, a także technicznym. Jednak nawet najlepsza treść i zadbanie o czynniki techniczne niekoniecznie pozwolą Ci być w czołówce wyników. Nie możesz zapominać o linkach do swojej strony www, ponieważ pozyskiwanie linków jest kolejnym filarem na którym opiera się pozycjonowanie stron. W świecie SEO od zawsze panowały pewne mody. Był czas, że praktycznie każdy używał katalogów jako jedną z głównych strategii pozyskiwania linków. Przez pewien okres bardzo dobre rezultaty dawały blasty xrumerem, potem wysoko cenione były linki z profili. Obecnie na topie są przede wszystkim linki z wizytówek NAP.
Co to jest Trust Rank i Site Authority?
Trust Rank i site authority to dwie ważne metryki używane przez wyszukiwarki do określenia jakości i wiarygodności strony internetowej. Trust Rank jest miarą tego, jak bardzo godna zaufania jest dana witryna na podstawie jej linków. Autorytet witryny jest miarą ogólnej siły i wiarygodności witryny. Zarówno Trust Rank, jak i autorytet strony są określane przez profil backlinków danej strony internetowej. Jeśli strona internetowa posiada wiele wysokiej jakości backlinków z renomowanych źródeł, jej Trust Rank i site authority będą wysokie. I odwrotnie, jeśli strona internetowa posiada wiele backlinków niskiej jakości jej Trust Rank i autorytet strony będą niskie.
Dlaczego linki z profili na stronach o wysokim Trust Rank i Site Authority są ważne?
Linki z profili na stronach o wysokiej randze zaufania i autorytecie witryny są ważne z kilku powodów. Po pierwsze, sygnalizują one wyszukiwarkom, że Twoja strona jest godna zaufania i wiarygodna. Kiedy wysoka ranga zaufania i witryna autorytetu łączy się z Twoją witryną, jest to postrzegane jako potwierdzenie jakości i znaczenia Twojej witryny. Po drugie, linki z profili na stronach o wysokiej randze zaufania i autorytecie witryny mogą napędzać znaczący ruch skierowany do Twojej witryny. Jeśli Twoja strona jest połączona z popularnym profilem na stronie o wysokiej randze zaufania i autorytecie witryny, użytkownicy, którzy odwiedzają ten profil mogą kliknąć na Twoją stronę, aby dowiedzieć się więcej o Twoich produktach lub usługach. Po trzecie, linki z profili na stronach o wysokiej randze zaufania i site authority mogą pomóc zdywersyfikować profil backlinków. Wyszukiwarki preferują strony internetowe, które posiadają zróżnicowany zakres wysokiej jakości backlinków z różnych źródeł. Pozyskując linki z profili na stronach z wysokim trust rank można zwiększyć różnorodność profilu linków zwrotnych i zasygnalizować wyszukiwarkom, że Twoja strona jest istotna dla danego zakresu tematów.
Czy linki z profili wciąż działają?
Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na to, żeby zdobyć wysoką pozycję w Google. Pozycjonowanie polega na wielu ważnych czynnikach o których już wcześniej wspomniałem. Co do pozyskiwania linków bardzo liczy się ich różnorodność. A więc istnieje niewielka szansa, że mając nową stronę www i dodając ją do przykładowo 200 profili uda Ci się osiągnąć wysoką pozycję na najważniejsze słowa kluczowe. Ale jeśli linkujesz stronę z wielu źródeł, a oprócz tego zdecydujesz się na dodanie linków z profili możesz liczyć na to, że strona awansuje w wynikach.
Jak wyglądają linki z profili? Oto przykład
Na takiej stronie jak przepisownia.pl możesz pozyskać linka.
Wystarczy kliknąć „zarejestruj się” a następnie w zakładce „O mnie” możesz umieścić linka do swojej witryny. W podobny sposób wyglądają także inne linki z profili. Tam gdzie po zarejestrowaniu odnajdziesz „Adres strony www” po prostu wpisujesz adres swojej domeny. Jeśli nie ma opcji dodania adresu strony możesz dodać linka w zakładce „O mnie”. Jeśli zaczniesz przeglądać kolejne strony, gdzie możesz zarejestrować się to znajdziesz bardzo wiele takich, które pozwalają po rejestracji na dodanie adresu www. W taki sposób stworzysz listę mocnych stron z których możesz pozyskać linka.
Jak już napisałem wcześniej nie ma jednej skutecznej metody pozyskiwania linków. Należy dbać o to, żeby zdobywać linki z domen, które mają autorytet w Google i które istnieją od wielu lat. Dzięki linkom z profili pozyskujesz odnośnik do swojej strony właśnie z takich stron, a więc Google na pewno zacznie bardziej przychylnie patrzeć na Twoją stronę www. Możesz dość szybko zauważyć efekty dodania linków z mocnych profili, a może być tak, że będziesz musiał również pozyskać linki z innych źródeł. Wszystko to zależy w dużej mierze od konkurencyjności danego słowa kluczowego. Pamiętaj też o tym, że efekty działań pozycjonerskich nie pojawią się od razu. Aby zobaczyć rezultaty w wynikach Google prawdopodobnie będziesz musiał poczekać około kilku tygodni.