Jaki wpływ na pozycjonowanie strony mają media społecznościowe?

2 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Jaki wpływ na pozycjonowanie strony mają media społecznościowe?

Większość firm rozumie, że aby móc wypromować się w internecie potrzebują SEO. Jednak wiele z nich nadal ignoruje potencjał mediów społecznościowych. Media społecznościowe to nie tylko tablica ogłoszeń na której możesz promować swoją markę. Media społecznościowe to budowanie rozpoznawalności marki, dzielenie się wartościowymi i zapadającymi w pamięć treściami, zdobywanie zaufania, prezentowanie swojej wiedzy i ostatecznie kierowanie ruchu na stronę internetową.

W tym artykule przedstawię najważniejsze media społecznościowe, oraz postaram się nakreślić jaki wpływ media społecznościowe mają na SEO.

Czym są Social Media?

Media społecznościowe to platformy internetowe umożliwiające użytkownikom szybką komunikację, publikowanie treści i wymianę informacji. Najbardziej znanymi obecnie mediami społecznościowymi są Facebook, Instagram, Tik Tok, Youtube, Twitter, LinkedIn. W mediach społecznościowych możesz tworzyć zarówno profile prywatne, które służą kontaktom ze znajomymi, jak i profile firmowe, które umożliwiają komunikację z klientami. Na przestrzeni ostatnich kilku lat Social Media stały się poważnym narzędziem marketingowym. Działania prowadzące na nich pomogą Ci zbudować świadomość Twojej marki, oraz zbudować wizerunek jako eksperta. Firmy obecne w mediach społecznościowych są bardziej wiarygodne, odbiorcy mogą dzięki temu łatwiej nawiązać kontakt z daną marką poprzez komentowanie treści lub wysłanie prywatnych wiadomości za pomocą komunikatora. Media społecznościowe są świetnym miejscem do reklamy swoich produktów oraz usług i jeśli chcesz być liczącą się firmą w swojej branży powinieneś opracować strategię działania w Social Mediach.

Dlaczego media społecznościowe są ważne dla SEO

SEO polega na optymalizacji Twojej witryny, tak aby pojawiała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania na interesujące Cię słowa kluczowe. Dzięki mediom społecznościowym również docierasz do swojej docelowej grupy odbiorców.

Oto kilka faktów dotyczących mediów społecznościowych i ich powiązań ze budowaniem marki Twojego produktu:

-Użytkownicy mediów społecznościowych w przeważającej większości ufają rekomendacjom produktów i usług

-71% konsumentów, którzy mieli pozytywne doświadczenia z marką na mediach społecznościowych, prawdopodobnie poleci ją swoim znajomym i rodzinie

-Konsumenci są 6x bardziej skłonni do zakupu na stronie produktu, która zawiera zdjęcia z mediów społecznościowych

Media społecznościowe mają podobny potencjał zasięgu co wyszukiwarki.

Każdego dnia wykonywanych jest 5,6 mld wyszukiwań w Google, 2 mld wyszukiwań na Facebooku i oglądanych jest 1 mld godzin filmów na YouTube.

Czy media społecznościowe są czynnikiem rankingowym?

Oficjalna odpowiedź Google brzmi nie. Ale prawda jest taka, że dzięki linkom z mediów społecznościowych możesz polepszyć swoją pozycję. Sygnały społeczne są ważnym czynnikiem rankingowym dla google. Twoje zaangażowanie w mediach społecznościowych, wysoka liczba followersów mogę bezpośrednio wpływać na Twoją pozycję w google. Osobiście uważam, że należy prowadzić konta na najważniejszych mediach społecznościowych, a na tych mniej znanych i tak warto założyć profil i dodać linka do swojej strony www. Linki z zaufanej witryny z wysokim trust rank zawsze będą pozytywnie wpływać na wiarygodność Twojej strony w oczach wyszukiwarek internetowych.

Faktem jest, że dla wyszukiwarki Bing media społecznościowe są ważniejszym czynnikiem rankingowym niż dla Google. Bing, podobnie jak Google wykorzystuje konta w mediach społecznościowych do weryfikacji wiarygodności marki. Ale poza tym, jeśli treść otrzymuje wiele udziałów w mediach społecznościowych, algorytmy Binga traktują to jako znak, że powinna być wyżej oceniana. W Google ten czynnik jest mniej istotny, co nie oznacza, że nie ma wpływu na ranking.

Jak wykorzystać media społecznościowe dla SEO?

1. Wzmocnienie treści, aby ułatwić indeksowanie i uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania

Dzielenie się kolejnymi postami w mediach społecznościowych sprawia, że ruch na tych stronach zwiększa się niezależnie od wyników rankingowych Google. Większy ruch z innych źródeł daje szansę na to, aby zostać zauważonym przez Google- albo poprzez zidentyfikowanie większego ruchu poprzez Google Chrome, albo dzięki odwiedzającym, którzy linkują do Twoich treści dzięki odwiedzeniu Twojego profilu w Social mediach.

Możesz użyć mediów społecznościowych, aby kierować ruch do starszych treści na swojej stronie www, które wciąż są przydatne. Google dzięki temu uzyskuje sygnał, że Twoja treść jest użyteczna.

2. Budowa świadomości Twojej marki

Aby móc rozwinąć swój biznes ludzie muszą poznać Twoją markę, niezależnie od tego czy działasz na rynku lokalnym, czy jesteś firmą międzynarodową. Dzięki budowaniu świadomości marki łatwiej jest Ci przyciągnąć nowych klientów.

Oto kilka przykładów w jaki media społecznościowe pomogą Ci zbudować świadomość marki:

-Hashtagi i słowa kluczowe pomogą odkryć Twoje posty, zachęcając ludzi do śledzenia twojej firmy

-Zadowoleni odbiorcy mogą oznaczyć Cię w postach dotyczących Twojego produktu lub usługi

– Możesz również tworzyć hashtagi firmowe, aby zachęcić ludzi do oznaczania Twojej firmy i dzielenia się swoimi doświadczeniami z przyjaciółmi i rodziną.

Większa świadomość Twojej firmy w mediach społecznościowych oznacza więcej wizyt na Twojej stronie z tych platform. Google to zauważa i Twoja marka rośnie w oczach tej wyszukiwarki. Te same osoby, które polubiły Twoje treści społecznościowe, są również bardziej skłonne do wygooglowania Twojej firmy, gdy będą potrzebować tego, co sprzedajesz, lub rozpoznać Twoją nazwę w wynikach wyszukiwania i wybrać Twoją witrynę.

3. Budowa zaufania do swojej firmy

Aby Twoja firma mogła rozwijać się musi uchodzić za zaufaną. 54% użytkowników mediów społecznościowych bada produkty i marki na platformach społecznościowych. Żeby zbudować swoją markę i zwiększyć zaufanie do swojej firmy powinieneś tworzyć ciekawe treści, które umieścisz na blogu na swojej stronie www. Jednak jeśli Twoja strona nie ma jeszcze zbudowanej marki w oczach Google, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoją treść zobaczy niewiele osób, ponieważ nie przebijesz się z nią w wynikach organicznych. Udostępnienie treści poprzez media społecznościowe sprawi, że dotrzesz ze swoją treścią do szerszego grona odbiorców.

4. Zwiększenie liczby silnych backlinków prowadzących do Twojej strony internetowej

Linki, które pozyskujesz na swoją stronę www mają bardzo duży wpływ na ranking Twojej witryny w Google. Im wyższa jakość strony odsyłającej, tym większa szansa na to, że Twoja witryna pojawi się wyżej w wynikach Google. Jak już wcześniej wspomniałem, linki z mediów społecznościowych mają atrybut nofollow, ale od 2020 roku Google zaczęło traktować takie linki jako wskazówki przy ustalaniu wyników wyszukiwania. Linki nofollow zaczęły więc mieć podstawowy wpływ na pozycję w rankingach. Media społecznościowe są najlepszym rodzajem linków nofollow i warto mieć linki z takich miejscówek.

Podsumowując, promocja swojej firmy na mediach społecznościowych jest bardzo istotna, niezależnie od tego, czy dopiero rozpocząłeś działalność w danej branży, czy działasz już od wielu lat. Dzięki mediom społecznościowym możesz dotrzeć do większej grupy odbiorców i podzielić się najciekawszymi treściami. Dzięki zadbanemu profilowi w mediach społecznościowych możesz zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć znacznie więcej klientów do swojej firmy.