Jak zostać Specjalistą SEO?

23 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Jak zostać Specjalistą SEO?

Branża marketingu internetowego wciąż się rozwija, ponieważ coraz więcej firm korzysta z internetu, aby sprzedawać swoje produkty potencjalnym klientom. Jednakże, aby firma mogła rozwijać się musi być łatwa do znalezienia w najważniejszych wyszukiwarkach- mowa tu przede wszystkim o Google, które posiada ponad 90% rynku w większości krajów. Większość doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki, dlatego jeśli chcesz zacząć być liczącym się graczem w swojej branży musisz pomyśleć o SEO.

Co to jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to praktyka optymalizacji strony internetowej z zamiarem poprawy pozycji w rankingu słów kluczowych i zwiększenia ruchu organicznego na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Aby zdobyć wysoką pozycję w Google na frazy które są dla Ciebie ważne musisz opanować podstawy pozycjonowania, oraz zadbać o techniczne aspekty swojej strony.

Oto kilka powodów przez które możesz nie być na wysokich pozycjach w Google:

-Twoja konkurencja ma ciekawszą treść

-Twoja strategia link buildingu nie sprawdza się

-Czas ładowania strony jest powolny

-Twoja strona ma słabe doświadczenia użytkownika

Zrozumienie działania wyszukiwarek

Wyszukiwarki zaspokajają potrzeby użytkowników, wyświetlając listę stron internetowych, które są najbardziej odpowiednie dla terminów, których ludzie szukają. Istnieje wiele czynników, które wyszukiwarki wykorzystują do analizowania strony. Google czasami oficjalnie określa, które czynniki są dla nich ważne i oficjalne brane jako czynnik rankingowy. Innych czynników musimy domyślać się sami, stosując metodę prób i błędów.

Ekspert SEO powinien być świadomy topowych czynników rankingowych. Generalnie jako najważniejsze określa się:

-wiek domeny, adres URL i autorytet

-linki prowadzące do strony

-przyjazność dla urządzeń mobilnych

-zoptymalizowana treść

-szybkość strony (w tym szybkość strony mobilnej)

-prawdziwe informacje biznesowe

-bezpieczna i dostępna strona internetowa z certyfikatem SSL

-sygnały społeczne

-techniczne SEO

-doświadczenie użytkownika (Google RankBrain)

Search engine optimisation concept. Hand putting wood block cube shape with word SEO and magnifying glass

Strony internetowe są klasyfikowane przede wszystkim na podstawie tego, jak dobrze spełniają czynniki rankingowe wyszukiwarki. Wyszukiwarki generalnie wykonują trzy kroki przy tworzeniu rankingu strony internetowej:

1. Crawling

Google jest w pełni zautomatyzowane i używa robotów indeksujących, które przeszukują Twoją witrynę i dodają jej podstrony do swojego indeksu. Silnik przechowuje następnie adresy tych stron (tj. adresy URL). Strony można znaleźć różnymi metodami, ale główną z nich jest podążanie za linkami ze stron, które zostały już znalezione gdzie indziej (np. w innych witrynach).

2. Indeksowanie

Gdy Google znajdzie Twoją witrynę, próbuje przeanalizować, o czym jest ta strona. Patrzy na treść, obrazy i filmy, a wszystko to jest przechowywane w indeksie silnika, który jest ogromną bazą danych.

3. Podawanie wyników wyszukiwania

Kiedy ktoś wykonuje wyszukiwanie w Google, silnik określa najwyższej jakości wyniki. Wyniki te mają wiele czynników, w tym lokalizację użytkownika, język, urządzenie i poprzednie zapytania. Wyniki są często spersonalizowane pod kątem osoby szukającej.

Jakie są korzyści z SEO?

Wysoki współczynnik konwersji

Strony które pokazują się na wysokich pozycjach w Google mają zazwyczaj wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do generowanych przez płatne wyszukiwanie, serwisy społecznościowe i reklamy prasowe.

SEO poprawia widoczność w sieci

Ludzie dokonują organicznych wyszukiwań na różne sposoby i przy użyciu różnych kombinacji słów kluczowych. Jeśli Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania dla różnych słów kluczowych jest duża szansa, że zdobędziesz dużą widoczność.

SEO daje Twojej marce wiarygodność

Jeśli danej firmy nie ma w wynikach wyszukiwania, to osłabia jej wiarygodność. Każda firma powinna posiadać stronę internetową, nawet jeśli jest to tylko firma lokalna.

Korzyści z zostania ekspertem SEO

SEO jest prawdopodobnie najbardziej wymagającą i satysfakcjonującą dyscypliną marketingową, łączącą dane, analitykę, marketing treści i biegłość techniczną. Opanowanie i wykorzystanie SEO uwolni potencjał twoich działań marketingowych.

Zapotrzebowanie na ekspertów SEO

Specjaliści SEO cieszą się dużym popytem, ponieważ firmy praktykują optymalizację pod kątem wyszukiwarek, aby nadążyć za konkurencją. Eksperci SEO są zatrudniani, aby pomóc zespołom marketingowym zdobyć wysokiej jakości ruch w sieci, pomóc w tworzeniu udanych kampanii cyfrowych i przynieść firmie korzyści. Praca w branży SEO obiecuje emocje i ogromny potencjał rozwoju.

Obowiązki eksperta SEO

Strategia SEO składa się z wielu różnych elementów. Twoje dni w typowej pracy jako specjalista SEO będą bardzo zróżnicowane, a Twoje obowiązki będą prawdopodobnie obejmować następujące elementy:

Optymalizacja

Optymalizacja jest najważniejszą odpowiedzialnością eksperta SEO. Obejmuje ona zarówno optymalizację na stronie, jak i poza nią.

Optymalizacja On-Page SEO obejmuje:

-tworzenie i optymalizację treści

-optymalizację konwersji

-tagi nagłówka, tagi tytułu, tagi opisu meta

-obrazy i tekst ALT

-badanie słów kluczowych

-struktura URL

-doświadczenie użytkownika

-linkowanie wewnętrzne

Optymalizacja Off-Page SEO obejmuje:

-tworzenie zasobów (infografie, wideo, itp.)

-zwiększanie ruchu z mediów społecznościowych

-link building

Optymalizacja mobilna

Ponieważ coraz większa część wyszukiwań odbywa się na urządzeniach mobilnych, Google zależy, aby jego indeks działał dobrze dla użytkowników mobilnych. Doświadczenie użytkownika na urządzeniu mobilnym będzie z kolei miało wpływ na Twoje mobilne SEO. Google przeszukuje teraz strony internetowe pod kątem urządzeń mobilnych, dlatego ważne jest, aby upewnić się, że Twoje treści są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Dotyczy to również zwięzłego użycia języka.

Badanie słów kluczowych

Jako specjalista SEO, będziesz przeprowadzał badania słów kluczowych, aby określić ich znaczenie i konkurencyjność, co pozwoli Ci wybrać najlepsze możliwe słowa kluczowe dla konwersji.

Analityka

Regularne śledzenie i analizowanie danych, aby zobaczyć jak radzą sobie Twoje strony internetowe i słowa kluczowe.

Budowanie linków

Jednym z najważniejszych zadań specjalisty SEO jest umiejętność opracowania skutecznej strategii link buildingu. Istnieje wiele miejsc z których możesz pozyskać linka, ale często takie linki zamiast pomagać Twojej stronie, mogą ją wręcz osłabić. Musisz nauczyć się opracowywać właściwe strategie pozyskiwania linków dla danej strony www.

Nadążanie za branżą

Pierwszym krokiem do zostania ekspertem SEO jest czytanie artykułów autorstwa uznanych specjalistów i śledzenie najnowszych wiadomości z zakresu marketingu, aby być na bieżąco ze zmianami w branży. Nadążanie i rozwijanie swoich strategii to ciągła odpowiedzialność.

Praca z innymi zespołami marketingowymi

Typowy ekspert SEO w środowisku korporacyjnym będzie spędzał czas na pracy z innymi zespołami marketingowymi w celu dostosowania strategii, w tym następujących:

-marketing treści

-marketing płatnego wyszukiwania

-PR

-marketing mediów społecznościowych

-rozwój stron internetowych

Kroki do zostania ekspertem SEO

W dzisiejszym świecie możesz nauczyć się wielu rzeczy na własną rękę. Oto kilka kroków, które musisz wykonać jeżeli zamierzasz zostać ekspertem SEO:

– poznanie podstawy i działania wyszukiwarek internetowych

– bycie na bieżąco z trendami w branży

– poznanie narzędzi SEO

– testowania taktyk SEO na własnych stronach lub blogach

– nauka przeprowadzania audytu stron

– możesz brać udział w szkoleniach, z których nabędziesz wiedzę

Specjalista SEO lub ekspert SEO audytuje strony internetowe i wdraża strategie optymalizacji ich pod kątem wyszukiwarek. Robią to częściowo poprzez analizę wydajności witryny i śledzenie zmian w algorytmach wyszukiwarek, aby określić najlepszy sposób na zwiększenie widoczności witryny. Musisz wiedzieć, że jeśli dopiero zacząłeś się interesować tą dziedziną to musisz przebyć długą drogę, aby stać się prawdziwym ekspertem i być skutecznym w swoich działaniach.