Jak ważne są linki? Kilka opinii na temat link buildingu

30 września, 2021 Autor pawel 0

Jak ważne są linki?

Patrząc od strony historycznej linki były świetnym sposobem na budowanie autorytetu i widoczności firmy. Jednak w miarę jak Google zaczynało skupiać się na innych taktykach, takich jak doświadczenie użytkownika, zmieniło to sposób w jaki linki wpływają na widoczność w wyszukiwarce. Oto kilka ciekawych wypowiedzi na temat link bulidingu:

Russ Jones, konsultant ds. wyszukiwania w Moz, twierdzi, że wartość dobrze umieszczonego linku nigdy się nie zmieni: „Google znajdzie coraz więcej sposobów na wydobycie wartości z link graphu i danych o strumieniu kliknięć. Link pozostaje królem”.

Britney Muller dodaje, że „Gdyby Google zniknęło jutro, czy nadal otrzymywałbyś kwalifikowany ruch na swoją stronę (poprzez profil linków)? Dokładnie tak, moim zdaniem, powinniśmy dziś myśleć o link buildingu.”

Założyciel Backlinko, Brian Dean, ma inną perspektywę:

„Myślę, że linki będą mniej ważne w miarę upływu czasu” – mówi, ale zgadza się, że zawsze będą ważną częścią algorytmu. „Linki są w rzeczywistości naprawdę dobrym sygnałem! Szczególnie dziś, gdy Google bardziej skupia się na E-A-T, linki są świetnym sposobem na określenie, czy strona jest wiarygodna czy nie. Bez linków, nie mieliby prawdziwego sposobu, aby wiedzieć, czy treść na stronie jest użyteczna.”

Czy definicja „wysokiej jakości linku” uległa zmianie?

Krótka odpowiedź brzmi tak, i (niespodzianka!) zależy to od Twoich celów.

Kiedyś pozycjonerzy testowali algorytm google za pomocą szkicowych schematów linków. Niskiej jakości linki oferowały szybką poprawę link juice i wzrost w rankingach. Dziś twórcy linków porzucili taktykę black hat na rzecz bardziej trafnego i skoncentrowanego na konsumentach podejścia oraz przedkładania jakości nad ilość.

Carrie Rose, dyrektor generalny Rise at Seven, powiedziała: „Definicja wysokiej jakości linku uległa ogromnej zmianie na przestrzeni lat. Trafność to obecnie ważny temat w sieci – ale co właściwie oznacza trafny link? Ostatecznie śledzimy to w oparciu o to, czy jest to link, który kieruje ruch do Twojej strony. Zbyt wiele strategii budowania linków skupia się zbytnio na „soku z linków” i metrykach SEO, takich jak DA – ale mniej dbają o metryki zaangażowania linków. Link builderzy i cyfrowi PR-owcy powinni bardziej dbać o zrozumienie, gdzie są ich odbiorcy, strony o dużym ruchu i zdobywać stamtąd linki.”

Russ Jones zgadza się: „Uważam, że Google dramatycznie zwiększyło stopień, w jakim znaczenie ma relewantność linku” – mówi, dodając – „Google położyło większy wpływ na linki, które pochodzą od autorytetów tematycznych, ponieważ zwalczają takie kwestie jak fake news i spam linkowy. Jeśli tak jest, oznacza to, że link builderzy muszą zawęzić swoją uwagę i walczyć o linki od innych osób z branży.”

Domenica D’Ottavio, Marketing Manager w Fractl, woli dywersyfikować swoje portfele linków.

„Definicja wysokiej jakości linku może się zmienić w zależności od twoich celów” – mówi. „Nie wszystkie linki są stworzone jednakowo dla każdego biznesu. Moim zdaniem idealne portfolio posiada 1) dużą ilość 2) istotnych i 3) wysokiej jakości backlinków.

Na koniec, jak w przypadku większości rzeczy w marketingu i SEO, Andy Crestodina z OrbitMedia przypomina nam, że istnieje również kilka innych czynników do rozważenia, w tym DA, follow vs nofollow i wiele innych! Więc pamiętaj, aby wziąć te czynniki pod uwagę, gdy będziesz rozwijać swoją strategię link buildingu.

Rola link buildingu w SEO jest silniejsza niż kiedykolwiek

Tworzenie wysokiej jakości treści i rozpowszechnianie ich na szanowanych stronach na rynku docelowym może być niezwykle skalowalnym i opłacalnym sposobem na budowanie i utrzymywanie autorytetu w swojej niszy. Nie jest więc zaskakujące, że link building i cyfrowy PR szybko stają się podstawową strategią dla wielu marek.

Treść i linki zawsze w znacznym stopniu się pokrywały (w końcu ludzie generalnie linkują do strony na podstawie treści na niej zawartych). Ale więź między nimi jest silniejsza niż kiedykolwiek. Dzieje się tak dlatego, że wiele innych wypróbowanych strategii budowania linków (jak np. guest posting na dużą skalę) już nie działa tak dobrze jak kiedyś. Oznacza to, że twoje wysiłki w zakresie budowania linków w dużej mierze zależą od treści, które zamieszczasz.