Jak rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

20 stycznia, 2023 Autor pawel 0

Jeśli otwierasz sklep internetowy to na pewno zależy Ci na tym, aby być na najwyższych pozycjach w Google na wybrane przez Ciebie frazy kluczowe. Nawet najlepiej zaprojektowana strona internetowa z wieloma produktami musi zadbać o SEO, aby ludzie mogli ją znaleźć. Jeśli Twoja witryna pojawi się na wysokiej pozycji dla ważnego słowa kluczowego możesz liczyć na wiele kliknięć, co przełoży się na konkretne zyski. Średni współczynnik klikalności dla stron na drugiej stronie Google wynosi mniej niż 1%. Poniżej znajdziecie osiem wskazówek, które pomogą Ci przy pozycjonowaniu sklepu internetowego.

1. Zrób badanie słów kluczowych

Słowa kluczowe są najważniejszymi frazami w danej branży, które ludzie wpisują w Google. Są to terminy na których powinieneś skupić się, żeby móc pokazać się potencjalnym klientom. Na początku swojej działalności powinieneś skupić się na wielu słowach kluczowych i pomyśleć przede wszystkim o tzw. słowach kluczowych z długiego ogona. Są to frazy, które mają mniejszą liczbę wyszukiwań od kilku najważniejszych, ale będąc początkujący na rynku masz spore szanse na to, że znajdziesz się na wysokich miejscach właśnie na te frazy.

Oto kilka wskazówek w jaki sposób określić najważniejsze frazy kluczowe:

Rozpocznij od tego co wiesz samemu. Jeżeli przykładowo prowadzisz sklep z oponami to doskonale wiesz że najbardziej powinno Ci zależeć na takich frazach jak „opony”, „opony zimowe”, „opony letnie”. Jeśli chcesz znaleźć więcej słów kluczowych w taki sposób, po prostu wpisz przykładową frazę w Google. Wpisując „opony zimowe” na dole strony znajdziemy zakładkę „podobne wyszukiwania” która podaje nam kilka innych fraz, takich jak „opony zimowe 205/55r16”, „opony zimowe 195/65r15”, „najtańsze opony zimowe”, „4 opony zimowe”, „opony zimowe wyprzedaż”

Kolejnym świetnym sposobem jest skorzystanie z narzędzia takiego jak Google Keyword Planner. W tym narzędziu wystarczy wpisać kilka najważniejszych fraz kluczowych, a narzędzie podoba Ci bardzo wiele innych fraz, które będą ważne dla Ciebie. Oto metryki tego narzędzia:

-Słowo kluczowe (według trafności)

-Średnia miesięczna liczba wyszukiwań

-Zmiana przez 3 miesiące

-Zmiana rok do roku

-Konkurencja

-Udział w wyświetleniach reklamy

-Stawka za górę strony (dolny zakres)

-Stawkę za górę strony (górny zakres)

Wpisując hasło „opony zimowe” otrzymamy wiele innych przykładowych słów kluczowych

Fraza „opony zimowe” podobnie jak kilka innych ma 10tys-100 tys. wyszukiwań. Jeśli dopiero zaczynasz będzie Ci bardzo ciężko przebić się na wysokie pozycje na te frazy. Możesz więc na początku skupić się bardziej na frazach z zakresu 1-10 tys. wyszukiwań, lub 100-1 tys. wyszukiwań miesięcznie.

2. Pisz interesujące opisy produktów

Każda podstrona Twojego produktu powinna zawierać więcej aniżeli tylko cenę, zdjęcie i tytuł. Chodzi o szczegółowy opis, który dokładniej nakreśli o czym jest dany produkt. Opisy produktów rozpocznij od zastanowienia się, które informacje przydadzą się potencjalnym klientom. W zależności od Twoich produktów, mogą to być wymiary, składniki, przedziały wiekowe lub instrukcje. Pamiętaj o tym, aby opis był wyczerpujący. Nie upychaj na siłę słów kluczowych, staraj się, aby opisy były naturalne.

3. Uważaj na zduplikowane treści

Zduplikowana treść to tekst, który pojawia się w sieci w wielu miejscach, czy to na Twojej własnej stronie, czy też na stronie kogoś innego. Google nie ceni zduplikowanych treści i pomija je w swojej indeksacji.

Jak uniknąć duplikatów treści w Twoim sklepie internetowym?

-Nie kopiuj opisów producentów. Jeśli prowadzisz dropship produktów, upewnij się, że nie dodajesz tylko domyślnych opisów dostawcy. Zamiast tego, bądź unikalny i skup się na konkretnym opisie produktu.

-Napisz unikalne opisy dla każdego produktu. Jeśli masz podobne produkty, może być kuszące, aby po prostu skopiować i wkleić ten sam opis wiele razy. Ale to może osłabić ranking obu podstron. Poświęć trochę czasu na zastanowienie się, co sprawia, że każdy z nich jest inny i skup się na tym.

-Sprawdź swoją strukturę adresów URL. Uważaj na takie kwestie jak identyfikatory sesji, linki śledzące i problemy z paginacją.

4. Używaj linkowania wewnętrznego

Linki wewnętrzne są linkami do innych treści na Twojej stronie. Są one bardzo cenne z punktu widzenia SEO, ponieważ pomagają wyszukiwarkom zrozumieć relacje pomiędzy różnymi podstronami. Linkując wewnętrznie kolejne podstrony pamiętaj o użyciu właściwych anchor tekstów. Anchor teksty to słowa kluczowe powiązane z branżą w której działasz. Przekazują one znacznie większą moc pozycjonerską, aniżeli przykładowo anchor tekst „kliknij tutaj”.

5. Zadbaj o strukturą adresów URL

Właściwie zoptymalizowane adresy URL są łatwiejsze do indeksowania, a zależy Ci na tym, aby zaindeksować jak najwięcej podstron. Dobre adresy URL zapewniają równie dobre doświadczenie użytkownika, zapewniając odwiedzającym stronę podgląd tego, o czym jest strona. Ale robią one również dokładnie to samo dla wyszukiwarek. Staraj się, aby Twoje adresy URL były krótkie, zwięzłe i opisowe.

6. Unikaj niedziałających linków

Uszkodzone linki są nie tylko mylące dla odwiedzających Twoją stronę, lecz także mylące dla wyszukiwarek. W końcu linki pomagają Google zrozumieć strukturę Twojej strony i zaufać, że dzielisz się ważnymi informacjami. Ręczne monitorowanie wszystkich linków może być trudne. Możesz więc skorzystać z narzędzi takich jak Screaming Frog lub wtyczki Broken Link Checker, aby wiedzieć co dzieje się na Twojej stronie. Jeśli zmienisz adres URL strony, rozważ ustawienie przekierowania 301, aby powiedzieć wyszukiwarkom, że link został zaktualizowany.

7. Przyspiesz swoją stronę

Strona, która ładuje się szybko jest kluczem do dobrego doświadczenia użytkownika, więc nie jest niespodzianką, że wyszukiwarki biorą pod uwagę szybkość przy tworzeniu rankingu stron. Oto kilka wskazówek, które zapewnią, że Twój sklep będzie szybki:

-Optymalizuj swoje obrazy. Używaj tylko plików o odpowiednim rozmiarze i kompresuj pliki multimedialne, jeśli to tylko możliwe.

-Ustaw buforowanie. Buforowanie zapisuje kopię Twojej strony na przeglądarkach odwiedzających, dzięki czemu ładuje się ona znacznie szybciej przy następnej wizycie. Możesz to ustawić za pomocą wtyczki takiej jak WP Super Cache.

-Wybierz właściwy hosting. To ustanawia fundament dla prędkości witryny. Dostawca hostingu musi gwarantować SSL, odrębne IP, oraz ciągłość działania.

-Ogranicz liczbę wtyczek, których używasz. Im więcej wtyczek, tym więcej kodu i tym większy ciężar na Twojej stronie. Zostaw te które są najbardziej niezbędne i rozważ narzędzia, które zapewniają więcej niż jedną funkcjonalność.

-Regularnie aktualizuj WordPressa, swój motyw i swoje wtyczki. Aktualizacje często zawierają zoptymalizowany kod, który ładuje się szybciej. Dodatkowo, jest to ważne dla bezpieczeństwa i funkcjonalności.

8. Stwórz bloga

Uważam, że jest to niezbędny punkt, aby tak naprawdę móc zaistnieć w sieci. Jeśli Twój sklep będzie zawierał tylko listę produktów będzie Ci bardzo ciężko uzyskać wysokie pozycje. Dzięki bloga staniesz się po pewnym czasie autorytetem w swojej branży i będziesz mógł rywalizować z najlepszymi. Zauważ, że przykładowo w branży odżywkowej nie istnieją sklepy bez artykułów na tematy związane z treningiem i odżywianiem. Można wręcz stwierdzić, że sklepy próbują prześcignąć się w dostarczaniu jak największej ilości treści. Dzięki stworzeniu bloga Twoja marka zyska uznanie w oczach potencjalnych odbiorców i zaczniesz być bardziej rozpoznawalny. Twoje artykuły po pewnym czasie zaczną zajmować miejsca w pierwszej dziesiątce na niszowe frazy kluczowe z których możesz uzyskać poważny ruch. Dodając do tego fakt, że Google mocniej ceni sobie strony, które mają dużo ciekawej treści, wychodzi na to, że skupienie się na tworzeniu bloga jest niezbędne, aby uzyskać wysoką sprzedaż.

Podsumowanie

Prawdopodobnie zauważysz, że wszystkie zawarte tutaj wskazówki mają jedną wspólną cechę: skupiają się na użytkownikach. Wyszukiwarki chcą zapewnić jak najlepsze wyniki dla swoich szukających. Tak więc, jeśli poświęcisz czas, aby skupić się na swoich odbiorcach i zapewnić im wspaniałe doświadczenie, będziesz na dobrej drodze do doskonałej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.