Jak poprawić pozycję swojej strony w google? Krótki poradnik

12 listopada, 2021 Autor pawel 0

Istnieją setki czynników mogących poprawić Twoją pozycję w google.

Z tego powodu, jeśli chcesz uzyskać wyższą pozycję, musisz być metodyczny. Zacznij od pracy nad łatwymi kwestiami, które są w Twoim zasięgu, a następnie przejdź do bardziej wymagających kwestii.

Oto proces:

1. Wybierz słowo kluczowe

Wybierz samemu kilka słów kluczowych na które chciałbyś zdobyć wysoką pozycję.

Wprowadź słowa kluczowe na stronę ahrefs.com/pl/keyword-difficulty

gdzie mniej więcej dowiesz się, czy trudno będzie Ci osiągnąć wysoką pozycję. Kolejnym krokiem jest znalezienie większej liczby słów kluczowych. Najlepiej będzie jeśli skorzystasz w tym celu z narzędzi SEO, takich jak na przykład ahrefs.com/pl/keyword-generator. Dzięki temu dowiesz się w jakie słowa kluczowe celować, jaki nadać tytuł artykułom na Twojej stronie, jakich używać tagów.

2. Dopasuj intencję wyszukiwania

Musisz dostosować swoją stronę do intencji wyszukiwania, aby mieć jak największe szanse w rankingu. Wpisz w google kilka słów kluczowych na które chcesz uplasować się wysoko, a następnie zastanów się, jak wyglądają strony/podstrony, które znajdują się na czołowych pozycjach. Określ:

Typ treści – Czy są to głównie posty na blogu, strony produktowe, landing pages, czy może coś innego?

Format treści – Czy są to głównie tutoriale, listy, poradniki, przepisy, darmowe narzędzia, czy jeszcze coś innego?

Kąt treści – Czy istnieje dominujący punkt sprzedaży

Na przykład, wszystkie najwyżej pozycjonowane strony dla „przepisu na naleśniki” to wpisy na blogu z przepisami. Kiedy wpiszesz „suplementy diety” znajdziesz głównie strony sprzedażowe. Kiedy wpiszesz „dieta śródziemnomorska” znajdziesz zarówno artykuły na temat tej diety, jak i strony sprzedażowe. Będąc dietetykiem warto tworzyć wiele podstron z artykułami o różnych przepisach, pomimo że na pierwszy rzut oka wydaje Ci się, że nie zwiększy to sprzedaży. Prawda jest taka, że jeśli komuś spodobają się artykuły, to za jakiś czas może powrócić na Twoją stronę i zrobić tam zakup. Ponadto, dzięki większej ilości powiązanych tematycznie artykułów, Twoja strona staje się wiarygodniejsza w oczach google i może to pomóc w pozycjonowaniu fraz typowo sprzedażowych.

3. Poruszaj temat w całości

Nawet jeśli Twoja treść jest zgodna z intencjami wyszukiwania, możesz nie dawać szukającym wszystkiego, czego chcą. Mogą istnieć podtematy, których szukają i oczekują od Ciebie. Na przykład, większość wyników wyszukiwania „jak napisać informację prasową” to wpisy na blogu typu „jak to zrobić”. Daje to jasny obraz intencji wyszukiwania. Google prawdopodobnie wie, że użytkownicy bardziej cenią sobie posty z szablonami niż te bez nich, więc prawdopodobnie powinieneś dołączyć jeden z nich, jeśli chcesz uplasować się wyżej dla tego słowa kluczowego.

4. Zaktualizuj stronę

Świeżość jest czynnikiem rankingowym Google. Ludzie poszukując informacji na dany temat, chcą wiedzieć, co obecnie jest na topie, a nie to co było na topie kilka lat temu. To dlatego rankingi i ruch na naszej stronie spadają, gdy treść staje się nieświeża i skaczą w górę, gdy aktualizujemy stronę. Jeśli nie masz pewności, czy Google ceni sobie świeżość, sprawdź daty na najwyżej pozycjonowanych stronach.

5. Ulepszaj on-page SEO

Oto kilka prostych sposobów, aby poprawić swoje on-page SEO:

Użyj znaczników H1-H6, aby ustrukturyzować swoją treść hierarchicznie – Google to zaleca. Zawieraj tytuł w H1, podtytuły w H2, itd.

Użyj krótkiego, opisowego adresu URL – Google mówi, że proste adresy URL przekazują informacje o treści.

Napisz ciekawy tag tytułowy i meta opis – To może pomóc Ci uzyskać więcej kliknięć i wysłać pozytywne sygnały o Twojej treści do Google.

Optymalizuj swoje obrazy – Google mówi, aby używać krótkich, ale opisowych nazw plików i tekstu alt. Warto również skompresować obrazy, aby poprawić szybkość strony, co jest czynnikiem rankingowym.

Popraw swój tekst – Google mówi, że użytkownicy lubią treści, które są dobrze napisane i łatwe do zrozumienia. Używaj krótkich akapitów, i sprawdzonych technik copywriterskich, aby utrzymać zaangażowanie czytelników.

6. Dodaj linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne to odnośniki z jednej strony Twojej witryny do drugiej. Innymi słowy, linki wewnętrzne zwiększają autorytet strony.

7. Zbuduj więcej backlinków

Backlinki są jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google. Andrey Lipattsev, starszy strateg ds. jakości wyszukiwania w Google, potwierdził to w 2016 roku. Niestety, budowanie wysokiej jakości backlinków jest jedną z najtrudniejszych części SEO. Wynika to z faktu, że nie jest to coś, co możesz w pełni kontrolować. Najlepiej byłoby, aby Twoja strona posiadała na tyle świetną treść, że jej odbiorcy linkowali by do niej sami. Niestety, nie jest to takie proste. Zazwyczaj należy samemu opracować własną strategię link buildingu. Na początku skup się na pozyskiwaniu linków tematycznych do swojej strony. Przeanalizuj linki konkurencji i blogi oraz fora branżowe. Być może znajdziesz miejscówki w których możesz zostawić link do swojej strony.

8. Śledzenie rankingów

Śledzenie rankingów jest jedynym sposobem, aby wiedzieć, czy twoje wysiłki w celu uzyskania wyższej pozycji w Google działają. Chociaż możesz to zrobić za darmo poprzez wyszukiwanie w Google, nie jest to zazwyczaj wiarygodne. Dzieje się tak dlatego, że czynniki takie jak lokalizacja i historia wyszukiwania mogą wpływać na to, jak widzisz ranking strony. Używanie narzędzi do śledzenia rankingu jest znacznie bardziej dokładne.

9. Używaj HTTPs

HTTPS sprawia, że strony w Twojej witrynie są bardziej bezpieczne poprzez szyfrowanie informacji przesyłanych pomiędzy odwiedzającym a serwerem. Jest to czynnik rankingowy Google od 2014 roku. Możesz sprawdzić, czy Twoja witryna już używa HTTPS, sprawdzając pasek ładowania w przeglądarce. Jeśli przed adresem URL znajduje się ikona kłódki, oznacza, że jest w porządku. Jeśli nie, musisz zainstalować certyfikat SSL. Dobrą wiadomością jest to, że przejście na HTTPS jest jednorazowym zadaniem. Po zainstalowaniu, każda podstrona w witrynie powinna być bezpieczna – w tym te, które można opublikować w przyszłości.

10. Upewnij się, że Twoje strony ładują się szybko

Nikt nie chce odwiedzać strony, której załadowanie trwa wieczność. Dlatego szybkość strony jest czynnikiem rankingowym dla komputerów stacjonarnych od 2010 roku, a dla mobilnych od 2018 roku. Mnóstwo czynników wpływa na szybkość strony, w tym kod Twojej witryny, lokalizacja serwera i obrazy. Możesz uzyskać przybliżone poczucie tego, jak działają Twoje strony, korzystając z narzędzia Google Pagespeed Insights. Wystarczy podłączyć adres URL, a zobaczysz wynik między 0-100, a następnie porady dotyczące poprawy.

Oto kilka ogólnych wskazówek, jak utrzymać szybkość ładowania stron:

Użyj CDN. Większość stron działa na jednym serwerze w jednej lokalizacji. Tak więc, dla niektórych odwiedzających, dane muszą pokonać duże odległości zanim pojawią się w ich przeglądarce. To jest powolne. CDN rozwiązuje ten problem poprzez kopiowanie krytycznych zasobów, takich jak obrazy, do sieci serwerów na całym świecie, dzięki czemu zasoby są zawsze ładowane lokalnie.

Kompresja obrazów. Pliki obrazów są duże, co sprawia, że ładują się powoli. Kompresja obrazów zmniejsza rozmiar pliku, co sprawia, że szybciej się ładują. Musisz tylko zrównoważyć rozmiar z jakością.

Używaj zoptymalizowanego motywu. Wybierz dobrze zoptymalizowany motyw strony z wydajnym kodem. Uruchom demo motywu przez narzędzie Google Pagespeed Insights, aby je sprawdzić.

Dlaczego SEO trwa tak długo?

Jeśli chcesz zająć wysokie miejsce dla słowa kluczowego, musisz pokazać Google, że Twoja strona wyprzedza konkurencję.

Oto kilka czynników do rozważenia:

1. Nowa vs. stara strona

Ogólnie rzecz biorąc, starsze strony internetowe mają zazwyczaj więcej backlinków (a zatem większy autorytet strony), więcej podstron, więcej treści, a także zbudowaną pozycję na więcej słów kluczowych. Nowsze strony wymagają więcej wysiłku i zasobów, aby ruszyć z miejsca.

2. Konkurencja

SEO nie istnieje w bańce. Twoi konkurenci prawdopodobnie też zajmują się SEO. Jeśli słowa kluczowe, na które celujesz są bardzo konkurencyjne, to zajmie ci więcej czasu, aby uplasować się wysoko w rankingach.

3. Twoje zasoby

Im więcej zasobów możesz poświęcić i zainwestować w SEO, tym szybsze będą Twoje wyniki. Na przykład, możesz zatrudnić więcej copywriterów, aby tworzyli wysokiej jakości treści dla Ciebie. Albo możesz zainwestować w narzędzia SEO i sprawić, że Twoja praca będzie łatwiejsza, szybsza i bardziej efektywna. Możesz nawet stworzyć zespół link buildingu, który będzie aktywnie budował dla Ciebie linki. Możliwości są nieograniczone. Wszystko zależy od Twojego budżetu.

4. Twoja strategia

Dobra strategia to połowa wygranej bitwy.

Jeśli masz szczegółowy plan, w jaki sposób będziesz chciał zmierzyć się z docelowymi słowami kluczowymi, będziesz miał większe szanse na osiągnięcie szybszych wyników. Na przykład, możesz mieć kilka ważnych słów kluczowych, na które chcesz uplasować się wysoko. Jednak wszystkie one są bardzo konkurencyjne. Więc jeśli inwestujesz wszystkie swoje zasoby, aby uzyskać czołową lokatę dla tych słów kluczowych, może to potrwać miesiące lub nawet lata, zanim zobaczysz jakiekolwiek wyniki. Alternatywnie, można budować się powoli, najpierw celując we frazy z długiego ogona, które mają wartość biznesową. W ten sposób można generować trochę ruchu organicznego do swojej witryny, i liczyć na to, że w przyszłości Twoja strona awansuje.