Informacje na temat linków nofollow- czy pomagają one w pozycjonowaniu strony?

3 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Informacje na temat linków nofollow- czy pomagają one w pozycjonowaniu strony?

Google podało informację, że od 1 marca 2020 roku zaczyna traktować linki nofollow jako wskazówkę przy ustalaniu rankingu swoich wyszukiwań. W tym tekście postaram się trochę przybliżyć kwestię linków nofollow.

Czym są linki nofollow?

Google wprowadziło opcję linków nofollow w 2005 roku dla blogerów, którzy zmagali się ze spamem w komentarzach. Atrybut nofollow mówi wyszukiwarkom, aby nie podążały za linkiem wychodzącym, który jest oznaczony – co zasadniczo mówi, że strona nie popiera linku.

Jak wygląda link Follow i Nofollow

Nofollow jest używany w kodzie źródłowym HTML. Wiele CMS-ów zapewnia opcję nofollow przy tworzeniu linków, ale jeśli musisz kodować je ręcznie, mamy dla Ciebie kilka przykładów.

Oto jak wygląda link follow:

<a href=”https://example.com”>Anchor Text</a>

Oto jak wygląda link nofollow:

<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>Anchor Text</a>

Opcje linków nofollow w Google

We wrześniu 2019 roku Google ogłosił nowe atrybuty linków, które zaoferowały webmasterom dodatkowe sposoby pomocy Google w identyfikacji charakteru różnych linków.

rel=”sponsorowany”

Google sugeruje użycie atrybutu sponsorowanego do identyfikacji linków w Twojej witrynie, które zostały utworzone w ramach reklam, sponsoringu lub innych umów o wynagrodzenie – jest to preferowana metoda, o którą proszą, jeśli linki są opłacane w jakikolwiek sposób.

Atrybut sponsorowany wygląda tak:

<a href=”http://www.example.com/” rel=”sponsored”>Tekst sponsorowany</a>.

Google sugeruje użycie rel=”nofollow” w następujący sposób: „Użyj wartości nofollow, jeśli nie chcesz, aby Google kojarzyło Twoją witrynę z witryną do której prowadzi link.

Czy linki nofollow są dobre dla Link-Buildingu?

Wiele osób uważa, że link building ma znaczenie tylko wtedy, gdy zdobędziesz link follow. Podczas gdy wysokiej jakości linki follow mogą być świetne dla SEO, nadal istnieją wyraźne korzyści z uzyskania linków nofollow. Oto kilka z nich:

Zwiększony ruch na stronie

Wiele dużych stron, takie jak na przykład portale społecznościowe mają atrybut nofollow. Jednak dzięki promocji w Social Mediach możesz znacząco zwiększyć ruch na swojej stronie i zwiększyć sprzedaż. Dzięki temu zwiększasz możliwość uzyskania wyższych pozycji w Google.

Ekspozycja marki

Promocja na silnych domenach, które posiadają atrybut nofollow dla linków wychodzących promuje Twoją markę. Sprawia że stajesz się bardziej zauważalny dla szerszego grona odbiorców. Budowa marki jest jednym z najważniejszych celów Twojego wysiłku, który wkładasz w pracę nad swoim serwisem.

Budowanie zaufania

Linki na stronach o wysokiej jakości mogą budować zaufanie u Twoich docelowych odbiorców. Kolejnym bonusem jest to, że im więcej użytkowników widzi nazwę Twoje marki, tym bardziej zaczynają jej ufać. Promocja, szczególnie w Social Mediach jest bardzo ważna, aby zbudować zaufanie do Twojej marki.

Naturalność linków prowadzących do Twojej strony www

Jeśli budujesz linki, nie możesz zdobyć zbyt wielu linków follow w jednym czasie, ponieważ wygląda to nienaturalnie. Musisz mieć zarówno nofollow jak i follow, aby wyglądać naturalnie. Dzięki silnym linkom nofollow powinieneś uniknąć kary za linki wychodzące. Rozpoczynając proces pozycjonowania strony, zaczynasz zastanawiać się, jakie linki warto pozyskać i czy warto linkować się ze stron, które mają atrybut nofollow. Pamiętaj, że Google ocenia linki przychodzące pod kątem naturalności. Obecne techniki algorytmu Google pozwalają wyłapywać strony, które nie są linkowane naturalnie i na przykład otrzymują zbyt wiele linków w krótkim czasie. Ten czynnik musisz wziąć pod uwagę w pierwszej kolejności. Pamiętaj, aby linkować w sposób zrównoważony, a dopiero potem zastanawiać się nad istotnością czynników dofollow i nofollw.

A więc czy linki nofollow mogą pomóc w pozycjonowaniu strony?

Moim zdaniem tak. Skoro Google ogłosiło, że zaczyna traktować je jako wskazówkę, przy ustalaniu wyników wyszukiwania, to oznacza, że bierze je w jakimś stopniu pod uwagę. Najważniejszą kwestią przy pozyskiwaniu takich linków jest moc domeny z której uzyskamy link. Zdecydowana większość portali społecznościowych posiada atrybut nofollow dla linków wychodzących, a mimo to warto w taki sposób podlinkować swoją witrynę. Linki z komentarzy pod tematycznymi artykułami pomimo atrybutu nofollow również mogą pomóc uzyskać wyższą pozycję i zróżnicować odnośniki prowadzące do Twojej strony www, o ile poziom zaspamowania tych komentarzy jest niski. Pamiętaj o zachowaniu odpowiednich proporcji. Sprawdź swoją stronę pod względem liczby linków przychodzących, które określą procentową liczbę linków nofollow i dofollow. Możesz użyć do tego darmowego narzędzia ahrefs.com/pl/backlink-checker

Jeśli widzisz że linki prowadzące do Twojej strony mają w większości atrybut nofollow możesz zmienić swój sposób pozyskiwania linków i celować głównie w linki dofollow. Jeśli jednak ten wskaźnik jest właściwy i większości linków do Twojej strony posiada atrybut dofollow, to jak najbardziej możesz dodać linki nofollow z mocnych domen i powinno to spowodować umocnienie Twojej strony.