Dlaczego niektóre projekty SEO kończą się niepowodzeniem?

12 stycznia, 2022 Autor pawel 0

Dlaczego niektóre projekty SEO kończą się niepowodzeniem?

W tym tekście skupię się na analizie tego, dlaczego niektóre projekty SEO kończą się niepowodzeniem i co można zrobić, aby tego uniknąć.

Relacje pomiędzy klientem, a konsultantem SEO polegają na równowadze pomiędzy dawaniem i braniem. Aby strategia SEO, którą obrałeś przyniosła spodziewane rezultaty, musisz wziąć odpowiedzialność za daną stronę i wdrożyć wszelkie możliwe metody, aby projekt zakończył się sukcesem.

Jest to wspólny wysiłek, w którym ekspert SEO rozwiązuje problemy i doradza klientowi/pracownikom, którzy następnie uczą się i wdrażają porady.

Wydaje się dość proste, ale nie zawsze tak jest.

Bez wątpienia doświadczyłeś tego w swoim biznesie. Na początku projektu możesz mieć wielką energię. Jednak z czasem, z różnych powodów, postępy mogą być opóźnione, a impet zatrzymany.

Oto dobra wiadomość: Zaobserwowaliśmy, że najczęstsze blokady wpływające na projekty SEO można absolutnie pokonać – jeśli tylko wiesz, jak je zidentyfikować. Oto potencjalne przeszkody:

1. Nierealistyczne oczekiwania

Nierealistyczne oczekiwania to jeden z powodów, przez które projekty SEO kończą się porażka. Część klientów uważa że SEO jest „Raz na zawsze”. Prawda jest taka, że SEO nigdy nie jest skończone. Jeśli Twój klient tego nie rozumie, musisz poświęcić czas, aby go właściwie wyedukować. Nie ma jednego czynnika, który pozwoliłby trwale osiągnąć wysoką pozycję w google. Jest wiele zmiennych, od których zależą wyniki. Dlatego tak ważna jest rozmowa z klientem i nakreślenie mu na czym dokładnie polega SEO.

Aby projekt SEO zakończył się sukcesem, klient lub firma musi zrozumieć, że może nie zobaczyć znaczącego wzrostu ruchu w ciągu miesiąca lub dwóch, ponieważ SEO wymaga czasu, aby przynieść rezultaty.

Rezultaty nierealistycznych oczekiwań

Nierealne oczekiwania prowadzą do problemów z zakresem działań i satysfakcją klienta. Może to prowadzić do braku szacunku dla zespołu SEO, a czasami do lekceważenia życzeń klienta dotyczących dodatkowych usług.

Niektórzy klienci – zwłaszcza ci, którzy są już obeznani z SEO – mogą chcieć zachować kontrolę nad swoim projektem SEO. Jest to zrozumiałe, gdy firma posiada już strategię SEO. Problemy pojawiają się jednak, gdy klient myśli, że jest lepszy niż odpowiada temu rzeczywistość, a konsultant jest ignorowany.

Rozwiązania dla nierealistycznych oczekiwań

Przedstaw klientowi możliwy wzrost ruchu na Jego stronie i strategię, w jaki sposób do tego doprowadzisz. Dzięki takiej szczerej rozmowie, każda ze stron zrozumie swoją rolę.

2. Klienci kwestionujący wartość poszczególnych zmian

Kwestia jest bardzo zniechęcająca dla każdego kto prowadzi projekt SEO. Czasem po przedstawieniu podstaw projektu klienci zadają pytania typu „Jeśli z przedstawionej listy 30 zadań, zrobimy 5 z nich to o ile zwiększymy ruch na stronie?” SEO działa w zupełnie inny sposób. Drobne zmiany sumują się i mają efekt synergiczny. Nie ma możliwości, aby rozdzielić zadania, które mamy wykonać. Należy więc wytłumaczyć klientowi, że każde z wykonywanych zadań jest istotne. Jeśli potencjalny klient nie potrafi tego zrozumieć, lepiej jest zrezygnować z projektu.

Trzeba też pamiętać, że każdy koniec końców chce widzieć realne wyniki. Dlatego wyzwaniem dla każdej agencji SEO jest stworzenie listy celnych zadań, które przyniosą łącznie jak największy efekt.

3. Ograniczenia czasowe i budżetowe

Po pierwsze pamiętaj, aby właściwie sporządzić dany projekt. Musisz dobrze przemyśleć, co jesteś w stanie zaproponować klientowi w ramach Jego budżetu i nie owijać w bawełnę. Przy wyższym budżecie klienta, jesteś w stanie zaproponować kompleksową usługę SEO. Klient musi być cierpliwy, ponieważ efekty pozycjonowania nie przychodzą od razu. Podczas rozmowy z klientem dowiesz się, czy jest możliwość długotrwałej współpracy z nim i jakie jest jego podejście do tematu SEO. Pozycjonowanie wymaga, aby wiele zadań zostało zrealizowanych, a pojedyncze zadanie jest tylko elementem układanki.

Ostrożni budżetowo właściciele firm mogą błędnie twierdzić że:

-Przeredagowanie głównych linków nawigacyjnych, edycja meta tagów i inne szczegółowe zadania są zbyt czasochłonne i niepotrzebne dla strategii SEO.

-Treści na ich stronie nie wymagają ulepszeń, co naprawdę bardzo rzadko ma miejsce.

-Ich głównym problemem jest brak wystarczającej ilości backlinków do ich strony.

Tego typu myślenie klienta może torpedować działania. O sukcesie w SEO decyduje kombinacja wielu czynników. Jak już wcześniej wspomniałem SEO wymaga, aby wiele zadań zostało ukończonych, aby zobaczyć rezultat. Jeśli zajmujesz się pozycjonowaniem z pewnością to rozumiesz. Klienci jednak bardzo często zainteresowani są miesięczną inwestycją i szybkimi rezultatami. Bardzo ważne jest, aby na początku wyjaśnić wszystko w rozmowie z klientem. Powinieneś uświadomić go, że czasami na efekty pracy należy poczekać 3-6 miesięcy.

4.Większość klientów nie rozumie sztuki i nauki SEO – w końcu to nie jest ich praca.

Większość osób zamawiających usługi SEO wie, że ma problem ze swoją stroną internetową i chce lepszej widoczności w sieci. Dlatego zatrudniają eksperta, która ma w tym pomóc. Jeśli jesteś potencjalnym klientem i zależy Ci na rezultatach, to sam powinieneś zapoznać się z podstawami pozycjonowania i wypytać konsultanta SEO o jego poszczególne kroki, aby Twoja strona zyskała na wartości. Jeśli zauważysz u konsultanta brak wiedzy w niektórym temacie, to zrezygnuj z jego usług. Rynek SEO jest ogromny, są agencje które naprawdę uzyskują świetne rezultaty, ale są też takie, które popełniają błędy. Wybranie odpowiedniej agencji SEO może zadecydować o sukcesie Twojego biznesu.

Podsumowanie

Zarówno klient, jak i pozycjoner chcą, aby projekt zakończył się sukcesem. W interesie wszystkich jest więc wspólna praca i zobaczenie rezultatów. Niestety ale nierealistyczne oczekiwania, ograniczenia czasowe i budżetowe oraz brak wiedzy na temat SEO mogą spowolnić ruch projektu. Doświadczony pozycjoner potrafi zidentyfikować blokadę i skierować projekt z powrotem na właściwy kurs.