Dlaczego Google nie indeksuje mojej strony?

3 grudnia, 2022 Autor pawel 0

Dlaczego Google nie indeksuje mojej strony?

Istnieje wiele potencjalnych problemów, które mogą uniemożliwić Google indeksowanie stron internetowych, a ten artykuł obejmuje wyjaśnienie kilku z nich. Dowiedz się, jak naprawić problemy dotyczące indeksacji Twojej witryny.

1. Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych

Strona przyjazna urządzeniom mobilnym jest kluczowa dla uzyskania indeksacji witryny przez Google od czasu wprowadzenia indeksowania Mobile-First. Nawet jeśli Twoja treść jest wysokiej jakości, to jeśli nie jest właściwie zoptymalizowana do przeglądania na smartfonie lub tablecie, masz małe szanse na uzyskanie wysokich pozycji. Pierwszą rzeczą, którą polecam zrobić w tej kwestii, jest użycie narzędzia testowego Google Mobile-Friendly. Jeśli nie otrzymasz pozytywnego odczytu, masz trochę pracy do wykonania, aby Twoja strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Pomoże to polepszyć indeksowanie Twojej strony.

2. Używasz języka kodowania w sposób zbyt skomplikowany dla Google.

Google nie zaindeksuje Twojej strony, jeśli używasz języka kodowania w skomplikowany sposób. Nie ma znaczenia jaki to język – może być stary lub nawet zaktualizowany, jak JavaScript – tak długo jak ustawienia są nieprawidłowe i powodują problemy z indeksowaniem.

3. Twoja strona ładuje się wolno

Strony które wolno się ładują mają mniejsze szanse na to, aby uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Może to także powodować problemy z indeksacją. Aby to sprawdzić polecamy następujące rozwiązania:

Użyj Google Page Speed Insights. Jest to jedno z najlepszych narzędzi pomagających przy pracy SEO. Pomaga ustalić, które sekcje Twojej witryny wymagają działań przy poprawie szybkości. Narzędzie analizuje twoją stronę internetową pod kątem pięciu najlepszych praktyk wydajności (które są kluczowe dla posiadania szybciej ładujących się stron) i daje wskazówki w jaki sposób możesz poprawić te aspekty.

4. Na Twojej stronie jest niewiele ciekawych treści, lub Twoje treści nie są unikalne

Ciekawe treści są kluczem do tego, aby przebić się na wysokie miejsca w wyszukiwarkach na interesujące Cię słowa kluczowe. Jeśli treść na Twojej stronie jest słabej jakości lub nie jest unikalna to możesz mieć problemy z jej indeksacją. Google nie indeksuje treści, które nie są unikalne, a więc jeśli kopiujesz treści na swoją stronę, to tylko tracisz czas. Artykuły na Twojej witrynie muszą posiadać jakość i zawierać informacje, które są potrzebne dla odbiorców. Musisz odpowiadać na pytania, dostarczać informacji lub mieć punkt widzenia, który jest wystarczająco odmienny od innych stron w tej samej niszy co Twoja. Jeśli Twoja treść będzie ciekawa i unikalna, to z czasem Google będzie dużo szybciej indeksować Twoje kolejne artykuły.

5. Masz pętlę przekierowań

Pętle przekierowań to kolejny powszechny problem, który uniemożliwia indeksację. Są one zazwyczaj spowodowane przez powszechną literówkę i mogą być naprawione za pomocą następujących kroków:

Znajdź stronę, która powoduje pętlę przekierowań. Jeśli używasz WordPressa, znajdź źródło HTML jednego ze swoich postów na tej stronie lub w pliku .htaccess i poszukaj „Redirect 301”, aby zobaczyć, z której strony próbuje skierować ruch. Warto również naprawić wszelkie przekierowania 302 i upewnić się, że są one ustawione na 301.

Napraw wszystkie literówki, aby nie było duplikatu adresu URL wskazującego na siebie.

6. Używasz wtyczek, które blokują Googlebotowi możliwość przeszukiwania Twojej strony

Jednym z przykładów takiej wtyczki jest wtyczka robots.txt. Jeśli ustawisz swój plik robots.txt za pomocą tej wtyczki, aby nie indeksować witryny, Googlebot nie będzie mógł jej przeszukiwać.

Ustaw plik robots.txt i wykonaj następujące czynności:

Kiedy go tworzysz, ustaw go jako publiczny, aby boty miały do niego dostęp bez ograniczeń.

Musisz upewnić się, że twój plik robots.txt będzie wyglądał następująco:

User-agent: *

Disallow:

Pusta linia disallow mówi botom, że mogą indeksować każdą stronę w Twojej witrynie bez ograniczeń.

7. Nie dodano wszystkich właściwości domeny do Google Search Console

Jeśli masz więcej niż jedną odmianę swojej domeny, zwłaszcza w sytuacji, gdy migrowałeś z http:// do https://, musisz mieć wszystkie odmiany domeny dodane i zweryfikowane w Google Search Console. Ważne jest, aby upewnić się, że nie pomijasz żadnej z wariacji swojej domeny podczas dodawania ich do GSC. Dla nowych witryn, które dopiero zaczynają, prawdopodobnie nie będzie to problemem.

8. Nie używasz Sitemap

Sitemap jest listą wszystkich stron w witrynie i jest to sposób na to, aby Google dowiedziało się jakie treści posiadasz na swojej stronie www. Jeśli nie posiadasz mapy witryny, to możesz znacząco opóźniać indeksowanie swoich treści. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że sitemapy HTML są przestarzałe w Google Search Console. Preferowanym formatem dla sitemap są obecnie sitemapy XML.

9. Popraw swoje techniczne SEO

Być może aspekt techniczny na Twojej stronie jest bardzo słaby. Potrzebujesz pełnej analizy swojej witryny i najlepiej byłoby Ci zlecić audyt SEO, aby znaleźć i naprawić wszelkie błędy. Naprawy niektórych błędów mogą być trudniejsze i wymagają skorzystania z doświadczonego specjalisty SEO.