Czym jest duplicate content? Dowiedz się jak przeprowadzić audyt treści

3 listopada, 2022 Autor pawel 0

Audyt polega na analizie treści w celu znalezienia możliwości poprawy.
Jak przeprowadzić audyt treści SEO?
Jeśli chcesz poprawić wyniki wyszukiwania organicznego swojej witryny, wykonaj ten prosty proces audytu treści SEO:

Czy strona ma więcej niż 6 miesięcy?

Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi nie, to strona nie powinna być poddawana audytowi. Dzieje się tak dlatego, że potrzeba czasu, aby uplasować się w Google, więc nie jest dobrym pomysłem wprowadzanie zmian w niedawno opublikowanych treściach, dopóki nie będą one miały czasu na uplasowanie się. Okres 6 miesięczny nie jest sztywno ustalonym terminem.
Jeśli uważasz, że trzy miesiące to wystarczający czas dla strony, aby znaleźć się na niezłych pozycjach w google, lub po prostu wolisz poczekać rok, zanim zrobisz audyt, to również będzie działanie poprawne.

Czy strona znajduje się w pierwszej trójce w google na najważniejsze frazy kluczowe?

Jeśli strona ma więcej niż 6 miesięcy, następnym pytaniem jest, czy obecnie znajduje się w pierwszej trójce dla swojego głównego docelowego słowa kluczowego.
Jeśli Twoja strona jest w pierwszej trójce i jesteś zadowolony z tej pozycji, nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań. Jeśli nie ma Cię na czołowych lokatach, należy zastanowić się, dlaczego tak się dzieje i przeanalizować wszystkie aspekty, które mają na to wpływ.

Czy strona jest w pierwszej dwudziestce?

Jeśli Twoja strona nie znajduje się obecnie w pierwszej trójce, użyj raportu organiczne słowa kluczowe, aby sprawdzić, czy jest przynajmniej w pierwszej dwudziestce.
Być może jesteś w stanie awanować do Top 10 poprzez dodanie aktualizacji, aby zapewnić, że Twoja strona:

Jest dobrze dopasowana do intencji wyszukiwania. Jej podstawowe on-page SEO jest trafione (tag tytułowy, H1, itp.). W pełni pokrywa temat.

Miej na uwadze intencje wyszukiwania

Jeśli chcesz znaleźć się wysoko w Google, musisz tworzyć takie treści, jakich szukają użytkownicy. Jest to znane jako dostosowanie treści do intencji wyszukiwania i jest to prawdopodobnie najważniejsza kwestia, jaką należy zrobić w SEO.
Na przykład, powiedzmy, że sprzedajesz odżywki i chcesz znaleźć się wysoko na frazę: „suplementy diety”. Twoją pierwszą myślą może być stworzenie kategorii produktów z listą wszystkich suplementów, które sprzedajesz. Powinieneś to zrobić, ale to nie jest do końca tym, czego szukają użytkownicy.
Google wie, że użytkownicy chcą się też uczyć, a nie tylko kupować. Napisz więc wiele artykułów na temat suplementów i umieść na niektórych link sprzedażowy. W taki sposób zwiększasz rozpoznawalność swojej marki, a także możesz pozyskać klientów.

Odświeżaj podupadające treści

Oto jak znaleźć przedawniające się treści za pomocą Google Search Console:

Przejdź do raportu Wyniki wyszukiwania.

Kliknij filtr Data i wybierz tryb porównania

Wybierz opcję „Porównaj ostatnie 6 miesięcy do poprzedniego okresu”.

Naciśnij przycisk Zastosuj

Kliknij zakładkę „Strony” w tabeli

Posortuj wyniki według „Różnicy kliknięć” od najniższej do najwyższej

Z tego miejsca poszukaj podstron, których pozycje mogą być zależne od świeżości. Innymi słowy, podstrony, których wartość lub przydatność mogła ulec pogorszeniu od czasu publikacji.
Teraz zobaczysz listę słów kluczowych, dla których konkurencyjne strony mają wysoki ranking, a Ty nie. Przejrzyj swoje artykuły i uzupełnij je.

Wzmocnij ważne podstrony linkami wewnętrznymi

Linki wewnętrzne to linki z jednej podstrony witryny do drugiej. Pomagają one odwiedzającym przejść ze strony na stronę, i pomagają Google zrozumieć Twoją treść. Umieszczaj w swoich artykułach linki do podstron sprzedażowych. Oczywiście nie każdy artykuł na blogu powinien zawierać taki link. Ale na części z nich warto to zrobić.

Podwójne podejście do słów kluczowych o mieszanej intencji

Nie wszyscy użytkownicy szukają tego samego, kiedy wpisują słowo kluczowe w Google. Na przykład, jeśli spojrzysz na wyniki wyszukiwania dla „on page SEO”, jest tam mieszanka przewodników, definicji i list.
Jest to znane słowo kluczowe o mieszanej intencji. Niektórzy użytkownicy chcą tylko wiedzieć, co to jest on-page SEO, a inni chcą się dowiedzieć wszystkiego na ten temat.
Jeśli nie masz jeszcze wysokiej pozycji dla słowa kluczowego o mieszanej intencji, nasza rada jest taka, aby tworzyć treści dla dominującej intencji.

Dołącz sekcje FAQ

Podczas badania tematu, często natkniesz się na wiele powiązanych pytań, których ludzie szukają.
Niestety, zazwyczaj dość trudno jest wpleść odpowiedzi na wszystkie te pytania w narrację postu.
Jednym ze sposobów rozwiązania tego problemu jest udzielenie odpowiedzi na wszelkie istotne pytania w sekcji FAQ na końcu postu.

Zamieść cytaty ekspertów

Nikt nie wie wszystkiego o wszystkim. Więc chociaż powinieneś posiadać wiedzę na temat którym piszesz prawie na pewno nadal będą w niej luki.
Aby to rozwiązać, rozważ włączenie do swoich treści cytatów ekspertów.
Oto dwie korzyści dla SEO wynikające z takiego rozwiązania:

Poprawa E-A-T. Oznacza to ekspertyzę, autorytatywność i zaufanie. Przedstawiciele Google mówią, że nie jest to bezpośredni czynnik rankingowy, ale że „używają różnych sygnałów, aby powiedzieć, czy treść wydaje się pasować do E-A-T”. Może to prowadzić do większej ilości linków. Ludzie cytowani w twoich treściach prawdopodobnie podzielą się nimi w mediach społecznościowych – zwłaszcza jeśli ich o to poprosisz. Taka promocja prowadzi do większej ilości spojrzeń na Twoją treść, co z kolei może prowadzić do większej ilości backlinków.

Co oznacza duplicate content? Czy wpływa to na SEO?

Treść na Twojej stronie jest jednym z głównych czynników rankingowych google. Musisz więc zrobić wszystko co w Twojej mocy, aby treść była unikalna.

Jak stworzyć unikalną treść?
Po pierwsze poszukaj słów kluczowych, które pomogą Ci w tworzeniu treści. Na pewno masz w głowie kilka podstawowych słów kluczowych na które chciałbyś wypozycjonować się. To jest oczywiście zbyt mało. Skorzystaj z narzędzi SEO, aby znaleźć dużo więcej słów kluczowych. Następnie zastanów się, czy jesteś w stanie stworzyć artykuł zawierający słowa kluczowe, które znalazłeś. Przemyśl, czego szukają Twoi odbiorcy i dopasuj pod nich treść. Twoje teksty powinny udzielać odpowiedzi na pytania, które zadają użytkownicy. Dzięki temu będą oni spędzać więcej czasu na Twojej stronie, a Twój serwis zyska zaufanie w oczach google. Stworzenie treści wysokiej jakości jest czasochłonnym procesem, ale warto to zrobić. Dzięki wielu unikalnym i wartościowym artykułom będzie Ci dużo łatwiej zdobywać wysokie miejsca na Twoje główne frazy kluczowe, a także pokazywać się wysoko w wynikach na frazy z długiego ogona.
Czasami nie mamy już pomysłu co do kolejnych artykułów. Wtedy możesz wpaść na pomysł, aby skopiować treść z innych stron. Jest to bardzo zły pomysł, ponieważ google nie indeksuje tego typu treści. Taki artykuł nie będzie miał żadnego znaczenia, a wręcz przeciwnie, kopiując treść osłabisz swoją stronę.

Zbuduj więcej backlinków

Backlinki są jednym z trzech najważniejszych czynników rankingowych Google, więc prawdopodobnie nie jest zaskoczeniem, że istnieje wyraźna korelacja pomiędzy referring domain (stronami odsyłającymi) danej strony a jej organicznym ruchem w wyszukiwarce.
Nie oznacza to, że strona musi mieć setki lub tysiące backlinków, aby mieć szansę na zajęcie wysokiego miejsca w google. Zależy to od tego, jak konkurencyjny jest dany temat.
Jeśli chcesz zająć wysokie miejsce na konkurencyjne słowa kluczowe, to będziesz potrzebował wielu backlinków. Jeśli Twoja strona ma tylko 10 linków, znalezienie się na pierwszej stronie będzie prawie niemożliwe – bez względu na to, jak wspaniała jest Twoja treść.
Na szczęście sprawy nie zawsze są tak ekstremalne. Często można wspiąć się o kilka miejsc w Google i znacząco zwiększyć ruch organiczny poprzez uzyskanie kilku dodatkowych wysokiej jakości backlinków.