Czy warto pozyskiwać linki z anchorem?

29 stycznia, 2022 Autor pawel 0

Co to jest anchor text?

Anchor text to widoczny, klikalny tekst w hiperłączu. W nowoczesnych przeglądarkach jest on często niebieski i podkreślony.

Oto format takiego linku:

<a href=”http://www.example.com”>Przykładowy Anchor Text</a>.

Definicja anchor text

Anchor text to widoczne znaki i słowa, które są wyświetlane przez hiperłącza, gdy odsyłają do innego dokumentu lub miejsca w sieci. Zazwyczaj pojawia się jako niebieski podkreślony tekst, ale można zmienić kolory i style linków na stronie poprzez HTML lub CSS.

Wyszukiwarki używają zewnętrznych anchor text (tekst, którego inne strony używają do umieszczenia linku do Twojej strony) jako odzwierciedlenie tego, jak inni ludzie postrzegają Twoją stronę – a przez to, czego może ona dotyczyć. Chociaż właściciele witryn zazwyczaj nie mogą kontrolować tego, jak inne strony linkują do ich stron, „możesz upewnić się, że anchor text, którego używasz w obrębie własnej witryny, jest użyteczny, opisowy i istotny.” (Źródło: Google)

SEO-friendly anchor text jest:

Zwięzły

Istotny dla strony, do której prowadzi link

Niskie zagęszczenie słów kluczowych (nie za dużo słów kluczowych)

Nie jest ogólny.

Choć nie ma określonego limitu długości anchor textów, warto zachować jak najbardziej zwięzłe teksty linków. W końcu jednak, terminy, które zdecydujesz się zawrzeć w swoim anchor text, powinny uwzględniać dwa główne czynniki:

Jaki jest najbardziej zwięzły, dokładny sposób opisania strony, do której prowadzi link?

Jakie słowo lub fraza zachęci użytkowników do kliknięcia na link?

Trafność strony docelowej

Wraz z rozwojem wyszukiwarek, zaczęły one określać więcej metryk służących do ustalania rankingów. Jedną z metryk, która wyróżnia się wśród pozostałych jest relewantność linków, czyli to, jak bardzo temat strony A jest powiązany ze stroną B, jeśli jedna z nich linkuje do drugiej. Bardzo istotny link może zwiększyć prawdopodobieństwo, że zarówno strona A jak i strona B znajdą się w rankingu dla zapytań związanych z ich tematem.

Trafność linków jest naturalnym zjawiskiem, które występuje, gdy ludzie linkują do innych treści w sieci. Jest ona określana przez:

Temat strony źródłowej

Zawartość anchor text na stronie źródłowej

Wyszukiwarki zwracają uwagę na różne warianty anchor textów używanych do linkowania z powrotem do oryginalnego artykułu i używają ich jako dodatkowych wskaźników tego, o czym jest ten artykuł – i dla jakich zapytań wyszukiwania może być istotny. To, w połączeniu z przetwarzaniem języka naturalnego i innymi czynnikami, takimi jak źródło linków i hierarchia informacji, stanowi lwią część wskaźników relewantności linków online.

Wraz z aktualizacją algorytmu Penguin, Google zaczęło uważniej przyglądać się słowom kluczowym w anchor text. Jeśli zbyt wiele linków przychodzących do witryny zawiera dokładnie ten sam anchor text, może to zacząć wydawać się podejrzane i może być znakiem, że linki nie zostały pozyskane w sposób naturalny. Ogólnie rzecz biorąc, nadal najlepszą praktyką jest pozyskiwanie i używanie anchor textów opartych na słowach kluczowych i tematycznych, kiedy tylko jest to możliwe. Jednakże, lepsze wyniki SEO możesz uzyskać poprzez tworzenie bardziej naturalnych fraz anchor text, niż to samo słowo kluczowe za każdym razem.

Nie przesadzaj z linkami wewnętrznymi o dużej zawartości słów kluczowych. Linkowanie wewnętrzne jest z pewnością zalecaną praktyką, ale uważaj na anchor text, którego używasz do łączenia własnych stron. Jeśli zbyt wiele linków do strony używa tego samego tekstu anchora, nawet jeśli znajdują się one w Twojej własnej witrynie, Google może wyczuć spamerskie zachowanie.

Jak zoptymalizować anchor text?

Najprostszym sposobem optymalizacji anchor text pod kątem SEO jest po prostu upewnienie się, że anchor text używa opisowych słów kluczowych, aby dokładnie opisać stronę do której linkujesz. Ale bądź ostrożny! W SEO łatwo jest „przeoptymalizować” swój anchor text poprzez nadmierne poleganie na powtarzających się, bogatych w słowa kluczowe frazach. W prawdziwym świecie ludzie nie zawsze linkują z „idealnym” anchor textem i często najlepiej jest naśladować tę praktykę w swoim własnym linkowaniu.

Czym jest rich anchor text?

Rich anchor text oznacza po prostu anchor text zawierający pożądane, docelowe słowa kluczowe. Są to często słowa kluczowe, na które chciałbyś trafić w rankingu. Ponownie, nie przesadzaj z takim anchor textem, ponieważ nie jest to sposób, w jaki ludzie normalnie i naturalnie linkują i może doprowadzić do tego, że Google uzna Twoją treść za „nadmiernie zoptymalizowaną”.

Czy anchor text ma znaczenie?

Anchor text ma duże znaczenie dla SEO, ponieważ może wskazać Google, o czym jest strona. W rzeczywistości, używanie anchor text jako sygnału rankingowego jest zawarte w kilku patentach Google. Nieużywanie anchor text lub używanie ogólnego anchor text, takiego jak „kliknij tutaj” jest ogólnie uważane za złą praktykę SEO.