Czy pozyskiwanie linków na stronę jest ważne?

23 listopada, 2022 Autor pawel 0

SEO opiera się na 3 podstawowych filarach:

-technicznym SEO

-optymalizacji treści

-link buildingu

Każdy z wyżej wymienionych aspektów jest istotny dla google przy ustalaniu kolejności. Możemy zoptymalizować witrynę pod względem technicznym i dobrać odpowiednią treść. Możemy naprawić problemy strukturalne u ich podstaw za pomocą inteligentnych rozwiązań, ze zrozumieniem, jak Google indeksuje strony.

Jeśli chodzi o kwestę link buildingu wydaje się być najciężej. Każde z działań dotyczących optymalizacji strony pod kątem technicznym i budowy treści będzie plusem dla Twojej witryny. Jeśli chodzi o pozyskiwanie linków nie jest to takie oczywiste.

Jak ważne są backlinki dla strategii SEO?

Kiedyś można było jasno stwierdzić, że liczba linków ma bardzo wyraźny wpływ na pozycjonowanie. Od 2012 roku powoli zaczęło to się zmieniać. Liczy się przede wszystkim jakość linków, ich tematyczność. Jednak badania pokazują, że im większa liczba domen linkujących na daną stronę www, tym wyżej w SERP-ach będzie się ona prawdopodobnie znajdować. Na przykład strony zajmujące pierwsze miejsca w rankingu miały średnio o 168% więcej domen linkujących do nich niż te znajdujące się dalej w SERP. Można więc stwierdzić, że backlinki nadal są sygnałem rankingowym Google.

Businessman using a computer for analysis SEO Search Engine Optimization Marketing Ranking Traffic Website Internet Business Technology Concept.”n

Ile backlinków potrzebuję, aby dostać się na szczyt?

Nie istnieje prosty wzór na obliczenie liczby backlinków potrzebnych do uzyskania pozycji numer jeden w rankingu. Gdyby konsultanci SEO to wiedzieli to ze 100% pewnością, zmieniłoby to cały proces pozycjonowania. Czynnikiem krytycznym jest jakość linków.

W oparciu o moje doświadczenie z obserwacji długoterminowych efektów zdobywania backlinków, metryki, za pomocą których należy je oceniać to:

Adekwatność do niszy

Temat strony internetowej i jej treść są istotne dla branży klienta. Stanowi to kontekst dla wyszukiwarek i zapewnia odpowiedni autorytet dla tej domeny.

Autorytet domeny (DA)

Autorytet domeny jest obliczany poprzez ocenę wielu czynników w jeden wynik DA. Wynik ten może być następnie wykorzystany podczas porównywania stron internetowych lub śledzenia „siły rankingowej” witryny w czasie. Domain Authority nie jest metryką używaną przez Google do określania rankingów wyszukiwania i nie ma wpływu na SERPy.

Ruch organiczny i znaczenie słów kluczowych

Ilość ruchu, jaki osiąga domena, jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy pozyskiwaniu backlinków. Domeny o umiarkowanym lub wysokim natężeniu ruchu będą równały się wyższemu wskaźnikowi klikalności i pomogą w uzyskaniu wyższej pozycji dla odpowiednich słów kluczowych.

Do follow i No-follow

Domyślnie wszystkie linki są linkami do-follow, chyba że zostaną zmodyfikowane. Linki Do follow przekazują to, co społeczność SEO powszechnie nazywa link juice. Linki do follow są preferowane, jednakże jeśli pozyskasz link no-follow z domeny o bardzo wysokiej jakości, to taki link może pomóc Ci uzyskać wyższą pozycję.

Nie wszystkie backlinki są równe

To jest oczywiste, że całkiem inną wartość dla Twojej witryny będzie miał link dofollow pozyskany z artykułu na silnej domenie, niż link nofollow pod nietematycznym artykułem, gdzie oprócz Twojego komentarza jest wiele innych. Podałem skrajne przykłady, żeby zobrazować, jak ważny jest dobór odpowiednich miejscówek do umieszczenia linka. Strona do której dodajesz linka może mieć przykładowo wysokie DA, ale jej tematyka nie jest powiązana z Twoją witryną i taki link niekoniecznie musi przekazać Twojej domenie wysoką moc. Dobrym sposobem na to, aby sprawdzić, które linki działają pozytywnie na stronę jest analiza konkurencji. Sprawdź, które strony są w TOP 10 na kilka najważniejszych fraz kluczowych związanych z Twoją branżą, a następnie przyjrzyj się ich profilowi linków. Skoro te strony znalazły się na wysokich pozycjach w google, oznacza to, że profil ich linków odpowiada tej wyszukiwarce.

Backlinki były i nadal będą istotnym elementem w osiągnięciu celu, jakim jest pozycja na pierwszej stronie wyszukiwania google. Liczba potrzebnych backlinków będzie zależała od konkurencji, która także walczy o pozycje.