Budowanie marki w danej branży za pomocą content marketingu

15 stycznia, 2023 Autor pawel 0

„Kariera w marketingu sprawia, że personal branding staje się jeszcze ważniejszy. Jeśli nie potrafisz rozwijać swojej własnej marki, ludzie mogą nie mieć zaufania, że możesz im pomóc w rozwijaniu marki firmy/produktu/agencji” – napisał Mike Myers.

Czym jest marka osobista?

Zanim będziesz mógł spreparować swoją osobistą strategię marketingu treści, ważne jest, aby zrozumieć, czym jest marka osobista. Twoja marka osobista pomaga ci połączyć się z potencjalnymi pracodawcami, klientami, współpracownikami itd.

Marka osobista pomaga Ci:

Wyróżnić się

Budować przywództwo myślowe

Zdobywać zaufanie i wiarygodność

Zbudować sieć kontaktów

Za każdym razem, gdy kontaktujesz się z ludźmi, tworzysz w ich umysłach wyobrażenie o tym, kim jesteś. Kiedy opracujesz strategię content marketingu dla swojej marki osobistej, wejdziesz na ścieżkę kształtowania tych wyobrażeń, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele.

Oto siedem kroków, aby stworzyć udokumentowaną strategię content marketingu dla własnej marki.

1. Opracuj misję marki

Wszystkie dobre strategie marketingu treści zaczynają się od zrozumienia misji i celów. Dlatego pierwszym krokiem w Twojej osobistej strategii content marketingowej jest stworzenie deklaracji misji:

Kim jesteś?

Co robisz?

Za czym się opowiadasz?

Jaka jest Twoja unikalna wartość?

Co chcesz osiągnąć dzięki swojej marce?

2. Napisz misję redakcji

Napisz swoją osobistą misję redakcyjną, która łączy się z misją Twojej marki. Wspaniała misja redakcyjna zawiera trzy elementy (później omówię każdy z nich bardziej szczegółowo):

Komu zamierzasz pomóc (służyć) za pomocą swoich treści

Rodzaj informacji, które dostarczasz

Wynik lub korzyść – rzeczy, które Twoi odbiorcy mogą zrobić (lub będą wiedzieć) dzięki Twoim treściom

3. Wyszczególnij cele content marketingu swojej marki

Content marketing polega na tworzeniu i rozpowszechnianiu treści, aby przyciągnąć i zatrzymać swoich odbiorców, a ostatecznie napędzić zyskowne działania.

Oto kilka osobistych celów content marketingu, które warto rozważyć:

Zbuduj świadomość marki: Wydobądź swoje imię na zewnątrz.

Zdobądź zaufanie do marki: Pomóż ludziom postrzegać Cię jako wartościowy, renomowany zasób.

Pogłębić lojalność wobec marki: Połącz się z ludźmi na głębszym poziomie (np. zachęć ich do zapisania się na Twój newsletter lub udostępniania Twoich treści).

Przyciągnij strategicznych partnerów: Spraw, aby ludzie chcieli Ci pomóc (np. gościnne blogowanie i wystąpienia na konferencjach).

4. Określ swoją docelową grupę odbiorców

Po pierwsze, opisz kim są członkowie Twojej grupy odbiorców. W jakich branżach pracują? Jakie pełnią role lub tytuły? Następnie określ szczegółowo ich zainteresowania i zachowania. Co chcą wiedzieć? Jakie są ich problemy? Gdzie mieszkają? Powiedzmy, że jesteś specjalistą ds. marketingu treści w firmie świadczącej usługi finansowe. Twoim celem jest budowanie świadomości swojego nazwiska i umiejętności. Członkowie Twojej grupy odbiorców to menedżerowie i dyrektorzy ds. marketingu treści, komunikacji i marketingu w branży finansowej. Chcą wiedzieć więcej o tym, jak uzyskać wsparcie budżetowe od liderów swojej firmy.

5. Zidentyfikuj swój ulubiony obszar treści

Pomyśl o diagramie Venna. W jednym kole znajdują się Twoje zainteresowania związane z marketingiem treści. W drugim kole znajdują się zainteresowania i potrzeby Twoich odbiorców. Tam, gdzie te dwa koła się pokrywają, jest twój content sweet spot. Są to podstawowe tematy, które Twój osobisty content marketing powinien obejmować. Możesz również określić preferowane formaty treści i narzędzia dystrybucji. Na przykład, jeśli Twoi odbiorcy wolą podcasty niż filmy, a Ty chcesz zbudować bazę subskrybentów, będziesz chciał stworzyć podcast zamiast zakładać kanał na YouTube. Jeśli Twoi odbiorcy zwykle uczestniczą w konferencjach branżowych, możesz złożyć propozycję wystąpienia na tym wydarzeniu.

6. Zbuduj swój kalendarz treści

Teraz, gdy już zidentyfikowałeś swoje tematy, formaty i platformy dystrybucji, nadszedł czas na zbudowanie kalendarza redakcyjnego. Zalecam stworzenie minimum realnego kalendarza – minimum, o którym wiesz, że możesz tworzyć i publikować regularnie. Jeśli to tylko jeden wpis na blogu w miesiącu lub kwartalny przegląd profilu na LinkedIn, to w porządku. Ustalając realistyczne oczekiwania, masz większe szanse na kontynuację.

7. Ustal wymierne cele

Teraz, gdy udokumentowałeś swój cel, odbiorców, formaty treści i częstotliwość, powinieneś dodać liczby i daty do osobistych celów content marketingu ustalonych w kroku 3. Na przykład, jeśli Twoim celem content marketingowym jest zdobycie zaufania do marki, Twoją metryką może być zdobycie 50 subskrybentów Twojego newslettera w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Ważne jest, aby połączyć mierzalne cele ze wszystkimi taktykami – to klucz do zrozumienia, jak dobrze działają Twoje treści. Na początku możesz mieć problemy z wymyśleniem realistycznych celów liczbowych. Nie pozwól, aby to uniemożliwiło Ci ich wyznaczenie. Jeśli w trakcie przeglądu stwierdzisz, że Twoje liczby były nierealistyczne, zmień je. To jeden z atutów rozwijania swojej marki – nie ma klientów ani szefów, którzy mogliby narzekać na zmianę. Podłącz mierzalne cele do wszystkich swoich taktyk, dzięki czemu będziesz wiedział, czy Twój content marketing działa.

Stań się odpowiedzialny

Najtrudniejszą częścią twojej osobistej strategii content marketingu może być to, że robisz to sam. Bez szefa lub klienta oczekującego twoich treści, łatwiej jest odepchnąć pracę. Ustal terminy dla każdego etapu procesu produkcji i dystrybucji treści. Zaznacz je w swoim kalendarzu. Jeśli będziesz przeciążony i będziesz wiedział, że nie dotrzymasz któregoś z nich, przesuń go, ale nie usuwaj z kalendarza, bo nigdy go nie zrealizujesz.