Badania słów kluczowych

29 października, 2022 Autor pawel 0

Sprawdzone i przetestowane metody badania słów kluczowych

Zacznijmy od tego, jak zazwyczaj wygląda keyword research. Będzie to świetny sposób na przygotowanie się do sesji roboczej z nowym klientem, do której przejdziemy w następnej kolejności.

Na potrzeby tego bloga przyjmiemy, że keyword research sprowadza się do trzech prostych kwestii:

Słowa kluczowe, na które chcesz wejść w rankingu

Słowa kluczowe, na które już jesteś w rankingu

Słowa kluczowe, na które pozycjonuje się Twoja konkurencja

Aby zebrać te informacje, użyjemy ahrefs.com/pl/keyword-generator lub analytics.moz.com

źródło:ahrefs.com

Przykład, który wykorzystamy, to przykład z sesji badania słów kluczowych, z klientem sprzedającym suplementy diety. Zaczniemy więc od tego jako naszego początkowego słowa kluczowego.

1. Słowa kluczowe, na które chcesz wejść w rankingu

Mając suplementy diety, jako początkowe słowo kluczowe, jakie możemy odkryć inne powiązane frazy? Używając narzędzi możemy natychmiast uzyskać dobry pomysł na niektóre z wysoce istotnych wyszukiwanych powiązanych słów kluczowych.

Na taki temat jak branża suplementów w bardzo szybkim czasie można znaleźć wiele słów kluczowych. Należy trochę rozdrobnić, jakie suplementy sprzedajesz. Jeśli w asortymencie Twojego sklepu jest kreatyna, suplementy wspomagające pracę stawów, suplementy pomagające w treningu siłowym, to bardzo szybko możesz samemu wymyślić kilkanaście istotnych słów kluczowych.

źródło:ahrefs.com

Sesje robocze dotyczące badania słów kluczowych

Jak więc podejść do sesji roboczej z badaniem słów kluczowych? Zacznij od zadania sobie kilku prostych pytań:

Kto powinien być zaangażowany?

W zależności od wielkości biznesu Twojego klienta, możesz mieć wiele kontaktów po jego stronie. Zastanów się, kto byłby najbardziej kompetentny do szczegółowego omówienia produktów. Szef marketingu będzie posiadał całą potrzebną wiedzę.

Co twój klient musi przygotować?

Najlepszą sprawą, jaką może zrobić Twój klient, jest przyjście przygotowanym ze szczegółową wiedzą na temat swoich produktów i tego, które produkty są dla nich najważniejsze. Które produkty zapewniają największą marżę zysku? Z jakimi produktami mają problemy z dostępnością ze względu na problemy w łańcuchu dostaw? Które produkty są spiętrzone w magazynie? Zdobądź jak najwięcej informacji.

Co musisz przygotować?

Powinieneś dobrze się przygotować, stosując się do zaleceń zawartych na tym blogu lub przechodząc przez własny proces badania słów kluczowych. Ale poza tym, musisz mieć również otwarty umysł. Pozwól klientowi wnieść swoje własne przemyślenia.

Lista kontrolna badania słów kluczowych

Badanie słów kluczowych jest najważniejszym elementem układanki SEO. Jeśli nie wiesz, jakich słów kluczowych szukają ludzie, jak możesz zoptymalizować swoją treść pod kątem wyszukiwarek?

Postępuj zgodnie z poniższą listą kontrolną, aby zacząć od właściwej strony.

1. Znajdź najważniejsze słowo kluczowe, na które chcesz się ukierunkować

Każda podstrona w Twoim serwisie powinna być ukierunkowana na jedno główne słowo kluczowe. Powinieneś robić badania słów kluczowych okresowo, aby znaleźć kolejne słowa kluczowe na które znajdujesz się na niskich pozycjach.

Skąd wiesz, które słowo kluczowe jest najlepsze?

Na przykład, powiedzmy, że pisałeś post o najlepszych proszkach proteinowych. Istnieje wiele sposobów, w jakie ludzie mogliby to wyszukać, takich jak:

jaki jest najlepszy proszek proteinowy

najlepsze odżywki białkowe

najlepsze koktajle proteinowe

Istnieje łatwy sposób, aby dowiedzieć się, które z tych fraz są najbardziej wartościowe. Dzięki narzędziom do wyszukiwania słów kluczowych dowiesz się jaka jest częstotliwość wyszukiwania każdej z wymienionych fraz.

2. Oceń intencje wyszukiwania

Intencja wyszukiwania jest powodem, który stoi za zapytaniem osoby szukającej.

Jak ocenić intencje wyszukiwania?

Przyjrzyj się typom i formatom stron, które znajdują się w rankingu Google dla Twojego podstawowego słowa kluczowego.

Na przykład, możemy zobaczyć z adresów URL i tytułów najwyższych wyników dla „umiejętności marketingowych”, że są to posty na blogu. Jeśli chodzi o format, to są to głównie artykuły. Spróbuj więc napisać rzeczowy artykuł, w którym możesz zareklamować swoją usługę.

3. Oceń swoje szanse na zajęcie wysokiego miejsca w rankingu Google

Zrozumienie łatwości lub trudności w uzyskaniu pozycji w rankingu dla danego słowa kluczowego pomoże Ci nadać priorytet i określić realistyczne oczekiwania.

Dla wstępnego oszacowania, użyj wyniku trudności słowa kluczowego w Eksploratorze Słów Kluczowych.

Tylko nie polegaj na tym całkowicie. Sprawdź wyniki samodzielnie pod kątem rzeczy, które mogą wskazywać na trudne słowo kluczowe, takie jak:

Wysokiej jakości backlinki do stron o najwyższej pozycji w rankingu

Przeważnie duże marki w pierwszej dziesiątce

Wysokie znaczenie topograficzne stron z najwyższych pozycji.

4. Zbadaj, co ludzie chcą wiedzieć

Powiedzmy, że ktoś wyszukuje „słów kluczowych SEO”. Możesz zobaczyć z analizy intencji wyszukiwania, że ludzie szukają definicji tego terminu, ale jakie inne pytania mają? I jakie inne informacje powinieneś zawrzeć w swojej treści?

Lista kontrolna treści.

Wybranie odpowiedniego słowa kluczowego jest ważne, ale wszystkie Twoje wysiłki pójdą na marne, jeśli Twoje treści nie będą na najwyższym poziomie. Skorzystaj z tych wskazówek, aby podnieść poziom swoich treści.

1. Rozwiąż problem czytelnika

Zrozumienie intencji wyszukiwania jest pierwszym krokiem do rozwiązania problemu czytelnika, ponieważ mówi ci, jakiego rodzaju treści szukają.

Ale aby stworzyć naprawdę świetną treść, musisz pójść dalej i naprawdę rozważyć problem odwiedzającego.

Na przykład weźmy zapytanie typu „porady dotyczące produktywności”. Z oceny intencji wyszukiwania jasno wynika, że szukający chcą wpisu na blogu. A jeśli zbadamy najwyżej notowane posty, zobaczymy wspólne porady, takie jak „rób przerwy” i „przelewaj rzeczy na papier”.

Chociaż nie ma nic złego w tych wskazówkach, ludzie szukający „wskazówek dotyczących produktywności” prawdopodobnie chcą bardziej praktycznych pomysłów, które mogą wdrożyć od razu. Dlatego pisz artykuły, które nakierowane są na rozwiązanie problemu czytelnika. Możesz w swoich artykułach podawać linki do innych stron, które pomogą w rozwiązaniu problemu. Staraj się pisać niewiele ogólnych treści.

2. Ciekawe wprowadzenie

Jeśli nie możesz przekonać czytelników, że Twoja strona oferuje to, czego chcą w ciągu kilku sekund, nacisną przycisk wstecz.

Twoją najlepszą obroną przed tym jest przekonujące intro.

Dobre wprowadzenie powinno:

Połączyć się z czytelnikiem

Budować zaufanie

Obiecać rozwiązanie problemu użytkownika.

3. Użyj nagłówków, aby stworzyć hierarchię

Nagłówki takie jak H1 i H2 pomagają stworzyć hierarchię i podzielić Twoją treść na logiczne sekcje. Dzięki temu Twoje treści są łatwiejsze do przyswojenia.

4. Rozbij stronę obrazkami

Nikt nie chce czytać wielkiej ściany tekstu. Jest to przytłaczające i może spowodować, że ludzie będą rezygnować z czytania. Obrazki pomagają rozwiązać ten problem, rozbijając tekst i pomagając w jego zrozumieniu. Ale nie wrzucaj obrazków tylko dla samego faktu. Postaraj się znaleźć lub stworzyć obrazy, które poprawią doświadczenie czytelnika.