Analiza słów kluczowych i dopasowanie odpowiedniej treści

20 października, 2022 Autor pawel 0

Analiza kluczowych słów i dopasowanie treści

Jedną z podstaw pozycjonowania jest zrobienie analizy słów kluczowych pasujących do tematyki Twojej strony www. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych będziesz w stanie odpowiednio dobrać treść do swojej strony/sklepu internetowego.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy musisz zidentyfikować grupę swoich docelowych odbiorców, a następnie dopasować do nich content na swojej stronie.

Analiza słów kluczowych nie polega tylko na tym, aby określić kilka podstawowych fraz pasujących do tematyki Twojej strony. Właściwa analiza słów kluczowych polega na doborze słów z tzw. długiego ogona. Prowadząc przykładowo sklep internetowy w branży odżywkowej możesz śmiało znaleźć kilkaset krótkich zdań kluczowych.

Kiedy przeprowadzisz już tę analizę musisz przemyśleć treść strony www. Pamiętaj o tym, że w większości branż treść przedawnia się. Przykładowo w tematyce SEO około 10 lat temu bardzo popularne były treści dotyczące katalogowania stron, ponieważ właśnie ten sposób pozycjonowania uchodził za niezbędny. Obecnie katalogi stron praktycznie wymarły, a więc pisanie wielu artykułów na ich temat mija się z celem i nie przyciągnie do Twojej strony grupy odbiorców. Każda branża ma swoją specyfikę. W niektórych branżach treści przedawniają się wolniej, a w innych szybciej.

Oto kilka rad, które pomogą dopasować Ci treść do swojej strony:

-Przeglądnij strony, które są najwyżej w wynikach na interesujące Cię słowa kluczowe. Sprawdź treści na tych stronach

-Zidentyfikuj strony które są wysoko w wynikach w google, ale nie znajdują się w ścisłej czołówce. Porównaj je ze stronami, które są w TOP 10.

– Znajdź strony, które są jeszcze niżej w wynikach i określ dlaczego te strony odstają i czego im brakuje

Jak poradzić sobie z treścią? Skąd brać wysokiej jakości artykuły?

Budowanie własnej marki jest procesem czasochłonnym. Jeśli chcesz być wysoko w wynikach google, nie unikniesz tematu wysokich jakości treści na stronie. Napisanie dobrego artykułu zajmuje sporo czasu. Jeśli jednak jesteś obeznany w danej branży i masz zapał do pracy, w ciągu roku możesz stworzyć treść zawierającą wysoką jakość. Potrzeba do tego wiedzy i sporej wiary w siebie. Pamiętaj, że każdy kiedyś zaczynał. Postaraj się przeznaczyć każdy lepszy dzień na to, aby budować content na własnej stronie. Po pewnym czasie zobaczysz jak bardzo wysokiej jakości artykuły pomagają w pozycjonowaniu strony i zdobywaniu klientów. Oczywiście, jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem możesz zatrudnić copywritera, który stworzy treść na Twoją stronę. Przy wyższym budżecie Twojego projektu będzie Ci zdecydowanie łatwiej przebić się, co wcale nie oznacza, że samemu nie jesteś w stanie stworzyć odpowiedniego contentu.

W Twojej branży jest na pewno wiele osób, które wiedzą bardzo dużo o tematyce, którą zajmują się. Poświęć trochę czasu na czytanie ich blogów, dzięki temu uaktualnisz swoją wiedzę i wpadniesz na lepsze pomysły dotyczące artykułów. Nie zapominaj o tym, żeby dążyć do jak najwyższej jakość treści. Lepiej jest poświęcić godzinę więcej na napisanie dobrego artykułu, niż napisać artykuł na szybko tylko po to, żeby zapełnić treść na stronie. Zanim opublikujesz artykuł przeczytaj go kilka razy. Oceń potem, czy artykuł jest na tyle dobry, że może rywalizować z innymi podobnymi artykułami na stronach konkurencji.

Na koniec chciałbym opisać jeszcze jedną ciekawą kwestię.

Czy google faworyzuje większe marki?

Od czasu aktualizacji algorytmu „Vince” w 2009 roku, wydaje się, że duże marki uzyskały przywileje w wynikach wyszukiwania.

Przypuszczalnie duże marki mają większy budżet i więcej zasobów, co pozwala im na lepsze pozycjonowanie i większą konkurencyjność w wynikach wyszukiwania.

Bardziej agresywna strategia SEO ze wszystkimi właściwymi elementami z pewnością wzbudza sygnały dla google, aby umieścić daną stronę wyżej. Jednak są inne elementy, na które google zaczęło zwracać większą uwagę, przez co znane marki poszybowały w góre w wynikach. Chodzi tu między innymi o taki czynnik jak czas spędzany na danej stronie. Większe marki mają to do siebie, że na ich stronach www ludzie spędzają więcej czasu.

Jedno z badań wykazało, że 26% ruchu na stronie w danym temacie jest spowodowane powiadomieniem od znajomego. Google zaczęło to mocniej zauważać ponad dekadę temu. Wyszukiwarka zaczęła podnosić strony, gdzie zauważono tzw. dodatkowy ruch.

Są to podstawowe czynniki, które spowodowały awans dużych marek w wynikach wyszukiwarek. Czy oznacza to, że jeśli jesteś początkujący to stoisz na straconej pozycji? Oczywiście że nie. Jeżeli przyłożysz się do swojej pracy, po kilku latach jesteś w stanie podjąć rywalizację z konkurencją, która obecnie wydaje się nieosiągalna.

Musisz pamiętać, że dobór słów kluczowych i artykuły na Twojej stronie to tylko jedne z wielu czynników decydujących o pozycji w wyszukiwarkach. Czynniki te są jednak bardzo istotne. Strona na której znajduje się wiele wysokiej jakości treści może długoterminowo bardzo wiele zyskać w oczach wyszukiwarek. Jeśli więc planujesz wieloletnie działanie w danej branży musisz zrobić wszystko co w Twojej mocy, aby treści, które dostarczasz zadowalały użytkowników.