Analiza linków konkurencji- darmowe sposoby

3 stycznia, 2023 Autor pawel 0

Analiza linków konkurencji jest oceną profili linków głównych konkurentów w Twojej branży. Wyszukanie najlepszych strategii linkowania Twojej konkurencji może poprowadzić Cię do uzyskania wyższej pozycji na najważniejsze frazy kluczowe, ponieważ każda branża ma swoją specyfikę i czasami niektóre metody linkowania sprawdzają się lepiej w jednej branży niż w innej. Pamiętajmy o tym, że algorytm Google nie jest znany, a więc wiele działań należy przeprowadzać na wyczucie. Analiza linków konkurencji moim zdaniem jest podstawą. Przeprowadzenie tego rodzaju analizy pozwala na znalezienie stron, które często linkują do stron podobnych do Twojej. Jeśli spojrzysz na dobrze radzących sobie konkurentów, którzy mają wiele tych samych linków, to te linki mogą być tymi, które pomagają im w rankingu.

Jak przeprowadzić prostą analizę linków konkurencji

Ten prosty proces pomoże odkryć wiele możliwości linków, patrząc na wspólne linki, które twoi bezpośredni konkurenci już mają.

Zidentyfikuj konkurentów

Identyfikacja konkurentów jest prostym krokiem. Na pewno znasz kilka fraz kluczowych, które są najbardziej popularne w Twojej branży. Na potrzeby tego artykułu weźmiemy taką frazę jak „opony zimowe” i pokażemy w jaki sposób przeprowadzić analizę linków konkurencji. A więc wpisując w Google tę frazę, oprócz allegro.pl, ceneo.pl i skapiec.pl mamy w pierwszej dziesiątce siedem sklepów sprzedających opony zimowe. Oto one:

oponeo.pl

sklepopon.com

noweopony.pl

24opony.pl

intercars.pl

oponytanio.pl

voida.pl

Aby dowiedzieć się jakie linki mają te sklepy wprowadź do Google komendę: link:”nazwa sklepu”

Wprowadzając komendę link:”sklepopon.com” Google pokazuje nam kilkadziesiąt najważniejszych linków prowadzących do tego sklepu. W podobny sposób sprawdź pozostałe sklepy. Kolejnym sposobem jest skorzystanie z https://ahrefs.com/pl/backlink-checker

To narzędzie pozwala na sprawdzenie za darmo 100 najważniejszych linków danej strony, oraz określa takie parametry jak „domain rating”, „linki zwrotne”, „linkujące domeny”, oraz procent linków dofollow. Są to dwa bardzo proste i darmowe sposoby w jaki sposób możesz sprawdzić linki Twojej konkurencji. Oczywiście, jeśli Twój budżet pozwala Ci na to, możesz zakupić płatny dostęp do narzędzi SEO i zrobić dokładną analizę linków konkurencji. Kiedy już przeprowadzisz analizę linków Twoich konkurentów postaraj się ustalić ich wspólne linki, oraz na podstawie raportu Ahref’s wybierz domeny do których warto dodać linka. Ponadto analiza linków konkurentów pomoże Ci ustalić ich strategię linkowania. Będziesz w stanie mniej więcej określić jaki procent linków dofollow powinna mieć Twoja witryna, oraz które metody linkowania najlepiej sprawdzają się w Twojej branży. Analiza linków konkurencji to świetny sposób na znalezienie strategii i linków, które mogą najbardziej pomóc wyprzedzić Ci konkurencję. Skalowanie tego procesu może prowadzić do wielu unikalnych spostrzeżeń.