Aktualizacje algorytmu google od 2020 roku

17 sierpnia, 2022 Autor pawel 0

Aktualizacje algorytmu google od 2020 roku

Maj 2022 – Aktualizacja podstawowa

Aktualizacja powodująca wyraźne zmiany w wynikach wyszukiwania. Rozpoczęła się 25 maja, a zakończyła 9 czerwca 2022 roku.

AKTUALIZACJE ALGORYTMU Z 2021 ROKU

Czerwiec 2021 – Aktualizacja algorytmu rdzenia google

Wprowadzona między połową czerwca a początkiem września 2021 roku. Ta aktualizacja miała mniejszy wpływ na rankingi niż podstawowe aktualizacje Google. Jednak pomimo tego, że aktualizacja została nieco zbagatelizowana w społeczności SEO, John Mueller z Google potwierdził, że była ona czymś więcej niż tylko dodatkiem przy tworzeniu rankingu stron internetowych. Stwierdził również, że kiedy webmasterzy bagatelizują aktualizację, może to również oznaczać, że bagatelizują wpływ, jaki czynniki rankingowe mają na użytkowników.

W ten sposób powstał nowy czynnik rankingowy Page Experience, który łączy w sobie co najmniej sześć sygnałów związanych z tym, jak strona radzi sobie z użytkownikami mobilnymi. Zauważ, że choć początkowo dotyczył on tylko rankingu mobilnego, w lutym 2022 roku Google wprowadził aktualizację Page Experience również dla komputerów stacjonarnych.

Core Web Vitals to trzy nowe metryki wydajności wprowadzone wraz z tą aktualizacją. Strony, które spełniają określone progi wydajności, mogą zyskać pewną przewagę nad konkurencją, a także poprawić wrażenia użytkowników.

Poprawa czynników technicznego SEO jest bardzo istotne. Dlatego, zwłaszcza jeśli działasz w konkurencyjnej branży, bardzo polecam sprawdzić swoją witrynę pod tym kątem.

Luty 2021 – Google Pasage

11 lutego Google ogłosiło, że uruchomiło ranking przejść dla amerykańskich zapytań w języku angielskim.

Google pasage pomaga wyszukiwarce Google lepiej wybrać i uszeregować najbardziej odpowiednie strony internetowe z fragmentami (blokami tekstu), które odpowiadają na bardzo konkretne zapytania.

Podczas gdy wcześniej wyszukiwarka mogła uszeregować artykuły, które podają ogólne informacje na temat zapytania; teraz Google może znaleźć i uszeregować artykuły, które najlepiej odpowiadają na zapytanie, nawet jeśli jest to tylko w bloku tekstu na stronie internetowej.

Oto co google stwierdziło na temat tej aktualizacja:

„Bardzo szczegółowe wyszukiwania mogą być najtrudniejsze do uzyskania poprawności, ponieważ czasami pojedyncze zdanie, które odpowiada na twoje pytanie, może być zakopane głęboko w stronie internetowej. Ostatnio dokonaliśmy przełomu w rankingu i jesteśmy teraz w stanie lepiej zrozumieć trafność konkretnych fragmentów. Dzięki zrozumieniu fragmentów oprócz istotności całej strony, możemy znaleźć tę informację, która jest jak igła w stogu siana”

Google stwierdził, że gdy aktualizacja zostanie w pełni wdrożona, będzie miała wpływ na 7% zapytań.

AKTUALIZACJE ALGORYTMÓW 2020

Grudzień 2020 – Aktualizacja podstawowa

Na początku grudnia 2020 roku Google wydało nową szeroką aktualizację wyników. Wielu komentatorów branżowych stwierdziło, że była to duża aktualizacja – jedna z największych jak dotąd – z wieloma witrynami widzącymi ekstremalne zyski i straty ruchu.

Podobnie jak w przypadku poprzednich aktualizacji rdzenia, nie było konkretnego czynnika rankingowego skierowanego na cel. Była to kolejna szeroka aktualizacja tego w jaki sposób strony są oceniane.

Listopad 2020 – Ranking podtematów

Niektóre strony internetowe mogły doświadczyć zmian w rankingu w połowie listopada lub w okolicach, a zmiana rankingu podtematów mogła być tego przyczyną.

Google nie ogłosiło tej aktualizacji algorytmu (ale omówiło ją jeszcze w październiku). Danny Sullivan z Google potwierdził później w 2021 roku, że zmiana rankingu weszła w życie w listopadzie 2020 roku. Warto zauważyć, że ranking podtematów jest nową funkcją do algorytmu.

Google omówił ranking podtematów w październiku 2020 roku:

„Zastosowaliśmy sieci neuronowe, aby zrozumieć podtematy wokół zainteresowania, co pomaga dostarczyć większą różnorodność treści, gdy użytkownik wyszukuje coś szerokiego. Na przykład, jeśli użytkownik wyszukuje „sprzęt do ćwiczeń w domu”, możemy teraz zrozumieć odpowiednie podtematy, takie jak sprzęt budżetowy, wybory premium lub pomysły na małą przestrzeń, i pokazać szerszy zakres treści dla użytkownika na stronie wyników wyszukiwania. Zaczniemy to wprowadzać do końca tego roku.”

Innymi słowy, funkcja rankingu podtematów ma pomóc Google w zrozumieniu, jak podtematy wiążą się z zapytaniem.

Na przykład, jeśli ktoś szukałby „SEO”, Google może teraz zrozumieć odpowiednie podtematy, takie jak agencje, konferencje, narzędzia i aktualizacje algorytmu Google. Mając te informacje, może następnie pokazać szerszy zakres treści na stronach wyników wyszukiwania.

Aktualizacja rdzenia w maju 2020 r.

Google ogłosił szeroką aktualizację rdzenia za pośrednictwem Twittera. Ta aktualizacja zajęła około dwóch tygodni.

Wielu uważało, że majowa aktualizacja była znacząca, nawet dla aktualizacji rdzeniowej, z wieloma witrynami widzącymi znaczne straty lub zyski w ruchu. Wiele narzędzi śledzących algorytmy zarejestrowało wysoką zmienność.

Aktualizacja podstawowa, według Google, była szeroką aktualizacją algorytmu, która nie była skierowana na konkretne typy zapytań lub stron. Zamiast tego, aktualizacja polegała na poprawieniu sposobu, w jaki wyszukiwarka ocenia całą zawartość, aby wyniki były bardziej trafne.